Kineska kompanija za internetsku maloprodaju Aliekspres u vlasništvu konglomerata Alibaba otvoriće magacin u Srbiji.
Jedan od deoničara te kompanije Nemanja Antić u podkastu Vladimira Stankovića navodi da će dve grupe ljudi imati koristi od dolaska Aliekspresa.
– Prva grupa su opšti kupci, koji bi u početku mogli da eksploatišu niže cene. Druga grupa su mali biznisi, koji još uvek nisu našli interes da se registruju na postojeće platforme (za internetsku maloprodaju), ističe Antić.
Kao problem koji bi Aliekspres mogao imati istakao je koliko dugo može da posluje s gubitkom na jednom malom tržištu. Objasnio je zašto to smatra problemom.
– Mi deoničari nismo zadovoljni profitabilnošću Alibabe, što znači da ne gledamo toliko opušteno na tržišno širenje pod svaku cenu. Ako ne bude profitabilna, moraće da se zatvori u Srbiji. Da bi bila profitabilna, moraće da pobedi neke tendencije, koje joj nikako ne idu u prilog – od problematične kurirske službe, jako skupe reklame, jako male potrošačke korpe, tehnološki nepismenih ljudi, naglašava Antić, prenosi 021.rs.
Antić objašnjava i zašto je važno da su prodavci i kupci tehnološki pismeni.
– Da bi prodavao preko Alibabe, moraš da imaš elementarnu tehnološku pismenost. Alibaba ima punu moć tek onda kada su ljudi koji vode biznise tehnološki pismeni i ako su kupci nadprosečno pismeni, te ako dostava dobro funkcioniše. U Srbiji su sva tri ova uslova neispunjena, smatra deoničar Aliekspresa.
Antić napominje da postoje mnoga tržišta na kojima spomenuta kineska kompanija nije uspela.
– Oni su u Americi pre nekoliko godina bankrotirali, tako da nije garancija da će uspeti. Kupci će u prvom talasu imati benefit od nižih cena i mali biznisi će naći neki svoj interes. Čisto sumnjam da će Alibaba uspeti da opismeni kupce i da napravi neki salto vitale u brzoj kurirskoj dostavi, zaključuje Antić.
Izvor: 021.rs
Dodaj komentar