Novi Sad Srbija

Za šta se terete Vesić i još njih 12?

železnička stanica
Foto: Printscreen

Bivši ministar građevinarstva Goran Vesić tereti se da je znao da radovi na Železničkoj stanici nisu gotovi, da nisu prijavljeni na vreme i izvršen tehnički pregled, da nije izdata upotrebna dozvola.

O otvaranju stanice za putnike 5. jula 2024. kojem je i sam prisustvovao, pa i o daljem radu stanice sve do 1. novembra i pada nadstrešnice nije obavestio Republičku građevinsku inspekciju koja bi sprovođenjem nadzora utvrdila ove propuste i zabranila korišćenje stanice. Time je, protivno Zakonu o bezbednosti u železničkom saobraćaju, izazvao opasnost za život i telo putnika sve do 1. novembra kada je nadstrešnica pala.

Sve ovo Vesiću na teret stavlja Više javno tužilaštvo u Novom Sadu u optužnici koju je podiglo protiv 13 lica zbog nesreće u kojoj je stradalo 15 osoba, a dve su teško povređene. Isto obrazloženje tužilac je dao i za Vesićevu bivšu pomoćnicu Anitu Dimoski, pokazuje optužnica u koju je Forbes Srbija imao uvid.

Jelena Tanasković

Bivšoj direktorki preduzeća Infrastruktura železnice Srbije Jeleni Tanasković, tužilac na teret stavlja da je spornog 5. jula 2024. omogućila puštanje u rad glavnog hola (vestibila) stanice u Novom Sadu. To je uradila iako nisu bili prijavljeni radovi, a građevinski radovi na staničnoj zgradi su i dalje bili u toku.

Tužilac dodaje i da nije bio izvršen tehnički pregled zgrade niti je bila izdata upotrebna dozvola. Putnicima i drugim licima bilo je omogućeno korišćenje vestibila i prostora ispred ulaza u zgradu čime je sve do 1. novemba bila izazvana opasnost za život građana.

Nebojša Šurlan

Njen prethodnik na mestu direktora IŽS, Nebojša Šurlan, tereti se da tokom svog mandata nije izdavao naloge za vršenje redovnih i vanrednih pregleda objekta stanične zgrade. Takođe, tužilac smatra da Šurlan nije postupio po merama čije je sprovođenje po pitanju bezbednosti još 2020. naložila Direkcija za železnice. Isto nije uradio ni nakon rešenja Direkcije iz 2021. godine.

Tužilac će pokušati da dokaže da je time propušteno da se utvrdi da je na stanici došlo do korozije na spoju zatege i krovnog nosača što je prouzrokovalo propadanje kablova u zategama i smanjenju njihove nosivosti. U optužnici se ističe da je 40 odsto žica u zategama bilo van funkcije, što je uz neuklanjanje nearmiranog betona i dodavanjem novog sloja uzrokovalo lom veze između nadstrešnice i zgrade, kao i potpunog otkazivanja zatega.

Tužilac smatra da su okrivljeni mogli da shvate značaj svoga dela i da upravljaju svojim postupcima, da su bili svesni da nepostupanjem po propisima mogu izazvati opasnost za život i tela ljudi pa su na to pristali, olako držeći da usled toga neće nastupiti smrt i teška telesna povreda kod više lica. Bili su svesni, tvrdi tužilac, zabranjenosti svog dela i da su izazvali opasnost po ljude ne postupajući po propisima.

Za Tanaskovićevu, Vesića, Dimoski i Šurlana, u optužnici se navodi da su izvršili po jedno krivično delo “Teško delo protiv opšte sigurnosti” iz člana 288. stav 2, u vezi sa krivičnim delom “Izazivanje opšte opasnosti” iz člana 278. stav 3, u vezi sa stavom 2, Krivičnog zakonika.

Ostali su, prema navodima optužnice, izvršili po jedno krivično delo “Teško delo protiv opšte sigurnosti” iz člana 288. stav 2, u vezi sa krivičnim delom “Nepropisno i nepravilno izvođenje građevinskih radova” iz člana 281. stav 1 Krivičnog zakonika.

Protest i u optužnici

U obrazloženju zahteva da se svima odredi pritvor, tužilac podseća da je poginulo 15 lica od kojih su četvoro maloletni dok su dve osobe zadobile teške telesne povrede opasne po život.

On podseća da su o tom događaju izvestili “svi domaći pa i svetski mediji”, što je dovelo do velikog uznemirenja javnosti u celoj državi te dovelo do spontanih i organizovanih okupljanja građana u gradovima širom Republike Srbije kako bi iskazali svoj protest zbog onoga što se dogodilo.

“A posebno zbog činjenice da je pomenuti objekat nekoliko meseci pre kritičnog događaja otvoren za upotrebu, i to baš od strane imenovanih okrivljenih, dakle Gorana Vesića, tadašnjeg ministra u Vladi Republike Srbije, Anite Dimoski, tadašnjeg v.d. pomoćnika ministra za železnički i intermodalni transport i Jelene Tanasković, tadašnjeg v.d. generalnog direktora Infrastruktura železnice Srbije”, stoji u optužnici.

Opširnije čitajte na Forbes Srbija

Tanaskovićeva na saslušanju prebacila svu odgovornost na Vesića: “Imao je dogovor sa Vučićem”

Ekipa Luftike

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link