Nadležni ponavljaju da nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije, ali stručnjaci ocenjuju da su na toj konstrukciji izvođeni radovi.
Dok traje istraga o tragičnoj nesreći na železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je stradalo 14 ljudi, a troje teško povređeno, kontroverza da li je bilo radova na srušenoj nadstrešnici nije razjašnjenja ni nedelju dana kasnije.
Nadležni su više puta ponovili da nadstrešnica koja se srušila 1. novembra „nije bila predmet rekonstrukcije”, ali stručnjaci sa kojima je BBC razgovarao ukazuju da je nekih radova ipak bilo.
– Da nije rađena, ne bi pala, već bi još dugo trajala, kaže Radomir Folić, profesor emeritus u penziji sa Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, za BBC na srpskom.
Radovi na stanici, izgrađenoj 1964. godine, počeli su u septembru 2021, u okviru velike rekonstrukcije pruge od Beograda do državne granice sa Mađarskom.
Na fotografijama koje su snimili građani tokom izvođenja radova može se videti da su „u prazne otvore na nadstrešnici ubačeni stakleni elementi sa aluminijumskim profilima i mermerne obloge“.
– Ko je odlučio da se ovi elementi dodaju, i na osnovu kojih proračuna je pokazao da je to stabilno, ključna su pitanja, kaže Ana Ferik Ivanovič, predsednica Društva arhitekata Novog Sada, za BBC na srpskom.
Današnje generacije inženjera i izvođača dozvolile su da objekat u državnom vlasništvu, rekonstruisan budžetskim sredstvima „postane opasnost po bezbednost građana Novog Sada”, saopštilo je Udruženje arhitekata Srbije.
Tužilaštvo u Novom Sadu je do sada saslušalo više od 40 ljudi, a Goran Vesić, ministar građevinarstva, podneo je ostavku.
Ceo tekst čitajte na BBC na srpskom
Dodaj komentar