Voz od Beograda preko Zagreba do Ljubljane ponovo će posle višegodišnje pauze krenuti od proleća ove godine, izjavio je dekan Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Nebojša Bojović.
Reč je o trasi Beograd – Šid – Vinkovci – Zagreb – Dobava – Ljubljana, a vozovi bi saobraćali tri-četiri puta nedeljno, uz noćnu liniju koja odgovara privrednicima koji putuju u Sloveniju, naveo je Bojović Večernje novosti.
Planirana je cena karte od dvadesetak evra u jednom pravcu, a kako je Bojović rekao u početku bi to bila pilot-linija koja bi postala stalna, za šta postoji neophodna železnička infrastruktura, kao i interesovanje putnika, samo je potrebno poboljšati tehničko stanje pruge od Rume do Šida, u cilju povećanja brzine vozova.
– U evropskom redu vožnje već postoji trasa, samo je treba aktivirati. Svakog drugog vikenda u decembru se pravi novi evropski red vožnje. Postoji vreme koje je zauzeto za kretanje voza od Beograda do Ljubljane – kazao je Bojović.
U projekat su uključeni nadležni iz srpskih železnica, a održano je nekoliko sastanaka sa kolegama iz susednih država.
U posao će biti uključeni i evropski instituti, koji se bave železnicom i saobraćajem, radi brže realizacije.
– Nadamo se da će već u prvom kvartalu 2022. godine biti uspostavljena jedna linija prema Ljubljani, kasnije ka Filahu u Austriji, a do sredine godine još jedna – rekao je Bojović.
Dodao je da se u 2023. godini očekuju još dve dnevne linije istom trasom i to jednu sa produženjem od Ljubljane do Ciriha, a drugu do Ljubljane kao biznis voz.
Ocenio je i da će „elegancija putovanja koje pruža železnica“, privući i deo putnika koji su sada prinuđeni da koriste sopstveni, autobuski ili avionski prevoz, a kako je dodao za početak je planirano da se „pozajme“ garniture, iako postoje domaće koje mogu da voze do Ljubljane.
– Verovatno da je dobro iznajmiti najmanje dve garniture koje mogu da se napajaju iz dva različita strujna izvora, kako bi se izbegla zamena lokomotiva zbog prelaska na jednosmernu struju u Sloveniji – objasnio je Bojović, navodeći da zamena lokomotiva komplikuje situaciju i onemogućava da se koriste novi vozovi koji u železničkom parku Srbije.
Bojović je istakao da je moć železnice u ekonomičnosti i ekologiji, a dodao je da se već sada više od 20 odsto saobraćaja u Nemačkoj odvija železnicom, i da je evropski plan da se do 2050. godine, to poveća na 55 odsto ukupnog saobraćaja.
Dodaj komentar