U ponedeljak, 15. jula u 20:05 trebalo bi da poleti prvi avion Air Serbia iz Niša na redovnoj liniji do Nirnberga. Nakon toga, ovaj prevoznik sa Aerodroma “Konstantin Veliki” leteće na još 11 destinacija, što će uz postojeće linije napraviti gužvu pa će sa niške vazdušne luke dnevno letiti od 5 do 8 aviona, pišu Južne vesti.
Na Aerodromu tvrde da su spremni za opsluženje novih letelica, a puno će pomoći i službe i avioni Air Serbia stacionirani u Nišu.
Uz subvencije države od 5 miliona evra godišnje, Air Serbia će leteti iz Niša ka 12 evropskih gradova, a uz postojećih 10 linija koje već saobraćaju sa “Konstantina Velikog”, iz Niša će moći da se leti na 22 destinacije.
Što se tiče letova u pojedine zemlje, destinacije su: u Nemačkoj 8 destinacija, u Švajcarskoj 2, u Italiji do 3, u Austriji 2, Švedskoj 3 i u Crnoj Gori, Slovačkoj, Sloveniji i Mađarskoj po 1 destinacija.
Jug Srbije ovim očigledno dobija značajno bolju saobraćajnu povezanost sa inostranstvom i verujemo da će avioni biti puni na svim destinacijama obzirom na odlične uslove koje sve kompanije nude – poručuju sa “Konstantina Velikog”.
Kada je reč o uslovima, oni su različiti. Tradicionalno najjeftinije karte nude “low cost” kompanije Wizz Air i Ryanair, a najjeftinija karta kod Air Serbia je 1.788 dinara za koliko u jednom smeru može da se leti na linjama do Bolonje, Budimpešte, pa čak i Salcburga i to već u avgustu.
Za nešto manje od 2.500 dinara mogu da se nađu karte za skoro sve ostale letove, ali cena dosta zavisi od popunjenosti aviona.
Anketa Južnih vesti pokazala je da su putnici sa juga Srbije trenutno najzainteresovaniji za Tivat, a ti avioni su i najpopunjeniji.
Tako da kupovina karte do Crne Gore “u poslednji čas” može da košta skoro 20.000 dinara. Slična cena je i za pojedine letove do Geteborga iako ova destinacija nije među najtraženijima.
Posle Tivta, anketa je pokazala da su južnjacima najzanimljivija putovanja do Ljubljane, Rima i Frankfurta.
Polovina letova startuje u avgustu
Osim do Nirnberga, putnici će od jula moći da lete i do Bolonje, Getborga, Frankfurta, Hanovera i Tivta, dok će linije do Budimpešte, Karlsruea, Fridrishafena, Ljubljane, Rima i Salcburga biti otvorene u avgustu.
Na Aerodromu kažu da velikih preklapanja letova neće biti i da je moguće da se desi da u istom trenutku na pisti budu 2 aviona, ali to, kako kažu, ne bi trebalo da napravi veće gužve i kašnjenja.
Tu situaciju imamo već i sa do sada postojećim letovima, tako da sa ovim obimom saobraćaja očekujemo da neće biti nikakvih problema u pogledu pružanja aerodromskih usluga prihvata i otpreme aviona, putnika i prtljaga i kvalitetno i na vreme, te da JP Aerodrom Niš kao operater neće biti uzrok kašnjenja. Naprotiv, do sada smo bili u prilici da skratimo kašnjenje brzim opsluživanjem, o čemu svedoči više puta dobijeno mesečno priznanje od kompanija – kažu na Aerodromu.
Pojedini letovi su takozvani jutarnji i poletanja su i pre 7 sati iz Niša, a na Aerodromu kažu da je za njih izuzetno značajno što će Air Serbia imati svoju bazu i avione u gradu.
Baziranje aviona na Aerodromu “Konstantin Veliki” obezbeđuje sigurno prvo jutarnje poletanje iz Niša, što će predstavljati osnovu za održanje urednog reda letenja tokom celog dana – kažu na Aerodromu.
U planu nova zgrada, a razmišlja se o povećanju broja zaposlenih
Mišljenje mnogih koji su do sada leteli iz Niša je da postojeća aerodromska zgrada ne zadovoljava sve uslove za jedan regionalni aerodrom koji će uskoro imati 22 avio-linije.
Sa Aerodroma podsećaju da je u toku procedura za izradu nove zgrade.
JP Aerodrom Niš uz podršku Vlade Srbije i Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture, sprovodi proceduru izrade projekta izgradnje Terminalne zgrade, što bi, nakon realizovanih radova, trebalo da omogući kvalitetno pružanje usluga pri očekivanom rastu broja putnika – kažu nadležni.
Veći broj aviona, veći broj putnika, zahteva i veći broj radnika koji bi završaavali sve neophodne poslove, a procene sa Aerodroma kažu da to zahteva celodnevni rad u prosečnom trajanju od 21 sat, a moraće da bude organizovan smenski.
Po našim analizama i planovima otvara se posao za oko 90-100 novih radnih mesta na Aerodromu “Konstantin Veliki”. Sveukupno se JP Aerodrom Niš nalazi na velikoj prekretnici u organizaciji rada koja dovodi do pozicije da svaki sledeći novi let, u dužem periodu neće tražiti novo zapošljavanje ili će to biti značajno manje povećanje – poručuju iz vazdušne luke.
Podsetimo, niški Aerodrom je od prošle godine u vlasništvu države, zbog čega je bilo negodovanja građana.
Broj putnika je od tada u padu, pa su velika očekivanja od novih linija koje delimično plaća i država iz budžeta.
Dodaj komentar