Novosađanke i Novosađani ovih dana su preplavili društvene mreže, ali i šaltere Elektroprivrede Srbije, sa računima za struju uz samo jedno pitanje – kako im je potrošnja porasla za nekoliko desetina hiljada dinara u toku jednog meseca?
U razgovoru sa udruženjima potrošača, saznajemo da je slična situacija i u ostatku zemlje. Iz nekog razloga, naša najvrednija firma, nikako ne želi da savlada očitavanje brojila i naplatu potrošnje.
– Dobio sam račun od 32.000 dinara. Neću im platiti, odnosno platiću koliko sam potrošio jer vodim evidenciju mesečne potrošnje. Bio sam da reklamiram svoj račun, red se odužio na više od sto metara. Zaposleni na šalterima su ljude savetovali da očitaju ponovo svoja brojila pa da dođu da podnesu reklamacije – rekao je Branimir iz Novog Sada za Danas.
Društvene mreže ovih dana prepune su fotografisanih računa sa neverovatnim ciframa.
– Kako ovo rešiti? Kome se žaliti? Može li se šta uraditi? Vidim svuda da je problem, ali ovoliki problem, pa račun mi je uvećan za 600 odsto… – piše jedan Novosađanin.
Drugi dodaje, da je njemu ostalo neočitano brojilo, pa su mu na kraju u EPS-u savetovali da uplati slično kao i prošli mesec, a da će sve biti rešeno „kada frka prođe“.
– Moja supruga bila je u EPS-u u Novom Sadu. Kažu da nemaju uopšte pristup računarima i serverima. Savetuju da platimo ako hoćemo i koliko hoćemo, pa kada se sve stabilizuje, onda će da utvrđuju tačnu potrošnju – dodao je ovaj Novosađanin.
Na pojedinim računima se vide i cifre od 46.000 dinara ili čak 250.000 dinara! Drugi su opet za novembar dobili račun od 700 dinara, ali ih je zato onaj u decembru „sačekao“ i iznosi čak 16.000 dinara.
Novosađani pretpostavljaju da se deo brojila nije ni očitavao u novembru pa kad se zbrojio i decembar, „uterani“ su u crveno i plaćaju nešto što nisu potrošili.
Jovan Ristić pravnik Udruženja „Efektiva“ kaže za Danas da ovih dana imaju mnogo žalbi na „napumpane“ račune za struju. Kako ističe, izražava sumnju da su ovakvi računi dobijeni nepravilnim očitavanjem ili da su čak proizvod toga što očitavanja uopšte nije ni bilo.
EPS tvrdi da nisu primili povećan broj reklamacija na decembarske račune
Iz EPS-a kažu da su području Novog Sada primili je 380 reklamacija na decembarske račune, dok su u celoj Srbiji primljene 1.083 reklamacije.
S obzirom na prosečan broj reklamacija, koji ne prelazi 1 odsto u odnosu na broj izdatih računa, broj reklamacija na teritoriji Novog Sada nije veći nego inače.
– Svi kupci koji sumnjaju u ispravnost obračunate potrošnje električne energije mogu se obratiti zahtevom za reklamaciju na adrese dostupne na računima, putem mejla ili pozivom kol centra. Pre toga, ako su u mogućnosti, mogu da pogledaju svoje brojilo i uporede stanja na brojilu i računu koji im je stigao i na taj način sami provere da li je obračunata energija u skladu sa izmerenom na brojilima. Time smanjuju mogućnost da reklamacija bude neosnovana i da propuste rokove za plaćanje – rekli su iz EPS-a.
Kako dodaju, preduzeli su sve mere na obezbeđivanju maksimalne sigurnosti podataka svojih kupaca i provere u sistemu koje su u toku nisu uticale niti mogu da utiču na ispravnost računa.
Dodaj komentar