Protiv Tatjane Stojanović grupnu krivičnu prijavu podnelo je 30 osoba iz Sremske Mitrovice, Beograda, Novog Sada, Rume i Čajetine, jer su prevareni za velike svote novca koje im je dotična izmamljivala za „jeftinije letovanje“ na koje na kraju nisu ni otišli. Ona je lakovernim turistima obećavala letovanje u Hurgadi za po petsto evra po osobi, avionom.
Čitave porodice ostajale su u šoku što na aerodromu što u hotelima, što pre polaska, i ne samo u šoku već i bez letovanja i bez novca. Prevarama te vrste dotična gospođa se bavi nekoliko godina, tako da se ne zna ni tačan broj prevarenih, sumnja se da ih ima na stotine.
Zbog nje i njoj sličnih prevaranata koji obećavaju letovanje iz snova po nižoj ceni preko društvenih mreža je čak i formirana grupa na Fejsbuku „Egipat – prevareni turisti“, toliko je veliki broj njenih žrtava. Tatjana je na slobodi, živi u Hurgadi, i i dalje vara turiste.
„Danas je u Egipat trebalo da putuje grupa mladih između 18 i 20 godina (među kojima su bile i dve drugarice moje ćerke) koji su prvenstveno aranžman za Hurgadu rezervisali preko Filip Travela 7 noćenja za 550 evra. Zatim su to otkazali i preko ove prevarantkinje rezervisali 10 noćenja za 485 evra“, napisala je na Fejsbuk grupi jedna od korisnica ove društvene mreže i nastavila:
„Dotična Tatjana stalno im je tražila da pošalju pare, a kada su joj poslali akontaciju od 3.000 evra nakon toga ih je zamajavala i retko im odgovarala na poruke.
Iako je znala da od njihovog letovanja neće biti ništa prekjuče im je lukavo tražila da joj kupe neke začine u Beogradu i donesu u Hurgadu, a ona će im navodno dati pare za to. Sinoć su je pozvali telefonom, javila se i tražili su da im pokaže avio karte na šta je ona samo odgovorila „Nema karti! Zovem vas za pola sata“.
Nakon toga više im se nije javila. Let je trebao da bude jutros u 6:30h, a putnici su trebali biti na aerodromu oko 4:00h.
Novac su srećom uspeli da povrate. Prijatelj oca jedne od devojaka koji je preporučio dotičnu Tatjanu (jer je pre nekoliko godina letovao preko nje) garantovao je da je poštena i da će sve biti u redu.
Kada je sve otkriveno svima je vratio novac iz svog džepa. Nažalost mnogi drugi prevareni putnici nisu imali tu sreću da dobiju novac nazad.
Ova osoba vara ljude od 2018. godine i iako imamo informaciju da se i u Egiptu i u Srbiji vode procesi protiv nje – ona je i dalje na slobodi!
Kada postavljate pitanja „Zašto bi neko uplatio novac nekome koga ne poznaje?“ – evo u ovom postu imate odgovor. 85% turista traže da što jeftinije prođu i cena je ono što im odlučuje destinaciju i vrstu smeštaja. I nije važno kako i na koji način već je važno samo da se prođe sa manje novca.
I to ne možemo ni osuđivati, jer znamo koliko roditelja i koliko mladih teško uspevaju da odvoje novac sa strane za nekoliko dana letovanja i čega se sve odriču zarad toga. Živimo u zemlji u kojoj je svaki dinar važan i u kojoj da bi sebi priuštio jednu stvar, moraš se odreći druge dve stvari. Međutim u prevelikoj želji da se prođe što jeftinije ljudi zaslepljeni sjajnim ponudama nailaze na prevarante i ostaju bez teško zarađenog novca.
Tatjana je radila kao vodič u Hurgadi, naplaćivala je putnicima povratne avionske karte i smeštaj u hotelima od 5 zvezdica. Termini putovanja su bili mesecima ugovoreni unapred, a sem obećanja da „milion posto“ putuju, putnici od nje nisu dobili nikakav dokument.
Tanja A. je već hapšena i protiv nje se vode krivični postupci u Srbiji i u Egiptu.
Citiramo jednog od prevarenih putnika: „Spakovali smo se i krenuli na aerodrom Nikola Tesla gde saznajemo da nemamo karte za let do Hurgade. Jednom od prevarenih putnika je tada pozlilo pa je bio medicinski zbrinut. Jednoj ženi koja je držala turističku agenciju u Beogradu ostala je dužna 35.000 evra, drugoj 19.000 evra. Prevarila je dvadesetak porodica iz Sremske Mitrovice za nekih 30.000 evra, na ime letovanja na koje neće nikada otići.“
Takođe, prevarila je sve Egipćane sa kojima je sarađivala: vlasnike turističkih agencija, brodova za izlete, kombi prevoza za transfer sa aerodroma, vlasnike apartmana, itd. Trojici Egipćana koji su se javili dužna je 13.000 evra, 7.000 evra i 700 evra.
Budite sigurni da u trenutku pisanja ovog posta negde na nekom drugom mestu se „rađaju“ neki novi prevaranti i traže se nove žrtve! Još jednom skrećemo pažnju turistima koji putuju na bilo koju destinaciju: ne dogovarajte i ne uplaćujte letovanja putem Whatsapp-a, Viber-a, Messenger-a, FB grupa i kod fizičkih lica koja ne poznajete.
Egipat i ostale dalje destinacije se uplaćuju ISKLJUČIVO preko turističkih agencija, jer čarter letove za Hurgadu ne može zakupiti fizičko lice (neka tamo Tatjana Aldić) već isključivo agencije.“
O ovom problemu jedna od prevarenih turistkinja, Radmila Milivojević, govorila je i na televiziji, zajedno sa predsenikom JUTE, Aleksandrom Senčićem:
PREVARENI TURISTI ‼️‼️‼️
Posted by Radmila Milivojevic on Thursday, August 5, 2021
„Prijateljica nas je uputila na gospođu koja je bila garant za taj aranžman“, kaže ona, dodajući da će policija utvrditi da li su njih dve radile zajedno. Radmila Milivojević dalje navodi da su platili aranžman u novčanom iznosu od 500 evra po osobi, a dotična gospođa, koja je bila zadužena za put u Hurgadu, im je redovno slala broj žiro računa na koji su uplaćivali novac.
Kako dalje priča, ona i ostatak putnika nisu sumnjali da je to prevara sve do onog trenutka dok prva grupa putnika nije stigla na aerodrom. „Pomenuta gospođa nije uplatila avionske karte, i tek tada smo shvatili da smo prevareni i da nema ništa od letovanja“, kaže Radmila. Nakon ovoga, kako priča, gospođa prekida svaki kontakt sa putnicima.
Direktor JUTE Aleksandar Seničić navodi da ovaj vid prevara nije karakterističan samo za Srbiju, već i za druge zemlje, a svake godine, tokom sezone letnjih odmora, stotine putnika bude prevareno. Ovaj slučaj, priča Seničić, nije lako rešiv, jer ovo nisu registrovane turističke agencije u Srbiji, a zakon nije prilagođen ovom vidu prevare.
„Do pre nekoliko godina, nisu postojale društvene mreže, zakonodavstvo nije moglo da predvidi ovakve slučajeve. Moraju da se menjaju zakoni i kaznene odredbe za ovu vrstu prevara“, kaže direktor.
„Jedino što prevareni putnici mogu da urade sada je da se obrate ambasadi Egipta u Beogradu, kako bi njihove vlasti reagovale i privele dotičnu gospođu“, zaključuje on.
Krmača