Ministarka rudarstva i energetike Zorana Mihajlović u bužetu je predvidela 18,08 miliona dinara (oko 155.000 evra) za obnovu voznog parka, a u godini u kojoj su putovanja za sve obične smrtnike koji finansiramo minister, pomoćnike, savetnike I druge uhlebljene kadrove za putovanja u inostranstvo opredeljeno je 4,5 miliona dinara (38.000 evra).
U planu javnih nabavki koji je dostupan na sajtu ministarstva koje vodi Mihajlovićeva nije precizirano o koliko vozila je reč, koje su marke, niti ko će voziti nove automobile.
Avioni i hoteli
Pored modernizacije vozila, Mihajlovićeva, po svemu sudeći, planira da u ovoj godini prilično putuje i van države, imajući u vidu da je isplanirala znatan iznos i za rezervacije hotelskog smeštaja i avio-karata. Za usluge putničkih agencija i turoperatera predviđeno je 4,5 miliona dinara u planu javnih nabavki ministarstva, a na portalu javnih nabavki jedna je već raspisana 20. februara u iznosu od 1,5 miliona dinara i otvorena je do 1. marta.
Osnivač Centra za vladavinu prava Ivan Ninić navodi da je za jedno ministarstvo, koje se ne bavi spoljnim poslovima nego energetikom, iznos troškova za avio-karte i hotele u inostranstvu astronomski.
– Ujedno, ministarka je i potpredsednica Vlade i ona u okviru svog potpredsedničkog kabineta ima poseban budžet za putovanja. To znači da gospođa Mihajlović praktično ima dupli budžet i može da bira kada će da putuje na teret Vlade, a kada na teret ministarstva. Imali smo ranijih godina situaciju da je upravo EPS rashodovao veliki broj vozila zbog uštede, a sada imamo obnavljanje voznog parka novim vozilima. Upravo zbog takvih bahanalija u sektoru energetike struja je poskupela i narod treba da zna da kada uključi bojler i šporet, tim novcem finansira promociju Zorane Mihajlović – rekao je Ninić za Kurir.
Potreba ili hir
Predsednik Koalicije za nadzor javnih finansija Dragan Dobrašinović smatra da ministarstva imaju realne potrebe, ali i da ima onih koje su neopravdane. O tome posebno treba voditi računa, ističe, jer je reč o budžetskom novcu.
– Automobili se periodično nabavljaju i treba videti na osnovu koje analize potreba je to odlučeno. Dakle, da li je zaista bilo potrebno menjati vozila ili vozni park menjaju iz hira. Ako su u pitanju neophodne potrebe za službene aktivnosti i ako postoji analiza koja tu nabavku opravdava, dakle objektivna potreba, onda je to u redu, a ako to ne postoji, nego se kupuje napamet, to je onda problem – zaključuje Dobrašinović.
Vozila su za teren, a putovanja za službenike
Iz Ministarstva rudarstva i energetike navode za Kurir da su ove nabavke po planu centraliziovanih javnih nabavki za državne organe, a da su putnička vozila potrebna za teren, odnosno za rad inspekcijske službe.
– Nabavka se prevashodno odnosi na vozila za potrebe inspekcijskog nadzora zbog planiranog povećanja broja inspektora na 39, koliko je sitematizacijom planirano. Trenutni broj inspektora je 12 i koriste zasad sedam vozila. Ova vozila nisu u zavidnom stanju i uzrokuju visoke troškove održavanja, zbog čega je potrebno da se i deo tih vozila zameni. Kada je reč o službenim putovanjima, planom javnih nabavki za 2021. planiran je prvobitno iznos od 4,5 miliona dinara za troškove putovanja u inostranstvo (troškovi avio-prevoza i hotelskog smeštaja), ali se zbog situacije s pandemijom odustalo od planiranog iznosa, pa je raspisana nabavka u tri puta manjoj vrednosti, od 1,5 miliona – navode u ministarstvu i dodaju da je taj iznos predviđen za celu godinu i da se odnosi na putovanja za sve državne službenike ili pomoćnike ministra i rukovodioce u ministarstvu.
Dodaj komentar