Radovi na modernoj saobraćajnici koja treba da povezuje regionalne centre kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac i Loznica uveliko su u toku, a pre nekoliko nedelja započeto je i bušenje najdužeg tunela u Srbiji u okviru tzv. Fruškogorskog koridora.
Ovaj tunel, koji će prolaziti kroz srce vojvođanske lepotice, biće dugačak 3,5 kilometara, a cilj mu je da rastereti i izmesti postojeći tranzitni saobraćaj sa područka Nacionalnog parka.
Bušenje tunela započeto je nakon godinu i po dana priprema okolnog terena i gradnje potpornih zidova, a do sada je izbušeno oko 15 metara, piše portal Novi Sad info.
U prvoj fazi bušenje ide sporije jer je put iznad samog ulaza u tunel
– Mi smo pre nekoliko nedelja otpočeli s bušenjem tunela, desne tunelske cevi. I do sada smo, s ove strane gde se nalazi ulazni portal, i sa druge strane, prema Opštini Irig, gde se nalazi izlazni portal, na desnoj cevi iskopali nekih petnaestak metara – rekao je direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić prilikom obilaska gradilišta.
Antić je objasnio da u ovoj prvoj fazi „ti koraci moraju da idu lagano, zato što je takva tehnologija posla, zato što je put iznad samog ulaza u tunel“.
Očekuje se da će bušenje biti završeno za dve i po godine
– Pošto imamo dve tunelske cevi, imaćemo četiri „napadne“ tačke na kojima očekujemo da će dinamika biti dva, do dva i po metra dnevno. Ova dinamika govori da bi, kad budu „napadnute“ sve četiri tačke bušenja tunela i ako se na svakoj napreduje procenjenim tempom, samo bušenje moglo da bude završeno za dve do dve i po godine – ocenio je Antić.
Radovi na dvocevnom tunelu ispod Fruške gore, a samim tim i na Fruškogorskom koridoru, zvanično su otpočeli 1. maja 2021. godine.
Trasa ove brze saobraćajnice duga je 47,7 kilometara i izdeljena je na četiri deonice: prva je od petlje s auto-putem E75 do Paragova, druga je od Paragova do početka obilaznice oko Rume, treća od petlje kod Kaća do petlje na auto-putu E75, a četvrta je sama obilaznica oko Rume.
Dodaj komentar