Magazin Srbija

Lidl razbija! Za svaku recikliranu flašu ili limenku uplaćuje 5 dinara za lečenje dece

Lidl reciklaza radnik
Foto: Luftika

Uvek sam razmišljala ovako – Ako ikada budem imala kompaniju ili bilo kakav privatni biznis, neću se voditi samo profitom. Gledaću da, makar i minimalno, pozitivno utičem na društvo i sredinu.

Zvuči prilično utopijski, zar ne? 

Tako sam mislila i ja sve dok se nije pojavio Lidl i mene, ovako sumnjičavu, sa skrivenim utopijskim nagonom, bukvalno oborio s nogu. 

I sve mislim: “Ma hajde molim te, to je samo još jedan marketinški potez.”, ali sada sam potpuno sigurna. 

Lidl je zaista iskren u svojoj nameri da dokaže meni, jednom sanjaru, da u ovom surovom kapitalističkom svetu postoji kompanija koja želi da “obrne igricu” i učini i nešto više od pukog poslovanja i stvaranja profita. 

E to je, po mom skromnom mišljenju, svrha poslovanja – kada stvoriš uslove da napraviš pozitivnu promenu za celo društvo. Da utičeš na bolje danas i sutra. 

Lidl Novi Sad Novo Naselje
Foto: Luftika

Iako je Lidl i u prethodnom periodu imao niz sjajnih i nedvosmisleno humanih i društveno odgovornih akcija, ova poslednja me je kupila zauvek i zabetonirala moj najpozitivniji utisak o toj kompaniji.

Tragom informacije da za svaku recikliranu flašu ili limenku Lidl uplaćuje 5 dinara fondaciji “Budi human” rešila sam da to i sama isprobam. Da budem potpuno iskrena, malo sam sumnjala u ovu akciju, jer većina ljudi misli da je recikliranje nekakav kompleksan posao. Međutim, stvar ne može biti jednostavnija. 

U Lidlu na Bulevaru vojvode Stepe u Novom Sadu, u samom holu na ulazu u prodavnicu, nalaze se dva aparata za reciklažu. Moje je bilo samo da ubacim flašu ili limenku u prostor predviđen za to. Na ekranu, se zatim pojavila informacija o količini ubačenih flaša i dugme “Doniraj”. Klikom na to dugme, proces je završen, a ja sam dobila i račun da sam donirala 5 dinara za lečenje bolesne dece. 

Pogledajte kako to izgleda

Važno je napomenuti da ovi aparati prihvataju samo Lidlove proizvode, flaše i limenke koje su prazne i neoštećene i imaju vidljiv barkod. Dakle, ovde možete reciklirati PET ambalažu (plastične flaše bezalkoholnog i alkoholnog pića zapremine od 0,5l do 3l) i ALU ambalažu (limenke bezalkoholnog i alkoholnog pića).

Ali ne brinite. Ako ponesete i nešto što ne odgovara, aparat to neće prihvatiti i javiće vam o tome. I ne, neće se ništa pokvariti.

Ljubazni momak, radnik Lidla, me je dočekao i objasnio mi ovaj jednostavan postupak. Otkrio mi je da ljudi još uvek nisu “provalili” da na ovaj način mogu donirati novac fondaciji “Budi human”, ali da očekuje da će to polako zaživeti. 

A kako i ne bi? 

Prvo, plastiku i limenke ne bacamo već ih recikliramo tako da se dobije najčistiji materijal koji će sasvim sigurno biti upotrebljen za izradu nove ambalaže. Dakle, ne zagađujemo prirodnu sredinu i aktivno učestvujemo u uklanjanju plastičnog otpada iz prirode. 

Drugo, umesto da bacimo tu praznu ambalažu, mi je doniramo. Stvarno doniramo i to u vidu novca za lečenje bolesne dece. 

Lidl reciklaza Ana
Foto: Luftika

Ja ne vidim bolji “deal” da se povežu humanost i ekologija.

 Lidl je ovu akciju nazvao “Dobro se reciklažom vraća”, a nastala je kao deo strategije i kompanijske vizije “Za bolje sutra” , koja je usmerena ka održivom upravljanju plastikom. 

Kompanija je na globalnom nivou razvila sopstvenu strategiju – „REset Plastic“ koja definiše opšte i specifične ciljeve na nivou grupe i za pojedine zemlje članice. Lidlov fokus je da deluje na polju gde ima najviše uticaja i da sprovodi različite inicijative, istovremeno edukujući i uključujući kupce.

Stare Lidlove flaše i konzerve na ovaj način možete reciklirati u dve prodavnice u Novom Sadu – na Bulevaru vojvode Stepe 2 i u Temerinskoj 98A. Osim u Novom Sadu, akcija je zaživela i u Nišu i to u prodavnici na Vizantijskom bulevaru br. 47. 

Ja ću od sada vodu, sokove i pivo kupovati isključivo u Lidlu. Na to sam nagovorila i užu rodbinu, jer oni kupuju sanduke flaširane vode, pa će i donacija, dugoročno, biti sasvim pristojna.

Nakon što sam im objasnila da reciklažom zapravo doniraju novac za lečenje dece, nije bilo potrebe da ih dodatno ubeđujem. Bili su oduševljeni ovom akcijom. 

Lidl sasvim sigurno ima jednog vernog kupca više i drago mi je da je tako. 

Do sada se nisam “vezivala” za kompanije ili brendove, ali Lidl je mic po mic uspeo to da učini – da me veže za sebe svojom humanošću, brigom o prirodi, zajednici i boljem sutra. 

Nema utopije, ima samo velikih i malih ideja i spremnosti da se one ostvare.

Bravo za Lidl! Hoćete li vi korisiti ovu mogućnost i učiniti duplo dobro delo – reciklirati i donirati onima kojima naša pomoć najviše treba? Pišite nam utiske. 

Čitajte Luftiku na Google vestima

Novi Lidlov logistički centar u Lapovu – 250 novih radnih mesta

Ana Marković

Štreber i boem. Bosanka i Banaćanka. Novinar. Hodajući detektor laži i emiter istine. Omiljenost - miris uštipaka u 9 ujutru, selo, leto i grlati petao, crk'o dabogda.

komentara

Klikni da objaviš komentar

  • Pošto ovakav jedan naručen tekst? Bavim se tresenjem tepiha, pa bih da mi neko izreklamira firmu. Ekološki sam osvećen, tresem tepihe sa vrbovim prutem, ništa platika ili metal.

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
38.7K Shares
38.7K Shares
Share via
Copy link