Novi Sad

Železnička stanica u Novom Sadu i dalje pod istragom, Petrovaradin puca po šavovima. Zna li se kad će biti otvorena?

železnička stanica
Foto: Luftika

Još uvek nije izvesno kada će Novosađani i putnici koji dolaze u grad ponovo moći da koriste deo Železničke stanice, koja je zatvorena od 1. novembra 2024. godine, nakon što je došlo do urušavanja nadstrešnice.

Od tog tragičnog događaja, u kojem je život izgubilo 16 osoba, železnička stanica — objekat izgrađen 1964. godine i svečano otvaran dva puta — ostaje nedostupna građanima.

Već gotovo godinu dana Novosađani, kao i oni koji dolaze u Novi Sad, koriste stanicu u Petrovaradinu, koja nije prilagođena potrebama velikog broja putnika.
Kao potencijalno rešenje ovog problema je korišćenje staničnih zgrada koje nisu obuhvaćene istragom za pad nadstrešnice. No, da bi se toga došlo, neophodno je uraditi bezbednosne provere.

Ideja je da stanična zgrada B ne dira, a da se u zgradama A, C i D uradi kontrola i da se nameni privede kolski prolaz na staničnom delu D. Peroni bi bili udaljeni od zgrade obuhvaćene istragom i ne bi bilo opasnosti po putnike.

Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin bio je najavio da bi to moglo da bude urađeno do 15. septembra, ali se to nije dogodilo.

“Kontrola traje duže nego što treba, potrebne su neke dodatne analize i oni (Infrastrukture železnice Srbije) meni kažu da, dok se to ne uradi, ne možemo znati rok u kom to možemo da realizujemo. Još uvek se rade analize, nisu krenuli da uređuju taj kolski prolaz, što znači da tek kada se urade analize, onda će se znati šta treba da se uradi u kolskom prolazu kako bi on bio potpuno bezbedan za prolazak građana”, rekao je Mićin za Newsmax Balkans.

Prema njegovom shvatanju, ne proverava se samo statika, nego će se dati i predlozi potrebni radova na krilu D kako bi se on priveo nameni i kako bi bio potpuno bezbedan.

“Nažalost, trebaće vremena, sigurno. Radije bih da sačekamo i da to sve bude urađeno temeljno i bezbedno za građane”, ukazao je Mićin.

On je dodao i da je svestan problema koji su nastali u Petrovaradinu zbog intenzivnijeg korišćenja tamošnje stanice. Kako kaže, dao je nalog da se poveća broj autobusa u tom delu grada i da bude više zglobnih autobusa.

“Dao sam nalog da se pojačaju autobuske linije ka Petrovaradinu i da se uvede više zglobnih autobusa, jer sam dobio pritužbe građana da su autobusi prepuni i da treba da češće da idu. Videćemo i neka saobraćajna rešenja u Petrovaradinu da uradimo, jer je evidentno da ćemo čekati još. Ja ne želim da građani trpe, nažalost, zbog ovoga”, kazao je Mićin.

Šta je ideja?

Mićin je na sednici krajem jula pričao o potencijalnom rešenju za stanicu u Novom Sadu.

“Utvrđeno je da postoji jedan veliki kolski prolaz koji izlazi na oba perona u objektu D koji je nekih 100 do 150 metara fizički odvojen od objekta na kome se desila tragedija i to bi potencijalno moglo biti jedino rešenje u kojem bi stanica mogla da proradi u nekom skorijem roku”, istakao je Mićin na sednici Skupštine grada 31. jula.

Mićin je dodao da je zbog toga sprovedena javna nabavka za ispitivanje stabilnosti objekata A, C i D, ali ne i objekta B, zato što je objekat B još pod istragom.

On je tada rekao i da kada se završi ispitivanje i ukoliko se utvrdi da su ti objekti stabilni i bezbedni za upotrebu, od tog momenta se može krenuti u adaptaciju kolskog prolaza.

Podsetimo, krajem jula je počela provera statike dela zgrade Železničke stanice u Novom Sadu.

Krilo D i krilo A predmet su provere stabilnosti odnosno Elaborata o oceni stanja konstrukcije.

Ovaj posao dobio je konzorcijum ponuđača koji predvodi Institut za ispitivanje, procenu stanja i sanaciju konstrukcija iz Novog Sada. Grupu koja će analizirati stabilnost dela zgrade čine i Axis građevinski biro iz Sremske Kamenice i Geomehanika iz Beograda.

Ukupno će za svoju procenu dobiti 17,5 miliona dinara.

Inače ukupna procenjena vrednost za analizu stabilnosti cele zgrade, odnosno i krila B i krila C, je 30 miliona dinara.

Partija koja bi podrazumevala procenu stanja krila C i krila B u kom se nalazila i nadstrešnica bila je procenjena na 12 miliona.

Konzorcijum koji se javio za ovaj posao inače je bio jedini ponuđač, ali nije bio spreman da se posveti i poslu provere krila čiji deo se urušio, već se prijavio samo za partiju koja podrazumeva druga dva krila stanice. Proveru druga dva krila trebalo bi da završi u roku ne dužem od 60 dana od dana uvođenja u posao.

Direktor i vlasnik Instituta koji predvodi konzorcijum je Vlastimir Radonjanin, inače profesor departmana za građevinarstvo i geodeziju na Fakultetu tehničkih nauka.

Izvor: 021.rs

Gradonačelnik Mićin doživeo neprijatnost na letovanju, grčko sunce ne štiti od domaće političke klime

Ekipa Luftike

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link