Izgradnja deonice brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada dužine preko 40 kilometara teče po planu, a u ovom trenutku urađeno je više od 53 odsto ukupnih radova.
Najizazovniji delovi, vijadukt i tunel, su već 80 odsto gotovi, a izgrađeno je i 35 kilometara koloseka.
Direktor ogranka „RŽD internešnal“ u Srbiji Mansurbek Sultanov rekao je za RTS da će radovi biti završeni u roku, do septembra 2021. godine.
Direktor ogranka „RŽD internešnal“ u Srbiji Mansurbek Sultanov ističe da radovi teku po planu.
„Dobio sam izveštaj da je vijadukt 87 odsto gotov, a tunel 83 odsto, što je potpuno u skladu sa dinamikom radova“, navodi Sultanov.
Kaže da je najviše poteškoća u izgradnji zadavala unikatna geologija terena.
„Sa desne strane nam je Dunav sa blatom, a sa leve strane Fruška gora sa klizištima. Da bismo izdržali to sve, na dužini od tri kilometra imamo 40 kilometara šipova u zemlji“, objašnjava Sultanov.
Kaže da se trenutno radi na rasponskoj konstrukciji.
„Ovo nam je deseta deonica koju gradimo u Srbiji i svi naši projekti su završeni ili na vreme ili pre roka. Septembar 2021. godine je rok za statička i dinamička ispitivanje spremnog objekta“, ističe Sultanov
Najavljuje da će tunel kod Čortanovaca biti spojen već u aprilu, a da posle toga ostaje završetak svih drugih radova i polaganje koloskea.
Mansurbek Sultanov je potvrdio je da će brzina kojom će se vozovi kretati ovom deonicom iznositi do 200 kilometara na sat.
„Ovo jeste krak Koridora 10. Srbija hoće da bude i biće na istom ili višem nivou u odnosu na svoje komšije. Prvi put će u Srbiji biti implementirani sistemi za bezbednost i upravljanje saobraćajem zato što kada voz ide takvom brzinom, mašinovođa već ne može da prati sve vizuelno“, objašnjava Sultanov.
Uskoro bi trebala da počne i izgradnja novog modernog dispečerskog centra Železnica Srbije.
„Radovi su već krenuli prošle godine i prva faza radova je završena. Sada planiramo još neke događaje koji bi obeležili početak tog projekta“, kaže Mansurbek Sultanov
Ističe da je završeno i 77 kilometara u okviru projekta modernizacije pruge pruge Beograd-Bar.
Dodaj komentar