Putovanja

Kriza u poznatom crnogorskom letovalištu: Cene kao u Parizu, promet kao u pustom selu

ulcinj
Foto: Pixabay

Predsednik Udruženja zakupaca kupališta u Ulcinju Prelja Škrelja kaže da nije optimista pred nastavak sezone i ocenjuje da bi problemi za većinu korisnika morskog dobra mogli nastati već na jesen.

“Nisam optimističan, nego bogami, očekujem da će ljudi na jesen imati velike probleme sa kirijama, budžetom i sa puno više obaveza prema dobavljačima i prema državi. Razlog se zna – ogromna, besmislena cena kirije koju ne može izdržati nijedna kompanija koja posluje 12 meseci u istom tempu, a ne mi koji radimo mesec i po u godini”, kazao je Škrelja za “Vijesti”.

Javno preduzeće za upravljanje morskim dobrom (JP), ove godine zakupninu za kupališta na Velikoj plaži u Ulcinju povećalo je i do 300 odsto. Zbog zakasnelog tendera JP za zakup, sedam kupališta u Ulcinju nije spremno za turiste – dva arapske kompanije “Eagle Hills”, za nekoliko njih u toku su sudski postupci, dio Male plaže je u haosu, a ni glavna plaža u Valdanosu nije spremna…

“Na tim kupalištima nema prihoda pa samim tim nema ni PDV. To su ogromni gubici za državu, ali tako je kad se turizmom bavi politika”, naveo je Škrelja.

Predsezona mnogo lošija nego prošle godine

Podsetio je na to da je maj ove godine bio izrazito loš u odnosu na prošlu godinu.

“Sezona je počela nekako traljavo, imali smo minus od preko 25 odsto u maju. Jun je bio nešto bolji ali isto u minusu, oko deset odsto dok je u julu do sada, poseta slabija između osam i deset odsto”, kazao je Škrelja.

Ekonomski efekti, dodao je, daleko su gori.

“Zbog drastičnog povećanja kirije, zakupci su morali da podignu cijene za 20-30 odsto. Sve se to sabira sa minusom u broju gostiju tako da smo mi realno u gubitku od oko 40 odsto jer te cene bi trebalo da se odraze na veći promet a mi toga nemamo”, kazao je Škrelja.

On je dodao da je kao na Velikoj plaži, slična situacija i u ostalim delovima grada, ali i države.

“Imam kontakt sa kolegama iz Budve, Petrovca i još nekih destinacija na primorju. Kažu mi da su još gore nego što smo mi u odnosu na prošlu godinu. Znači, pojeta je možda, eto da kažemo, 10% slabija u odnosu na lani, ali konzumacije su i do 50% manje. I naravno da su zakupci zabrinuti jer obaveze tek dolaze na naplatu”, rekao je Škrelja.

„Cene u ugostiteljskim objektima kao u Parizu, a marketi mnogo skuplji od nemačkih“

Očekuje bolju posetu u avgustu, ali ističe da jedan mesec ne može da nadomesti minuse iz prethodnih.

“Očekujemo posle 30. jula masovniji dolazak naše dijaspore iz zemalja Evropske unije i posebno Amerike. Ali kako mi neke kolege kažu, na ove cene ne možemo puno očekivati ni od dijaspore. Ni njihovi budžeti ne mogu istrpeti troškove svih obroka u restoranima jer su cene kod nas u ugostiteljskim objektima jednake onim u Parizu dok su u Nemačkoj marketi mnogo jeftiniji od naših. Kada je u takvoj situaciji visokoplatežna klijentela iz EU, šta da očekujemo od gostiju iz regiona”, ističe Škrelja.

Komentarišući visoke cene na nekim kupalištima, Škrelja je kazao da je to nedopustvo.

“Previše je da hamburgeri na plaži koštaju po 10 ili 12 evra, osim ako nisu od 250 grama, a čisto sumnjam. Možda sa prilozima mada je i to puno. Još je gore po istoj toj ceni prodavati pivo, to je loše za naš imidž jer to nisu informacije koje žele da čuju turisti koji planiraju da nam dođu”, kazao je Škrelja.

Na Kopakabani, čiji je zakupac, dve ležaljke sa suncobranom u prvom redu do mora koštaju od 15 do 18 evra.

“To je na nivou prošle godine, ali mi ne možemo da se izvučemo i da ih izdajemo i po 35 evra. Moramo da gledamo samo sa masom turista da bismo mogli nekako da dođemo na neku pozitivnu nulu”, zaključuje on.

Izvor: Nova.rs

Grčka im oduzela auto zbog OVOG snimka: Preselo im letovanje (VIDEO)

Ekipa Luftike

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link