Srbija Vesti

Sve bankarske usluge poskupljuju od 1. avgusta, a stižu i nove naknade

pomoc-30evra

Od 1. avgusta banke povećavaju cene svih svojih usluga a mnoge uvode naplatu novih naknada i u elektronskom bankarstvu koje je godinama unazad stimulisano upravo zbog nižih troškova.

Mnogi korisnici bankarskih usluga već u junu počeli su da dobijaju obaveštenja od banaka o novim cenama koje na snagu stupaju prvog avgusta.

Koje usluge će poskupeti?

Tako je najavljeno da će izdavanje serije čekova umesto 200, koštati 300 dinara, vođenje računa poskupeće za oko 80 odsto, hitno izdavanje kartice koštaće 400 dinara, iako je do sada bilo besplatno, dok će isporuka na kućnu adresu zabeležiti povećanje preko 15 puta – umesto 50, koštaće čak 800 dinara.

Već tada je jedna od banaka koje posluju u Srbiji za neke kategorije svojih klijenata održavanje računa povećala sa 150 na 500 dinara, dok je za standardne klijente poskupelo sa 250 na 500.

Ukoliko vam se desi da izgubite karticu, a na računu ste imali više od 3.000 dinara – spremite se da platite. Za manje iznose na računu, teret će snositi banka što znači da ako ste na računu imali 2.000 dinara, banka „časti“ izdavanje nove kartice.  Ipak, čak i ako imate manje od datog iznosa, moraćete da dokažete da niste zloupotrebili karticu ili je izgubili zbog nemara.

Pazite i kako koristite bankomat ili plaćate preko interneta – ukoliko iskoristite više pokušaja, i to će vam biti naplaćeno.

Zašto se menja cenovnik?

Dejan Gavrilović, prdsednik udruženja za zaštitu potrošača “Efektiva” naveo je za Nova.rs da ne postoji ekonomsko opravdanje za ovoliko poskupljenje.

“Ako poskupi gorivo, taksista će povećati cenu jer mu od tog goriva zavisi posao. Od čega banka toliko zavisi da bi podigla cene dva ili tri puta? Koji su se to troškovi njima povećali pa moraju da povećaju usluge? Poskupela su i neka osiguranja, a ako ih pitate zbog čega, oni će reći da svi dižu cene, pa i oni žele da zarade. Ako imate firmu koja radi u plusu, profitabilna je, ne možemo da kažemo da je podigla cene zbog krize, jer nema krize ako si profitabilan”, objašnjava naš sagovornik.

 

On objašnjava da je veliki problem to što banke nemaju nikakvu regulativu i mogu da menjaju cenovnik svakodnevno, a sve se svodi na to da klijenti te promene mogu da prihvate ili da promene banku. Ističe da ukoliko Narodna banka Srbije uskoro ne uspostavi određeni mehanizam za kontrolu promene cena bankarskih usluga, one mogu drastično da skoče.

Takođe, dodaje da su cene bankarskih usluga u Srbiji na nivou Evrope, gde se održavanje računa plaća tri do pet evra na mesečnom nivou, ali su plate daleko ispod evropskog standarda.

Kako se zaštititi?

Za većinu najavljenih poskupljenja zapravo ne postoji u potpunosti siguran način da ih izbegnete. Najbolje rešenje je da čuvate svoju karticu i obratite pažnju na unošenje PIN koda kada podižete gotovinu sa bankomata ili vršite plaćanje putem interneta.

Sat koji pokazuje vreme je novac

Što se ostalih poskupljenja tiče – njih je praktično nemoguće izbeći, osim ukoliko ne prestanete da koristite bankarske usluge. Ipak, kako ni to nije u potpunosti moguće, Gavrilović savetuje da je jedini način da probate da korišćenje ovih usluga smanjite.

“Recimo, supružnici ne moraju da imaju dva računa – zašto biste plaćali održavanje dva računa. Drugi primer, račune koji su sitni možete da platite za tri meseca unapred, te tu platite jednu transakciju umesto tri”, kaže Gavrilović.

Izvor: Nova.rs

Građani koji su tužili i dobili banke moraju da plate više od 1.000 evra troškova

Čitajte Luftiku na Google vestima

Luftika redakcija

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

128 Shares
128 Shares
Share via
Copy link