Nesreća aviona kompanije Er Indija, u kojoj je život izgubila 241 osoba, a samo jedan putnik preživeo, izazvala je raspravu o tome da li je njegovo mesto, 11A, možda bilo presudno za preživljavanje.
Stručnjaci iz oblasti vazduhoplovstva naglašavaju da ne postoji univerzalno najsigurnije sedište u avionu, jer konfiguracija sedišta varira, a ishodi nesreća zavise od niza različitih i često nepredvidivih faktora, prenosi Rojters.
Svaka nesreća je drugačija, i nemoguće je predvideti mogućnost preživljavanja na osnovu pozicije sedišta, rekao je direktor američke neprofitne organizacije Fondacija za bezbednost letenja Mičel Foks.
Preživeli putnik, britanski državljanin indijskog porekla Rameš Visvaškumar kazao je da se njegovo sedište 11A nalazilo u blizini izlaza za vanredne situacije.
On je bio jedan od 242 putnika “boinga 787 drimlajner” koji se u četvrtak, 12. juna srušio u Ahmedabadu nekoliko minuta posle poletanja.
Rameš je posle pada aviona uspeo da izađe kroz izlaz za vanredne situacije.
Sedište koje je blizu takvog izlaza može vam pomoći da preživite nesreću, ali ono neće uvek nositi broj 11A pošto avioni imaju na desetine različitih rasporeda sedišta. Pored toga, nakon nesreće, neki od tih izlaza ne funkcionišu jer mogu da budu onesposobljeni u udesu.
Studija avionskih nesreća iz 2007. godine ustanovila je da putnici koji sede bliže zadnjem delu aviona imaju više šansi da prežive nesreću.
Neki eksperti, međutim, smatraju da je deo pored krila aviona stabilniji.
U januaru prošle godine, usred leta otpao je jedan panel na boku “boinga 737 MAX”, nakon čega se stvorila velika rupa i oštećeno je susedno sedište na kom, srećom, niko nije sedeo.
Verovatno najbolji način da povećate svoje šanse za preživljavanje jeste da pažljivo pratite uputstva o bezbednosti na početku leta, što se često odbacuje kao rutina, navode eksperti.
Disciplinovano poštovanje saveta avionskog osoblja o evakuaciji bio je ključni faktor u spasavanju života svih 379 putnika i članova posade aviona kompanije Džepen erlajns u januaru prošle godine, koji su ostavili za sobom svoje torbe.
Uputstva o bezbednosti odnose se uglavnom na način kako da vežete sigurnosni pojas i planirate rutu za evakuaciju, a čest savet je da izbrojite redove između vašeg sedišta i najbližeg izlaza za slučaj nužde, ukoliko se kabina napuni vodom ili dimom pa vidljivost bude smanjena.
Foks ističe da je dizajn aviona napredovao kako bi se povećala verovatnoća da putnici mogu da napuste zadnji deo aviona prilikom udesa.
“Postignut je izuzetan napredak u dizajnu avionskih kabina kako bi se povećala verovatnoća preživljavanja nesreća na zemlji, ili blizu tla”, zaključio je on.
Izvor: 021.rs
Žena puzeći pokušala da dođe do aviona, promakla obezbeđenju Aerodroma “Nikola Tesla”
Dodaj komentar