Film Magazin

Barbi pogubna za muški rod, devojke ostavljaju partnere nakon gledanja filma

barbi-film
Foto: Warner Bros

Barbimanija ne jenjava ni dvadesetak dana nakon svetske premijere filma o najpoznatijoj lutki na planeti. Iako je Barbi, i mnogo pre nego što je ušla u bioskope, počela da nam utiče na živote, ozbiljne efekte, na svojoj koži, počeli su da osećaju momci koje su partnerke počele da ostavljaju zbog poruka iz filma.

Ako nekim čudom niste čuli da je u bioskope stigao film Barbi, evo važnih informacija: režirala je i scenario napisala Greta Gervig, Margo Robi igra kultnu lutku, a Rajan Gosling njenog Kena.

U sinopsisu se navodi (bez brige, nećemo otkriti ceo zaplet): „Barbi i Ken žive u živopisnom i naizgled savršenom svetu, Barbilendu. Međutim, kada dobiju priliku da odu u stvarni svet, ubrzo otkrivaju radosti i opasnosti života među ljudima”.

Film ima odličnu gledanost u bioskopima širom planete, a za manje od mesec dana nakon premijere, Gervigovoj je obezbedio mesto u istoriji jer je postao ostvarenje ženskog reditelja sa najvećom zaradom.

Uticaj koji film ima već mesecima na popularnu kulturu i naše živote, najočigledniji je u izboru garderobe i modnih dodataka. Takođe, zahvaljujući nezapamćenoj marketinškoj kampanji, nema dileme na šta treba da pomislimo čim uočimo barbiroze boju, piše RTS.

Ipak, poslednjih dana otišlo se korak dalje. Novi efekat ostvarenja primećen je na društvenim mrežama gde se neke žene čak zaklinju da će ostaviti svoje momke ako se ne slažu sa feminističkim porukama filma.

Najdramatičnije je na Tik-toku, gde je situacija počela da izmiče kontroli. Jedan korisnik ili (veća je verovatnoća) korisnica ove društvene mreže savetuje: „Odvedi svog dečka da vidi Barbi i ako ne razume film… otkači ga“.

Jedan tik-toker je upozorio: „Ako izlazite sa muškarcem i ne sviđa mu se film, morate da raskinete s njim“.

Bilo je mnogo duhovitih odgovora, kao i igre reči sa Kenovim imenom poput: „Dogovoreno. On nije Kenaf za tebe” (na engleskom Kenough, spoj reči Ken i enough, što znači dovoljno).

Odlazak u bioskop sa izabranikom ocenjen je kao potencijalno dobar način da testirate da li je vaša jača polovina zaista prava za vas na duže staze.

U međuvremenu, na Reditu, žene se žale da se osećaju loše jer su dozvolile da film utiče na njihove veze i na način na koji sada gledaju partnere.

– Prijatelji su mi govorili da ne bi trebalo da dozvolim da to promeni način na koji gledam na svog dečka jer je naša veza zaista dobra i zdrava – istakla je jedna korisnica Redita.

Jedna žena je otkrila da je otišla korak dalje i da je zapravo ostavila svog partnera nakon što je odbio da obuče nešto roze kada su išli da gledaju Barbi, uprkos tome što je rekla da bi joj to mnogo značilo i da bi tako pokazao da je podržava.

Film već zaradio milijardu dolara

Nepune tri sedmice od početka prikazivanja, blokbaster scenaristkinje i rediteljke Grete Gervig „Barbi“ već je zaradio 1,03 milijarde dolara, saopštila je producentska kuća „Vorner Bros“

Nekadašnja „kraljica“ indi filma Greta Gervig nagrađivana i hvaljena za režiju filmova „Bubamara“ i „Male žene“ je ušla u anale kao prva rediteljka čiji je film zaradio milijardu dolara, preneo je CNN.

– U ovoj igri sam već 30 godina i fenomen Barbi je podjednako bez presedana koliko i nepredvidiv – rekao je medijski analitičar u „Komskoru“ Pol Dergarabedijan.

On je podsetio da je samo oko 50 filmova u istoriji dostiglo granicu od milijardu dolara i dodao da je marketinška kampanja filma bila prvi nagoveštaj da će „Barbi“ biti uspešna na blagajnama.

– Marketinška kampanja za ‘Barbi’ pokrenula je lanac događaja koji su doveli do toga da je reč ‘Barbenhajmer’ dodata popularnom leksikonu, zahvaljujući tome što prikazivanje počelo istovremeno sa filmom ‘Openhajmer’. Tada smo svi znali da se sprema nešto veoma posebno i da će biti mnogo veći rezultat od očekivanog, ne samo za prvi vikend, već i što se globalngo prikazivanja tiče – rekao je Dergarabedijan.

Globalni uspeh filma „Barbi“ podstaknut je odličnom prodajom na blagajnama na nekim od najvećih svetskih filmskih tržišta, uključujući Veliku Britaniju, Meksiko i Australiju.

Film je bio na prvom mestu na tim tržištima svakog vikenda otkako je počeo da se prikazuje.

Velikom uspehu doprinelo je i što je film veoma dobro prošao u Kini, drugom najvećem tržištu na svetu, uprkos tome što ono postaje sve izolovanije u poslednjih nekoliko godina.

Mitopoetika o Barbi i Kenu

Kako objsniti razmere uspeha ovog filma?

– Barbi“ u viđenju Grete Gervig nedvojbeno je veoma propulzivna i živopisna satira u kojoj je Matelova lutka poslužila kao okvir za postmoderno poigravanje sa opšteprihvaćenim i ikoničnim delom baštine popularne kulture decenijama i decenijama unazad, a nesmanjenim žarom, evo i ovih dana – piše u aaktuelnom dvobroju „Vremena“ u tekstu Anksiozne lutke i seksualizovani kapitalizam Zoran Janković.

Naprosto, Greta Gervig je, ostavimo li po strani posve očekivani pun pogodak najvišeg sjaja u domenu estetizacije i stilizacije, izvojevala možda i najznačajniju bitku – uspela je da ovaj film snažno postavi i do samog kraja održi na temelju upečatljive satire, koja pod znak pitanja, a na podlozi šarma sigurnog letnjeg hita za znatno šire krugove nego što bi se to na nestrpljivija omeravanja tih potencijala ovog filma moglo činiti, stavi dosta toga što žulja sve iole misleće ljude kojima u oči istrajno pada rigidnost koja sada stiže pod krinkom liberalne misli.

Pojednostavljeno rečeno – u filmu je sve u jednakoj meri predmet benevolentnog podsmeha – i Wokeovska mahnitost, i rigidnost mačizma koji vreba svaku iole ubedljivu priliku da sa navodnih kolena podigne u biti neugroženi patrijarhat, i konzumerizam koji u svojoj beskrupuloznosti ne mari za finese, barem ne do tačke kada se i to nekako može unovčiti, a isto se odnosi i na samu mitopoetiku o Barbi, Kenu i ostalim neznatnim pratiocima.

Film o Barbikama iz 1987. godine bio zabranjen i delio se samo piratskim kanalima (VIDEO)

Izvor: FoNet

Luftika

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link