Kupovina automobila je jedna od najvažnijih investicija, koja u znatnoj meri utiče na kvalitet života, te ne čudi sa kakvom pažnjom biramo naše buduće prevozno sredstvo. Na putu odluke o tome kakav ćemo automobil odabrati pojavljuju se različite opcije, a među njima i ona da svoje vozilo pazarimo u inostranstvu.
S obzirom na činjenicu da je životni standard u većini država u inostranstvu veći nego kod nas, postavlja se pitanje da li je kupovina vozila van granica uopšte isplativa opcija? Onda kada odlučite da prodate svoj automobil i zamenite ga drugim četvorotočkašem i to polovnim, da li bi trebalo da se uputite u drugu državu? To ćemo pokušati da odgonetnemo u ovom tekstu.
Oslanjanje na kvalitet kao razlog za kupovinu polovnog auta u inostrantvu
Kada kažemo kupovina vozila u inostranstvu, najčešće mislimo na zemlje Evrope, poput Italije, Austrije, Slovenije a posebno Nemačke. Dug niz godina ova država predstavlja sinonim za kvalitet, trajnost i prestižnost, kada nešto dolazi iz Nemačke narodski rečeno mora da valja, a pogotovo kada je reč o automobilu.
I zaista, za razliku od naših prostora, u Nemačkoj uglavnom nema mahinacija sa vozilima. To bi značilo da prethodni vlasnik neće vratiti kilometražu, ili zamaskirati tragove havarije na vozilu. Osim toga, nemački automobili se održavaju u predviđenim servisnim intervalima i svako vozilo poseduje urednu dokumentaciju sa spiskom radova, uz obavezan pečat majstora.
Generalno, gorivo koje se sipa u automobile je kvalitetnije u inostranstvu nego kod nas, a i putevi su znatno bolji. Sve to utiče na to da polovno vozilo bude bolje kada pogledamo stanje njegovih auto delova i spolja i iznutra. To dalje znači da će ovakvo vozilo zahtevati manje ulaganja, a samim tim da je reč o dobroj investiiciji.
Šta sve treba uzeti u obzir prilikom pravljenja računice?
Činjenica da u inostranstvu možete kupiti kvalitetniji polovni automobil za sebe, u koji kasnije nećete morati da ulažete dodatni novac zvuči dosta primanjivo, dok se u obzir ne uzmu i drugi troškovi koje ćete imati prilikom ovakve kupovine.
Pre svega, biće potrebno da izdvojite novac za prevoz do željene zemlje, što može da bude izdatak od oko 80 evra pa do 400 evra, u zavisnosti u koju državu idete i kojim prevoznim sredstvom. Zatim, imajući u vidu to da kupovina automobila nije proces koji se završava za jedan dan, biće potrebno i da odsednete negde. To donosi dodatni trošak, čija suma može varirati u odnosu na tip smeštaja i broj noći.
Još jednom ćemo pomenuti veći životni standard u evropskim državama, i to u kontekstu troška koji ćete imati za hranu, gradski prevoz i ostale svakodnevne životne potrepštine. Čak i takve sitnice treba da uzmete u obzir. Ako krajnja računica kaže da je ipak automobil koji želite vredan ovakvog izdatka, znate koji vam je sledeći korak.
Procedura uvoza polovnog automobila iz inostranstva
Kao jedan od glavnih troškova ali i tehničkih stvari koje morate uzeti u obzir jeste uvoz automobila u našu zemlju. Ova procedura se sastoji iz niza postupaka, prikupljenih papira, dozvola, i troškova u koje morate biti upućeni kako vas čitava procedura ne bi koštala više nego što ste mogli da zamislite.
Kako biste dobili prave informacije najbolje bi bilo da pre odlaska u inostranstvo ili poručivanja automobila kontaktirate nekog špeditera, koji će vam pomoći da stavite sve na papir i napravite konačnu računicu. Špediter će vam dati procenu carine koja varira u odnosu na državu, poreza i ostalih troškova na osnovu podataka o vozilu.
Kada se dobro informišete, napravite računicu, odlučite se za način kupovine – neposredno ili posredno, uračunate i vreme kao nepovratan resurs koji često uzimamo zdravo za gotovo, dobićete odgovor na pitanje da li kupovina polovnjaka u inostranstvu može biti jeftinija opcija. Ono što mi možemo da zaključimo je da to zavisi od svih navedenih faktora.
Dodaj komentar