Ako ste se ikada pitali kako svi zarađuju na internetu – rešenje je u društvenim mrežama. Sve i da na svom blogu imate kvalitetan sadržaj, neće vam koristiti ako ga niko ne čita. Internet pruža neograničene mogućnosti, koje su mnogi u svetu naučili da koriste pa sada žive od nečega što je počelo kao hobi, te nema razloga da i vi ne učinite isto.
Razgovarali smo sa Gojkom Marićem, jednim od autora koji piše na popularnom sajtu marketinguj.me i on je izdvojio ono što bi trebalo da znate da biste na najbolji način promovisali svoj blog na društvenim mrežama, a potom kreće vaš put u internet biznis.
Na kojim društvenim mrežama je najbolje deliti sadržaj sa bloga?
Prvo definišite osnovne stavke koje planirate da delite na društvenim mrežama – teme (biznis, razonoda, informisanje), sadržaj koje ćete objavljivati (tekstovi, muzika, video klipovi), a takođe i vrsta sadržaja koji kreirate utiče na izbor. Pratioci su ključni u izboru društvenih mreža. Odgovorite na pitanje: ko prati ono što vi radite? Kog su uzrasta vaši pratioci, koliko vremena oni provode na internetu, koliko su skloni prihvatanju novina i slično. Svaka od ovih kategorija pratilaca ima određenu društvenu mrežu na kojoj je zastupljena, ili čak više njih. U zavisnosti od toga gde se oni nalaze treba da izaberete društvene mreže na kojima ćete da nastupate. Međutim, nikako ne preskačite najpopularnije društvene mreže, bez obzira na karakteristike vaših pratilaca. To su svakako Facebook i Twitter, i tamo se nalaze svi. Za Facebook (eventualno i Twitter) uvek odvojite vreme, a ukoliko imate viška vremena, posvetite se i nekim dodatnim mrežama. To mogu biti Instagram, Google+, LinkedIn, YouTube, Pinterest i slične. Ono što je važno je da ne pravite profile na društvenim mrežama za koje nemate vremena. Jer ukoliko na određenoj društvenoj mreži imate, na primer, dve objave u šest meseci, delovaćete neprofesionalno i kao neko koga ne interesuju pratioci, a to svakako nije ono što želite.
Kako steći pratioce?
Na Twitter-u još uvek nisu toliko aktuelni oglasi putem kojih bi mogli da vas primete ljudi koji još uvek ne znaju za vas, ali na ovoj mreži postoje i drugi načini sticanja novih pratilaca. Kao najefikasniji način može da bude praćenje ljudi koji prate neke popularne profile iz vaše oblasti, bilo da se radi o popularnoj osobi ili brendu. Za ovu aktivnost najbolji je Tweepi.
Pratioci se pre svega stiču interesantnim objavama na društvenim mrežama, kvalitetnim sadržajem na blogu, redovnim objavljivanjem i strpljenjem. Ne očekujte ništa preko noći i dajte vremena ljudima da vas otkriju. Međutim, pored strpljivog rada i čekanja, uvek možete da se predstavite novim pratiocima, kako biste ih zainteresovali za ono što radite. Na Facebook-u se to najbolje postiže plaćenim oglasima. Možete da platite promovisanje svoje Facebook stranice, nekog posta koji se pokazao zanimljivijim od ostalih ili direktno promovisanjem samog bloga. Ipak, pored plaćenih oglasa, važno je da se nikako ne zaustavljajte sa kvalitetnim i redovnim objavljivanjem postova koji nisu plaćeni. Kada ljudi vide jednu zanimljivu stvar koju ste platili, vrlo verovatno će doći na stranicu da pogledaju i ostale. Ukoliko im se svidi stranica i materijal koji se na stranici objavljuje, velike su šanse da ćete steći novog pratioca.
Koje alate koristiti?
Internet alati su neophodni svakome ko se odlučio za internet marketing i danas postoji puno alata koji mogu mnogo da uštede vreme ljudima kada je internet marketing i internet poslovanje u pitanju.
Pre svih drugih alata bih preporučio Buffer, preko kojeg možete unapred da zakazujete objave na društvenim mrežama. Altertnativa ovom alatu je Hootsuite koji služi istoj svrsi i koji je podjednako dobar kao i Buffer, tako da je moj savet da probate oba i da izaberete bolji. Pored toga postoje alati za praćenje konkurencije (Mention), obavljanje nekih automatskih internet zadataka (IFTTT), povećanje produktivnosti na Facebook-u (News Feed Eradicator), email marketing (MailChimp) i još mnogi drugi.
U koje doba dana je najbolje deliti postove?
Postoji alat uz pomoć koga dobijate tačno izračunato vreme kada je to najbolje da objavljujete svoj sadržaj, u odnosu na to koliko želite objava da imate dnevno. To se obavlja putem Buffer-ove dodatne platforme koja se naziva Buffer’s Optimal Scheduling Tool. Ona vam najpreciznije može reći kada je publika najčešće na određenoj društvenoj mreži.
Najbolje vreme objava najviše zavisi od pratilaca, odnosno vaše ciljne publike, a ne postoji univerzalno vreme kada svi treba da objavljuju svoje postove na društvenim mrežama. Iako većina stranica ima pratioce relativno sličnih navika za koje je preporučljivo deliti sadržaj u toku dana, postoje i određene stranice koje obrađuju teme programiranja i koje su najposećenije u vremenu posle ponoći. Srećom, danas možete tačno da odredite kada su to vaši pratioci najčešće na društvenoj mreži. Postoje dva načina za to: ručno i uz pomoć alata. Ručno podešavanje je na osnovu tačnih podataka, ali uz pomoć vaše lične procene. To se obavlja tako što istražite analitiku vaše stranice na društvenim mrežama i na osnovu nje odredite koje je to najbolje vreme za objave. Svaka društvena mreža ima svoju analitiku koja može da bude od velike koristi. Na primer Facebook ima Facebook Insights, Twitter – Twitter analytics, Google+ – Google+ Insights i tako dalje.
Značaj hashtag-ova?
Preko hashtag-ova se pretražuju aktuelnosti i tako ćete pronaći sve tvitove ili Facebook postove o nekoj temi. Koristite popularne hashtag-ove u svrhe promocije svog bloga kako biste uz pomoć njih povećali vidljivost svojih objava. Definišite koji se to hashtag-ovi koriste u sferi kojom se blog bavi i obogatite svoje objave njima. Ukoliko se premišljate između više hashtag-ova, postoji veoma koristan alat koji može da vam kaže koji je to trenutno popularniji hashtag i naziva se RiteTag. Ono što je važno je da hashtag-ove koristite na smislen način i da ih ne stavljate čisto da bi tu stajali, kao i da ne pretrpavate svoje objave hashtag-ovima.
Pročitajte kako napraviti prvi korak na internetu
Dodaj komentar