Svet

Kako postati stručnjak za digitalnu transformaciju: Saveti sa Jooble

stručnjak za digitalnu transformaciju
Foto: Pexels

Mnogi pojedinci, industrije, kompanije i firme usvajaju digitalne tehnologije kako bi poboljšali produktivnost. Ovo iskustvo se može pratiti zahvaljujući tehnološkom napretku i činjenici da je tehnologija sada svuda prisutna.

Digitalna transformacija je rezultat prelaska sveta na digitalno doba, i profesionalci u ovoj oblasti su veoma traženi.

Za svaku ideju potrebna je izvršna akcija; inače, ostaje samo ideja. Kod digitalne transformacije, osoba koja je zadužena za izvršenje je specijalista za digitalnu transformaciju. Sa dovoljno znanja, digitalni stručnjak može se opisati kao osoba koja je samostalna ili kao ekspert za digitalnu transformaciju unapređuje poslovanje i ustanove kako bi odgovarali današnjim digitalnim trendovima i pozitivno poboljšali njihov rad i performanse.

Takođe, stručnjak u oblasti digitalne transformacije može pomoći novom poslovanju ili organizaciji da raste i prosperira u toj oblasti.

Da bismo vas dodatno informisali, udružili smo se sa profesionalcima sa agregatora poslova Jooble kako bismo razjasnili kako postati stručnjak u prostoru digitalne transformacije i istakli šta radi digitalni stručnjak. Hajde da saznamo više…

Uloge stručnjaka za digitalnu transformaciju

Nesumnjivo, karijera stručnjaka za digitalnu transformaciju je odličan put koji možete izabrati. Profesija koja omogućava preduzećima da postignu značajan uspeh i rast je zadovoljavajuća, i ne biste želeli da je propustite.

Ispod su navedeni neki od poslova iz oblasti digitalne transformacije koji su trenutno traženi širom sveta i u Srbiji. Ako želite da saznate koje su profesije tražene u vašem gradu, možete proveriti listu posao u Novom Sadu ili u drugim gradovima na sajtu Jooble.

Pisci Sadržaja

Pisci sadržaja, poznati još i kao Content writers, pričaju priče na takav način da ih njihova ciljna publika može razumeti. Oni na uverljiv način promovišu preduzeća i brendove kupcima i potencijalnim klijentima savetujući ih o problemu koji određeni proizvod ili usluga nastoji da reši.

Sve što vam je potrebno da biste uspeli u ovoj profesiji je kreativnost, sposobnost pisanja bez grešaka i malo humora.

UX Dizajneri

UX dizajn se bavi iskustvom korisnika sa softverskom aplikacijom. Posao UX dizajnera je da kritički analizira i implementira funkcionalno okruženje za korisnike softvera.

Ova profesija zahteva da budete usmereni na rešenja, pažljivi i da imate smisla za dizajn.

IT Lideri

Stručnjak za digitalnu transformaciju može takođe da funkcioniše kao IT lider. Posao IT lidera je da odredi potrebnu digitalnu aplikaciju i infrastrukturu koja će se koristiti u procesu transformacije.

Pošto vodite tim različitih profesionalaca, posao zahteva da uvek budete na visini zadatka i da služite kao primer.

Menadžeri za Obuku

Još jedan karijerni put koji možete slediti kao ekspert za digitalnu transformaciju je menadžer za obuku. Biti menadžer za obuku znači olakšavati i nadgledati digitalni obrazovni program za radnike.

Ovaj posao zahteva da imate duboko razumevanje sistema, kako bi radnici mogli razumeti poruku koju pokušavate preneti. Savetovaćete, oblikovati i realizovati programe transformacije vođene tehnologijom kako biste unapredili radnike.

HR

Odeljenje za ljudske resurse zaduženo je za upravljanje zaposlenima u preduzeću ili organizaciji. Oni zapošljavaju radnike, obaveštavaju ih o pravilima, preduzimaju disciplinske mere kada je to potrebno, obrađuju platne liste i vode evidenciju o zaposlenima.

Oni funkcionišu kao stručnjaci za digitalnu transformaciju zapošljavajući ljude sa potrebnim veštinama i znanjem za pokretanje procesa digitalizacije.

Šta je potrebno da postanete stručnjak za digitalnu transformaciju?

digitalna transformacija

Ako ste na raskrsnici i razmišljate kako da započnete karijeru u oblasti digitalne transformacije, postoje određeni koraci koje treba preduzeti pre nego što postanete kvalifikovani profesionalac. 

Ispod su neki osnovni koraci koji će vam pomoći da započnete.

Informišite se o digitalnoj transformaciji

Prvi korak ka tome da postanete entuzijasta digitalne transformacije je da se upoznate sa profesijom. Možete iskoristiti internet ili postavljati pitanja stručnjacima u oblasti. To će vam pomoći da razumete ulogu i moguće izazove s kojima se možete suočiti, i jednostavno vas priprema za posao pre nego što počnete.

Steknite veštine i znanje

Postoje veštine koje morate posedovati da biste uspeli u digitalnom prostoru, i možete početi sticanjem diplome iz računarstva ili informacionih tehnologija. To će vam pružiti osnovno znanje koje je potrebno da biste bili relevantni kao stručnjak za digitalnu transformaciju.

Takođe su vam potrebne tehničke veštine, koje mogu uključivati programiranje, kodiranje ili UX dizajn, u zavisnosti od konkretnog posla koji vas interesuje. Druge veštine koje su vam potrebne uključuju, ali nisu ograničene samo na njih su: kritičko razmišljanje, komunikaciju i analizu.

Primijenite naučeno u praksi

Nakon što ste stekli znanje i veštine potrebne za dobro funkcionisanje kao stručnjak za digitalnu transformaciju, sledeći korak koji treba da preduzmete je da primenite sve što ste naučili.

Tražite otvorene pozicije i prijavite se za poziciju koja vam odgovara. Poslove možete tražiti online, slati e-mailove preduzećima i organizacijama, te priložiti dobro napisan CV i propratno pismo. To pokazuje vašu spremnost da postanete profesionalac u ovoj oblasti.

U poslednjih nekoliko godina, popularnost posla od kuće je porasla. Neke profesije koje su povezane sa digitalnom transformacijom uključuju mogućnost rada od kuće, što može biti važna prednost za nekoga.

Savremeni izazovi stručnjaka za digitalnu transformaciju

Stručnjak za digitalnu transformaciju je profesionalac koji koristi internet i tehnologiju kako bi poboljšao produktivnost poslovanja i implementirao strategije za reinoviranje iskustva klijenata. Profesija prevazilazi marketing i prodaju. Takođe naglašava kako preduzeća razmišljaju o svojim klijentima i kako interaguju s njima.

Međutim, kao i kod svake upravljačke inicijative, stručnjaci za digitalnu transformaciju će verovatno naići na izazove tokom procesa transformacije. Potrebno je vreme da razumeju kako će transformacija uticati na odnose s klijentima, kako će se uskladiti s poslovnim ciljevima, troškovima i tako dalje. 

Ispod su neki od izazova s kojima će se stručnjaci za digitalnu transformaciju verovatno suočiti:

Nedostatak strategije

Nemoguće je postići uspešan projekat transformacije bez dobro postavljene strategije. Takođe, obavite detaljnu analizu i sakupite činjenice kako biste saznali kako i gde možete poboljšati kompaniju.

Možete početi postavljajući sebi pitanja poput, koje oblasti kompanije treba unapređivati? Zašto je potrebno zameniti ručne sisteme digitalnim? Zatim možete preći na akciju nakon što pronađete odgovore na ta pitanja.

Problemi sa sigurnošću

Jedan od otpora s kojima se suočavaju mnoge kompanije iz industrije sa osetljivim podacima su zabrinutosti vezane za sajber bezbednost i privatnost. Međutim, većina napora digitalne transformacije uključuje napuštanje lokalnih rešenja za skladištenje da bi se prešlo na oblak i integraciju svih podataka kompanije u jednu centralizovanu mrežu.

Postarajte se da imate čvrst plan za proaktivno eliminisanje bilo kakvih sajber pretnji pre nego što se one pojave. Možete razmotriti angažovanje stručnjaka za sajber bezbednost koji će pomoći u proveri i poboljšanju bilo kakvih nedostataka u vašem odbrambenom sistemu.

Nizak budžet

Iako digitalna transformacija otvara put za neverovatan rast poslovanja, to je investicija koja zahteva mnogo novca. Razumite svoje dugoročne ciljeve i povrat koji očekujete od transformacije. Tada možete proceniti da li treba da povećate svoj budžet ili trošite previše.

Kulturna verovanja

Kultura je ogroman izazov za digitalnu transformaciju. Organizacije i preduzeća koja posluju sa zastarelim ručnim sistemima često su nevoljna da prihvate nove tehnologije.

Međutim, svi, uključujući vođe kompanije, moraju biti na istoj strani da bi stvari funkcionisale.

Kompleksne tehnologije i inovacije

Nove tehnologije mogu biti problematične, posebno ako nemate prethodno znanje. To predstavlja ogroman izazov za preduzeća koja prolaze kroz digitalnu transformaciju. Međutim, stručnjaci za digitalnu transformaciju trebali bi uključiti sve od faze implementacije i integracije podataka do faze izvršenja.

Stalna evolucija potreba kupaca

U međuvremenu, digitalna transformacija omogućava preduzećima i organizacijama da poboljšaju iskustvo kupaca i istraže druge delove poslovanja koji ranije nisu bili mogući; to nije lak projekat. Zapravo, možete potrošiti godine da ga ostvarite. Ali šta ako su se potrebe kupaca promenile tokom tog vremena?

Ne budite razočarani. Umesto toga, budite puni energije da istražite nove digitalne tehnologije kako biste izdržali konkurenciju i rasli u nove oblasti.

Redakcija Luftika.rs

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link