Na zloupotrebe službenog položaja i koruptivne radnje u Elektroprivredi Srbije ukazivala je Nataša Prišić, specijalista korporativne bezbednosti i bivša zaposlena u Sektoru unutrašnje kontrole i bezbednosti EPS, koja je zbog toga ostala bez posla.
Prišić je u razgovoru za portal Nova.rs otkrila kako su oštećeni građani.
Nakon što je ukazala na zloupotrebe, umesto disciplinskog postupanja i kažnjavanja počinilaca, Prišić postaje nepoželjna u sistemu, trpi mobing i na kraju ostaje bez posla. Ona u razgovoru za Nova.rs objašnjava na koji način su potkradani mali potrošači.
– EPS je sa firmom “Sikvester” imao ugovor gde njihovi čitači „treba“ da izađu na teren i redovno očitavaju brojila, što su nekada uglavnom radila deca radnika i bila plaćena po učinku. U ovom slučaju, čitači su imali redovnu fiksnu platu 80-100 hiljada dinara, lakše im je bilo da prepišu stanje brojila nego da ih na terenu redovno očitavaju. Kada se brojilo ne očita, korisnik dobije račun nultog iznosa na šta, naravno, ne reaguje. To se onda desi i sledećeg meseca a kada očitaju stvarno stanje, već nagomilane potrošnje, onda stiže račun velikog iznosa koji ukazuje na neracionalnu potrošnju – navodi sagovornica i dodaje:
– Tada korisnici dolaze na šalter Elektrodistribucije, jer nije njihova krivica što neko nije očitao brojilo, pa su oni dobili račun od nula dinara. Račun ne može da se stornira, i tu se dešava krađa. U programu se obračunava srednja vrednost, radi se korekcija računa i u toj korekciji se ne prikazuje pravo stanje potrošnje već srednja vrednost. Tu je svaki potrošač bivao zakinut za dve do tri hiljade dinara. Ovo se dešavalo u Novom Sadu, Sremskoj Kamenici, Sremskim Karlovcima, Beočinu, Bačkom Petrovcu… – objašnjava Prišić za pomenuti portal.
Podsetimo, Prišićeva je za objasnila na koji način su se dešavale zloupotrebe u Elektroprivredi Srbije. Govorila je o tome kako su stornirani računi velikih klijenata do toga kako su građane potkradali radnici EPS.
Dodaj komentar