Magazin Srbija

Lidl uklonio oko 14 tona otpada iz Srbije i očistio 8 gradova, čisto iz ljubavi i eko patriotizma

eko akcija lidl

Neki pričaju, a neki i rade.

Jeste li znali da je Lidl povukao (nepotrebne) plastične poklopce sa mlečnih proizvoda i plastične kese u svojim prodavnicama?

I to nije sve. Tokom maja, ova ekološki osvešćena kompanija po drugi put sprovela je akciju pod nazivom “Čisto iz ljubavi”. U fokusu su bili čišćenje otpada iz prirode, reciklaža i edukacija najmlađih o ekologiji. U akciju su, kao maloprodajni gigant, osvešćen i odgovoran, uključili još nekoliko organizacija, te tako svešću o čistoj prirodi zarazili širu zajednicu u Srbiji.

Da je Lidl na dobrom tragu govori činjenica da je Državna revizorska institucija prošle godine upravo plastiku označila kao glavni ekološki problem u Srbiji.

Iako je za samo dve godine (2017-2019.) proizvedeno 897.000 tona plastičnog otpada, u Srbiji ne postoji sistemsko organizovano odvojeno sakupljanje otpada. Reciklira se samo dva odsto komunalnog plastičnog otpada, iz redovnog života (to je oko 14.000 tona), a velika količina ostatka završi na nesanitarnim deponijama, u zemljištu ili u vodama.

lidl čišćenje

Državni revizor naglasio je da se u Srbiji nanosi ogromna šteta životnoj sredini – umesto da se primeni cirkularna ekonomija, otpad ponovo iskorišćava i time ojača privreda, kao što je slučaj u Evropskoj uniji, koja reciklira gotovo polovinu svog komunalnog otpada i deponije koristi samo kao poslednje, a ne prvo rešenje.

Plastici je, inače, potrebno i do 1.000 godina da se razgradi.

Najvidljiviji problem su plastične kese koje najkraće koristimo. Prema nekim istraživanjima plastičnu kesu u proseku koristimo oko 25 minuta.

U životnoj sredini one pak, ostaju narednih 100 do 500 godina.

Ali, više o pozitivnim delima.

Lidl je u maju ove godine organizovao kampanju „Čisto iz ljubavi“ , a njegov partner u ovoj akciji bila je organizacija “Čepom do osmeha”, sa kojima su zajedno očistili lokacije u 8 gradova u Srbiji.

To znači da srećom, postoje ljudi koji su voljni da zavrnu rukave i uhvate su u koštac sa bačenim flašama, gumama, limenkama, papirom i svemu onome čemu u prirodi nije mesto.

Organizacija “Čepom do osmeha” obezbedila je reciklažu prikupljenog reciklabilnog otpada, a prikupljenja sredstva obezbeđena reciklažom su usmerena ka nabavci medicinskih pomagala za one kojima su potrebna.

Zahvaljujući svemu tome, na korak smo bliže novim medicinskim pomagalima, ali smo dobili i čistiju Novu Pazovu, Bačku Palanku, Suboticu, Valjevo, Niš, Vranje, Čačak i Novi Pazar.

Nemački trgovinski lanac je, pored ovoga, sponzorisao i 7 organizacija koje su se prijavile da čiste nezavisno od velike inicijative. Oni svakako zaslužuju da budu pomenuti, jer su neki potpuno samostalno očistili delove svojih gradova. To su:

  • Udruženje Banatski zaokret iz Zrenjanina,
  • Udruženje građana “Češko Selo“iz Bele Crkve,
  • Udruženje Eco-Infinity iz Sjenice,
  • Udruženje građana Ekolibri iz Obrenovca,
  • Udruženje Građana „Full House“ iz Paraćina,
  • Odred izviđača ,,Đorđe Simeonović“ iz Zaječara,
  • Ekološko udruženje Ožalj iz Priboja.

Inicijativi su se priključili i zaposleni u kompaniji Lidl Srbija, kao volonteri i tako nesebično doprineli čišćenju predela Srbije.

Slična akcija je sprovedena i prošle godine, kada je iz Srbije uklonjeno čak 8 tona otpada.

Svestan značaja edukacije novih generacija na ekološke teme i kako oni mogu da promene svet, Lidl je zajedno sa partnerom veliki deo akcije posvetio upravo edukaciji najmlađih.

Organizacija “Čepom do osmeha” je kroz radionice edukovala mlade đake u Valjevu, Novom Pazaru i Bačkoj Palanci.

Tako su oni kojima pripada budućnost naučili koliki je uticaj svakog pojedinca na zaštitu životne sredine. Saznali su kako da pravilno razdvajaju otpad, koliko dugo se otpad zadržava u prirodi i kako svojim aktivnostima mogu doprineti čistijoj sredini.

Kaže se da treba počistiti prvo svoje dvorište. Mene je ova Lidlova akcija inspirisala da okupim kolege i organizujem svojevrsan tim bilding, tokom kog ćemo očistiti Liman 2. Ko zna, možda i vas ova priča inspiriše na slične aktivnosti. Ako ništa drugo, uvek možete da se prijavite da volontirate sa Lidlom. Sledeće godine oni nastavljaju s dobrim primerom – “Čisto iz ljubavi” za čistu Srbiju.

10.4K Shares
10.4K Shares
Share via
Copy link