Beograd Magazin

Beogradski metro se otvara 2033. i upravo su platili 100 miliona za savete

Javno komunalno preduzeće “Beogradski metro i voz” dodelilo je usred vanrednog stanja posao “tehničkih i savetodavnih usluga” konzorcijumu četiri austrijske firme za ukupno 739.560 evra. Iako je krajem prošle godine bio raspisan tender, on je obustavljen, a ponuđač je pre 3 dana izabran u pregovaračkom postupku, piše Nova.

U decembru prošle godine JKP Beogradski metro i voz raspisao je tender za nabavku “tehničkih i savetodavnih usluga” za projekat beogradskog metroa, čije bi dve linije, prema strategiji, trebalo da budu izgrađene do 2033. godine.

Na tender su se javile dve grupe ponuđača, ali je komisija zaključila da oni nisu ispunili sve uslove koji su navedeni u konkursnoj dokumentaciji, pa je postupak obustavljen.

Međutim, u međuvremenu, dva dana pre uvođenja vanrednog stanja, pokrenut je pregovarački postupak i to sa istim ponuđačima, a posao su dobile četiri firme iz Beča – “iC consulenten Ziviltechniker GesmbH”, koja je nosilac posla, zatim “FCP Fritsch, Chiari & Partner ZT GmbH”, “PCD ZT GmbH” i “Architektengruppe”. Vrednost posla je 739.560 evra sa PDV-om.

Kako je navedno u Konkursnoj dokumentaciji, njihov zadatak biće da pružaju konsultantske usluge u svim fazama projekta: pripremi tehničkih specifikacija, izradi projektnih zadataka, stručnoj oceni rešenja obuhvaćenih tehničkom dokumentacijom, elemenata za izradu modela ugovora kao i praćenje i ocena realizaciji ugovora i drugo.

Prema planu projektu iza kojeg je stala aktuelna gradska vlast, prva linija podzemne železnice u Beogradu spojiće Železnik sa Mirijevom, dok bi druga išla od Zemuna do Mirijeva. Ukrštale bi se na Savskom trgu, ispod Beograda na vodi.

Početak gradnje beogradske podzemne železnice bio je planiran za kraj ove godine, ali je gotovo izvesno da od toga neće biti ništa. Prema strategiji gradskih vlasti, Beograđani bi dve linije metroa trebalo da dobiju tek do 2033. godine, u zavisnosti od finansijskih sredstava. Procenjeno je da će radovi koštati čak 4,4 milijarde evra i taj novac biće obezbeđen iz republičkog budžeta.

Na ovaj projekat metroa u Beogradu izneto je mnogo kritika i zbog izbora linija i zbog cene. Prema idejnom projektu iza koga je stala prethodna gradska vlast, prva linija metroa išla bi od Galenike do Ustaničke, a na Trgu Republike bi bilo ukrštanje sa drugom linijom – od Mirijeva do Orlovače. Vrednost tog projekta bila je procenjena na 2,2 milijarde evra.

90 miliona od Grada Beograda za firmu Nebojše Krstića

Čitajte Luftiku na Google vestima

Dragana Vidić

Čeka poslednji voz za Nedođiju. I to uspešno radi jako dugo. U međuvremenu piše.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

216 Shares
216 Shares
Share via
Copy link