Magazin

Osiguranje blisko SNS-u u vrtoglavom tržišnom usponu

sns zurka

“Član sam SNS i tim se članstvom ponosim. Ipak, moram istaći da moje angažovanje u politici nema veze sa poslovanjem kompanija na čijem sam čelu”. Ovako je u odgovoru za BIRN reagovao Ostoja Mijailović na pitanje da objasni kako je malo poznata osiguravajuća kompanija Globos, za svega šest meseci od kada je u njegovom vlasništvu, napravila eksplozivni napredak na tržištu obaveznog osiguranja vozila.

Globos je zaključno sa februarom, kada je započet postupak promene vlasništva, prodao svega 150 polisa, da bi do kraja avgusta, stigao do više od 51.000 prodatih polisa.

Šta je ključ uspeha ovog novog učesnika na tržištu, kompanije koja je, inače, prošlu godinu završila sa neto gubitkom od 38.067.000 dinara? Odgovori su različiti u zavisnosti od toga koga pitate.

“Nezvanične informacije govore da u osiguravajućim društvima, koja posluju u Srbiji postoji zabrinutost zbog naglog skoka u prodaji polisa Globosa i tendencije pada kod nekih drugih. Kažu i da su za ovaj nagli uspeh zaslužni politički uticaj i moć”, navodi BIRN.

Ukoliko nastavi ovim tempom, Globos će vrlo brzo preuzeti znatan udeo tržišta, pre svega od državnog Dunava, a potom i od drugih kompanija.

“Od većeg broja sagovornika, koji su želeli da ostanu anonimni, mogli smo da čujemo da je Globos proboj na tržište ostvario širenjem mreže, koju razvija davanjem većih provizija od zakonom propisanih pet odsto prodavcima polisa”, navodi se u analizi BIRN.

To je, kažu sagovornici BIRN-a, poremetilo odnos koji je trajao bezmalo godinu i po dana, od oktobra 2018, od kada su se ostali osiguravači, koliko-toliko, pridržavali zakonom propisane provizije u iznosu od pomenutih pet odsto.

globos broj prodatih polisa

Uz isticanje da je to sve moguće u uslovima političke zaštite i uticaja, jedan od sagovornika, koji ne želi da mu objavimo ime, opisuje kako izgledaju susreti prodavaca polisa sa Globosovim ljudima zaduženim za širenje prodajne mreže.

“Ne libe se da prilikom obilaska prodajnih mesta pričaju ljudima da su ’državni projekat’ i da je poželjno pridružiti im se, uz nagoveštaj marketinške kampanje od jeseni ili zime, da su oni ’srpsko osiguranje’ za razliku od svih ostalih. Pitam se šta je onda Dunav osiguranje ako nije srpsko?”, svedoči ovaj sagovornik.

Ostoja Mijailović za BIRN odbacuje navode o politici kao ključu uspeha, nazivajući ih zlonamernim i tvrdi da je presudno njegovo iskustvo u autoindustriji.

Sagovornici BIRN, koji su želeli da ostanu anonimni, kao ključnu ličnost u preuzimanju i uspehu ove kompanije u kratkom vremenu, pominjali su predsednikovog brata Andreja Vučića, kojem se, inače, pripisuju mnogi netransparentni i mutni poslovi tokom proteklih godina.

“U ‘papirima’ ni u ovom slučaju direktnih tragova mlađeg Vučića nema. Ipak, jedna činjenica govori da predsednikovom bratu poslovi na tržištu osiguranja nisu strani. Prema zvaničnim podacima, Andrej Vučić je do septembra 2018. bio član Nadzornog odbora Udruženja osiguravača Srbije (UOS)”, podseća BIRN.

Mijailović: Još jedan napad na porodicu Vučić

Ostoja Mijailović ovo vidi kao još jedan napad na porodicu Vučić.

“Tim ljudima, za koje verujem da su inspiratori ovakvih vaših pitanja, Andrej Vučić se izgleda priviđa u poslovanju Globos osiguranja. Ovo je još jedan u nizu napada na predsednika Vučića i njegovu porodicu, gde se iznose neistine bez ikakve provere i odgovornosti”, kaže Mijailović.

On dodaje da “ljudi iz oblasti osiguranja, koji su vam to rekli su izgovorili najgoru laž. Vrlo lako mogu da pretpostavim i iz kojih motiva ne govore istinu i sa kojom željom podstrekavaju vaš medij na ovakva pitanja“.

Zvanični odgovori i tumačenja o naglom rastu Globosa su daleko suzdržaniji, a uzroci izvesnih promena na tržištu, uglavnom se pripisuju epidemiji virusa korona.

Kako se, međutim, od Covida 19 nije “razboleo” i Globos već je, naprotiv, baš u tim mesecima, doživeo ekspanziju?

Zvanično o ovome – tišina, osim u Milenijumu iz čijih se odgovora može naslutiti da taj strah postoji.

U Milenijum osiguranju, iako napominju da ne žele da komentarišu rad konkurencije, ipak ocenjuju da je značajan porast prodatih polisa jednog osiguravača u kratkom periodu i u uslovima veoma smanjenog prostora za konkurentnost, kakvi su u osiguranju od autoodgovornosti – neuobičajen.

Neke kompanije beleže manji ili veći pad broja prodatih polisa, od kojih je do sad najveći zabeležilo Đenerali osiguranje – čak pet odsto manje u odnosu na prvih osam meseci prošle godine.

Jedan od naših sagovornika, koji je bio na čelu jedne osiguravajuće kompanije, ali nije želeo da mu objavimo ime, kaže da za uspeh Globosa nije zaslužan kvalitet usluga nego da se sigurno radi o dobro isplaniranoj akciji preuzimanja delova prodajne mreže neke druge osiguravajuće kompanije.

“Za to su potrebni novci, najčešće potplaćivanjem njenih prodajnih resursa iznutra, i to najčešće u gotovini”, kaže naš sagovornik.

“Ako premija na tržištu osiguranja, prema podacima NBS, u prvom kvartalu ove godine raste za 8,5 odsto, a neko od osiguranja raste 300-400 procenata, nije realno da je to zbog posebnih pogodnosti, benefita ili posebnog kvaliteta njegovih usluga”, zaključuje naš sagovornik.

O tome šta se zbiva na tržištu autoosiguranja pitali smo i regulatora tog tržišta – Narodnu banku Srbije, ali uprkos upornim pokušajima, BIRN ističe da nije uspeo da dođe do odgovora na postavljena pitanja.

Ko je Ostoja Mijailović

Novi vlasnik Globosa poznatiji je kao vlasnik preduzeća British motors, koje je u Srbiji zastupnik luksuznih automobila Jaguar i Lend Rover.

Nedavno je British motors bio u fokusu medija kada je u netransparentnom postupku beogradska vlast za potrebe Parking servisa i gradske Komunalne milicije, preuzela Land Rovere koji su kupljeni od Mijailovićeve kompanije, što je u delu javnosti protumačeno kao nameštanje posla firmi bliskoj SNS-u.

“Oko sokolovo” paravan za punjenje džepova naprednjaka Ostoje Mijailovića

Redakcija

Redakcija

Delimo tekstove koji vrede. Jer vrede!

komentara

Klikni da objaviš komentar

  • Ko gubi ima pravo da se ljuti.Globos je počeo da radi autoodgovornost,dakle novi proizvod.Uprava Globosa je zaposlila najbolje menadžere sa iskustvom, ima odličnu marketišku kampanju,ima nižu cenu polisa i u krajnjoj liniji je za poštovanje odluka kupaca da kupe srpski proizvod.Poslovanje starog Globosa je iz socijalističkog(koje odgovara konkurenciji koja se buni i očajava) prešla u kapitalističko.I ono što je za konkurenciju strašno znaju da je ovo još uvek početak.Vlasnik je iskovao svoje iskustvo borbe kroz politiku i sport i to pretočio u biznis osiguranja.Igra se po istim pravilima kao i sva osiguranja i molim da se to uvažava.

20 Shares
Share via
Copy link