Beograd Magazin

Putnik napao 2 kontrolora GSP, nejasno koliko se njih u prevozu sili po osobi

U gradskom autobusu u Beogradu napadnuta su dva kontrolora, a napao ih je putnik koji nije imao kartu za prevoz, piše Beta. Do incidenta je došlo na liniji 77, kako se navodi u saopštenju kompanije “Kentkart” koj je nedavno zamenila dosadašnji “BusPlus” koji je vršio prodaju karata za javni gradski prevoz.

„Putnik koji nije imao voznu ispravu, ovom prilikom je odbio saradnju sa kontrolorima koji su mu kao opciju prvo ponudili plaćanje posebne karte. Nakon odbijanja da na licu mesta plati posebnu kartu, kao i to da omogući kontrolorima da mu uruče prekršajni nalog, oni su mu oduzeli putnu ispravu, a putnik je, takođe, odbio da uzme potvrdu o oduzetoj kartici“, navodi se u saopštenju.

Kako oni kažu, putnik je posle toga pratio i snimao kontrolore pod izgovorom da su mu ukrali karticu, a nakon toga je jednog povredio tako što ga je više puta udario u glavu, vrat, nos i pocepao mu odeću.

„Odmah je intervenisala policija, kao i Hitna pomoć koja je povrđenog kontrolora prevezla na Vojnomedicinsku akademiju (VMA), gde se trenutno nalazi na detaljnim pregledima, kako bi se utvrdila težina povreda“, navode iz „Kentkarta“.

Kompanija apeluje na Beograđane da se ne “razračunavaju” fizički sa kontrolorima, već da na miru rešavaju svaku situaciju u javnom prevozu.

„Kontrolori su naše kolege, ljudi koji su svakodnevno izloženi napadima i velikom stresu i mi ćemo učiniti sve što je u zakonskim okvirima da ih zaštitimo, kao i poslovanje naše kompanije“, navodi se u saopštenju.

Kompanija “Kentkart” je još ranije objavila da će u javni gradski prevoz uvesti i obezbeđenje, uz povećan broj kontrolora.

Sava Terzić iz kompanije Kentkart ranije se za N1 oglasio povodom zastrašujućeg broja kontrolora u GSP.
Komentarišući ulogu kontrolora i obezbeđenja u javnom prevozu, Terzić je istakao da zbog toga ne negoduju građani koji imaju, već oni koji nemaju karte.

„Građanima koji imaju karte su takođe ugrožena prava, jer moraju stalno da slušaju raspravu između kontrolora i onih koji nemaju karte. Ono što je za mene neverovatno je da je jedna za mene bezazlena informacija da ćemo mi uvesti obezbeđenje u cilju zaštite naših ljudi na radu kako bi im se obezbedilo normalno poslovanje, izazvala polemiku u javnosti. Kad uđete u tržni centar, i kad vidite radnika obezbeđenja, niko nema nikakav komentar, ali ako se vidi radnik obezbeđenja u javnom prevozu to izaziva ogromnu medijsku pažnju“, kaže on.

Prema njegovim rečima, poslednjih dana se dosta komentarišeodluka o uvođenju obezbeđenja u javnom prevozu sa ciljem da se pokaže „koja sve prava ima putnik koji nema kartu“.

„Mi nemamo ništa protiv toga. Naravno da svaki putnik ima pravo na zaštitu, i naša intencija uvođenja obezbeđenja nije protiv bilo kog građanina, naprotiv, ona je da uvede kvalitetnu našu uslugu. Da ta usluga prolazi sa što manje incidenata. Obezbeđenje neće legitimisati građane, u normalnoj situaciji to se ne dešava“, naglasio je on i dodao da putnika koji napadne kontrolore, u svrhu pisanje krivične prijave za napad na kontrolora, obezbeđenje ima pravo legitimiše.

„To su dve različite stvari… Ukoliko već ulazimo stino u detalje, onda ti detalji treba da budu potpuno jasni“, poručio je Terzić.

„U normalnim okolnostima, nema nikakvih legitimisanja, niti bilo koje prisile. Niti imaju prava to da rade. Prva i osnovna funkcija njihova je da zaštite kontrolora“, kazao je on i dodao da na prigradskim linijama postoje tačke za koje je procenjeno da veliki broj putnika ne kupuje kartu za gradski prevoz.

Na primedbu da deluje zastrašujuće kada u vozilo gradskog prevoza uđe desetak kontrolora, pripadnika obezbeđenja i komunalne milicije, odgovara da isto tako deluje zastrašujuće kada u Beču po putnike bez karata dođe policija sa dugim cevima i odvedu ih u policijsku stanicu.

Valjda je hteo da kaže da i našim građanima koji se švercuju u autobusu jer nemaju para za kartu, za razliku od Austrijanaca čiji je standard višestruko veći, treba da dođe policija sa dugim cevima. Ovde komentara nema. Zaista.

Kontrolorka BusPlusa razbila devojci glavu ‘čitačem’ karata

Marko Apostolović

komentara

Klikni da objaviš komentar

  • Do sad sam placao kartu koja je i onako preslupa za ono sto se dobija. Sada jednostavno necu da placam kartu za prevoz gde kasne autobusi, bahati vozaci, nema klime na plus 40 stepeni, ponasaju se kao da je narod stoka. Vise od polovine tih autobusa ne bi smelo da prodju tehnicki, tek toliko da se zna kada se vec pozivaju na zakon.

    • Kad bi svi plaćali kartu imali bi i bolji gradski saobraćaj razmislite malo i o toj verziji.

  • Ja posedujem kartu,ali necu da budem rob i da me maltretiraju u svakom autobusu i da vadim mesecnu na kontrolu,na cega to lici.Ko se svercuje ne interesuje me hocu svoj mir. Uostalom gradski prevoz se dotira iz budzeta u kome svi zaposleni pa i nezaposleni participiraju tako da svercera fakticki i nema. Kao i do sada kartu cu da pokazem ali svaki kontrolor ima da me ceka pet minuta dok je nadjem to je moje pravo i satisfikacija za cimanje kojem sam izlozen.

  • Metropola hahaha
    Ukakili štanske i švajcarske tramvaje za mesec dana ahahahaa
    E… Berlin pun došljaka, ali je METROPOLA. Jer su Berlinci takvi. Pa su i došljaci.
    Ali zašto Srbi drže rođene bg poturice kao glavni grad?! Ma kao deo Srbije!? Da nema Bg, zadržali bismo i KiM i sve ostalo, ovako svi odoše zbog bg centralizma… Bg je ubica Srba.

    • @Kad štala umisli da je metropola

      Ja sam iz Bg i pričam otprilike tako nešto godinama.. Svi se rode bilo gde, dođu da umru u BGu i onda ih ništa ne zanima…

      Bg je grobar Srbije nažalost ovakav kakav jeste… Da je samo neki regionalni centar ne bi bilo loše ali da imamo podjednako (da ne računam Novi Sad koji je jedini tu neki pandan) razvijene ostale regionalne centre npr : Niš, Kragujevac, Zrenjanin, Kraljevo, Čačak , Pirot, Kruševac itd.. ,e to bi bilo nešto i onda bi ti gradovi omogućili da se živi i na obližnjim selima jer bi predstavljali jake ekonomske centre. Ovako… Ovo se izgleda decenijama namerno radi pa ni onaj čuveni termin “ostaće samo beogradski pašaluk” nije star a ni netačan…

      A o tome kakve tikve se u poslednje vreme šetaju (da li odavde ili ne čak je i nebitno..) dok su dosta kvalitetnih ljudi rodom odavde (pa i onih koji su tu bili a došli sa strane) otišli preko neću. I opet , ne želim da generalizujem kako su beograđani ovakvi a ljudi sa strane onakvi, ima ih na svim stranama dobrih, loših , prilagođenih i neprilagođenih ali opšti prosek je ono što se računa a on je očaj…

      A i toliko lopova, nemaštine, ekološke nebrige ili čak terorizma (namere) bez ozbiljnijeg uključivanja vlasti ili nadležnih organa izvršne vlasti skoro nije viđeno… Tako da ako se oni ne uključuju, jasno je da neko ne daje naredbu da se uključe a to samo znači da se šuruje naveliko i da je bitno zadržati vlast…

      Srbija će se spasiti kad po cenu preživljavanja zamenimo lance grada za lance (i hektare) na selu. Možda je bolje biti rob svog poseda ali i gazda istog nego samo rob kolonijalnih upravnika koji su zapadni čankolisci…

      Makar se proizvodilo i samo za sebe i komšiluk eventualno ali i biti dobar sa istim.

      Pozdrav 😉

OGLAS

PARTNERI SAJTA


365 Shares
365 Shares
Share via
Copy link