Magazin

Čistila sam hotelske sobe u Hrvatskoj i evo zašto uvek treba da nosite svoju jastučnicu

cistacica-hotel

I ove godine veliki broj radnika iz Srbije otići će na sezonski rad u Hrvatsku. Za one koji se pripremaju za posao čistačice u tamošnjim hotelima donosimo svedočenje žene koja je godinama radila kao sezonac u Hrvatskoj.

U razgovoru za portal Nova.rs ona otkriva da li je onaj svež miris kada uđemo u hotelsku sobu ili apartman zaista zbog čistoće ili samo tona naprskanog razređenog omekšivača za veš? Da li je bezbedno da koristite posuđe bez prethodnog pranja u apartmanima na moru i zašto ona sa sobom uvek nosi svoju jastučnicu.

Sagovornica pomenutog portala želela je da ostane anonimna, ali se nada da će njena priča poslužiti kao upozorenje za mnoge turiste.

Poruka koju šalje je: „Kada uđete u sobu prvo sve temeljno pregledajte”.

Naime, ona je čistila i hotele i apartmane, ali kako i sama kaže, apartmanima se često posvećuje više pažnje kada je čišćenje i spremanje u pitanju zato što u hotelima uglavnom postoji dan u nedelji kada se svaka soba sređuje i čisti – bilo da u njoj ima gostiju ili ne.

Važno je naglasiti da je ona radila u hotelima sa dve ili tri zvezdice, ali ipak i oni su tokom sezone puni i to što imaju manje zvezdica ne znači da ne treba da budu čisti.

– Ukoliko gosti izađu iz sobe u sredu na primer, onda osoblje ima dovoljno vremena da spremi tu sobu kako treba, ali ukoliko se radi o danu kada je ‘smena’, a to je najčešće subotom – svaka soba se samo preleti – istakla je sagovornica.

Posteljina

Dešavalo se da joj ‘nadležne’ čistačice kažu sledeće – ukoliko su gosti ostajali samo jednu noć, dobro se pregleda posteljina, te naprska mirišljavim sredstvom, provetri i ponovo stavi na krevet.

Sve to se radilo velikom brzinom – jedna prska prekrivač i stavlja da se provetri, mada se on najčešće i menjao, druga prska čaršav, a treća pregleda jastuk.

– Jastuk se često samo okretao, tako da je moj savet da kad uđete u sobu, prevrnete i pregledate jastuk, ili ponesite svoju jastučnicu kao što ja to činim već godinama.

Sve se to radi kako bi kasnije imale što manje posteljine za pranje, sušenje i peglanje.

Kupatilo

Brzina je ključ tako da se često sve samo naprska, polije vodom i prebriše krpom. Bilo da su gosti bili u sobi dva ili dvadeset dana – postupak je isti.

– Gde se videla prljavština tu bismo posvetile malo više pažnje, ali često bi se u toj brzini npr. potpuno zaboravila promena četke za wc školjku, ili čišćenje iste. Tako da vam je jedan od pokazatelja čistoće – upravo ta četka. Ja uvek sa sobom nosim sunđer i sredstvo za čišćenje i pređem celo kupatilo za svaki slučaj.

Takođe, kada su u pitanju peškiri i oni prođu kroz posebno pregledanje. Znači, ako nije puno izgužvan – ponovo se umotava i stavlja na krevet.

Ostatak sobe

Redovno se samo jedna vrsta sredstava koristi za sve površine, tako da ukoliko prozori nisu muzgavi – neće biti ni oprani.

– Nisam radila u jednom hotelu tamo, nego u sedam, tako da ipak mogu zaključiti da je to praksa na više lokacija. Radila sam duž Makarske rivijere, osim u Makarskoj, tako da situacija nije baš za pohvalu i ne znam kako to tolike godine prolazi. Verovatno ljudi dođu na odmor i jednostavno se opuste, ko će još da zagleda prozore?

A, što se tiče usisavanja, ukoliko tepih postoji, skoro da je nemoguća misija. Čisti se ponegde i oko dvadeset soba u jednom hodniku, a koriste se tri usisivača, tako da ako je baš puno mrva – a da se ne može očistiti metlom – usisivač se pali. Pod se preleti mopom, a u kanti se voda menja na svakoj sedmoj sobi, otprilike, i to je to.

Kada je u pitanju hotel od tri zvezdice, uz koji dobijate i papuče, one se takođe pregledaju. Nose se kesice i ako izgledaju kao da su dovoljno nove, samo se ponovo pakuju – jer ko uopšte obraća pažnju na kesicu kada otvara papuče?

Što se tiče ostalih površina, važno je da ne ostavljate hranu direktno na njih, jer se nekad jedna krpa koristi za više površina – od kupatila do stočića.

U apartmanima ipak povoljnija situacija

– Na slične sisteme čišćenja posteljine i peškira nailazila sam i u apartmanima, međutim tamo je ipak situacija povoljnija – prosto jer ih je manje. Kako retko kada moramo da očistimo sve apartmane u okviru neke kuće ili kompleksa, imamo više vremena za čišćenje i ribanje.”

Ona tvrdi da se usisava skoro pa uvek, u 99% slučajeva da, a pod se i oriba. Međutim, iako se ima više vremena, ipak kuhinja oduzima i previše.

– Suđe se pregleda, prašina se oduva ili preleti papirom i tanjiri se vrate u viseću. Takođe, sav escajg se prebriše mokrom krpom i često se za to koristi i sredstvo za čišćenje prozora, tako da nije loša ideja da operete suđe pre upotrebe.

Ako su prethodni posetioci oprali suđe, one bi ga samo poslagale nazad – bez ponovnog pranja.

– Nismo se starale da to bude zaista čisto, nego ‘čisto na oko’ – sve po uputstvima menadžerki ili onih koji tu duže rade, jer ako radimo previše sporo ili slučajno probijemo termin – umanjuje nam se dnevnica”.

To što miriše – ne znači da je čisto

– Nikada pre nisam koristila osveživače i omekšivače za tkaninu dok nisam počela da radim tamo. Sobarice i čistačice se kunu u ta sredstva i tamo je to zakon. Čak i ako smo u žurbi i nismo baš sigurne kako smo odradile posao – naprskamo sve dobro, zatvorimo prozore i vrata, te kada se uđe u prostoriju sve miriše na amazonsku šumu ili šta već.

Da li će se osveživač posebno kupiti ili napraviti razređivanjem omekšivača za veš u bočici vode sa prskalicom – nije ni bitno. Bitno je da miriše.

– Tamo gde najviše miriše, obično je najmanje čisto – bar iz mog iskustva – poručuje sagovornica za kraj.

Luftika

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
213 Shares
213 Shares
Share via
Copy link