Priča iza čokoladice Can’t Get Knafeh of It, koja kombinuje ukuse čokolade, pistaćija i tahinija sa pecivom.
Tokom odmora u Ujedinjenim Arapskim Emiratima (UAE) prošle nedelje, imala sam samo jednu želju – da se dokopam table „dubaijske čokoladice” koja je postala viralna.
Ako ste na TikToku, sigurno ste videli tu čokoladicu.
Ona je spoj ukusa čokolade, pistaća i tahinija, pomešan sa rezancima za kadaif, nadahnut tradicionalnom arapskom poslasticom koja se zove knafe ili kunefe.
Originalna verzija, nazvana Can’t Get Knafeh of It, delo je proizvođača čokolade FIX i prodaje se isključivo u Ujedinjenim Arapskim Emiratima od 2022. godine.
Na društvenim mrežama je postala toliko popularna da se prodaje samo dva sata dnevno, a zalihe se često rasprodaju u roku od nekoliko minuta.
Međutim, sada su se kopije ovog slatkiša, poznate pod nadimkom „dubaijska čokolada”, pojavile i u trgovinskim lancima širom Ujedinjenog Kraljevstva (UK), među kojima su Vejtroz (Waitrose), Lidl i Morisons (Morrisons), a pojedini ograničavaju broj čokoladica koje kupci mogu da kupe odjednom.
Jezen Alani, koji je sa suprugom Sarom Hamuda osnovao brend FIX, rekao je za BBC da je pažnja koju dubaijska čokolada izaziva u svetu „laskava” i da su njome „počastvovani”.
Na ideju o pravljenju čokoladice prva je došla Hamuda još 2021. godine, kada je tokom trudnoće žudela za tim specifičnim ukusima.
Sledeće godine, Alani i Hamuda su počeli da razvijaju proizvod, uporedo obavljajući svoje stalne poslove.
„Sara i ja smo odrasli u UK-u, a u Dubai smo se preselili pre 10 godina, tako da imamo i zapadne i arapske korene.
„Želeli smo da stvorimo ukuse koji to odražavaju”, objašnjava Alani.
Ova čokaladica je privlačna delom i zbog njene ekskluzivnosti, jer ne može da se kupi u prodavnici, već se naručuje isključivo putem aplikacije za dostavu hrane.
Čokoladica košta oko 15 funti (oko 17,3 evra), a može da se kupi samo tokom određenih sati da bi proizvođač mogao da podmiri sve porudžbine.
U brojnim radnjama širom regiona viđala sam slične čokoladice na čijim ambalažama je natpis „dubaijska čokolada” i slike pistaća i rezanaca za kadaif.
Alani kaže da su „kopije” veoma frustrirajuće, jer ljudi isprobavaju imitacije koje narušavaju ugled njihovog brenda.
Opširnije na BBC na srpskom
Štetni sastojci pronađeni u Dubai čokoladi
Dodaj komentar