Reditelj Emir Kusturica objavio je autorski tekst na portalu Iskra, u kojem piše i o „poslednjem rijalitiju Željka Mitrovića“. Ubrzo je usledio odgovor vlasnika Pinka.
U autorskom tekstu Kusturica piše da ni masovni ubica iz Mladenovca nije rođen u vreme Drajfusa, niti u vreme izgradnje Ajfelovog tornja, niti je ubica iz „Ribnikara“ rastao u Ruandi, „gde postoje plemenska zaoštravanja“, već upravo u Srbiji.
– U kojoj Srbiji? Onoj koja je zamenila svoj autentični istorijski tok za tzv. kvantne skokove, skokove koji su u optičkom svetu Željka Mitrovića Žeksa i ljudi koje on predstavlja bili nešto što je dizalo socijalne modele na nivoe koje svi hoće da dostignu. Svi hoće da budu bogati, svi hoće da budu slavni i svi hoće da budu vidljivi što se potvrđuje kroz mreže koje su dale onima koji se zovu niko da budu neko, piše Kusturica u tekstu na Iskri.
Kako kaže, kod dece se odrazilo direktno ono što je dostupno već 11, 12 godina – „od pornića do direktnog jezika koji čini potpuno nezaštićenim mladog čoveka“.
– Od svih rijalitija, onaj koji ima najizraženiju univerzalnu vrednost, poslednji je rijaliti Željka Mitrovića zvanog Žeks, koji je, u stvari, prenos sa televizije u realni pozorišni prostor i dešava se na mestu gde je nekad bio divan bioskop ‘Odeon’. Dugo je taj bioskop tražio kupca i našao ga je upravo u onome, koji je poput Felinijevog modela, nagurao scenu ne samo beogradskom elitom koju čine novinari, njihovi opslužitelji, davaoci intelekutalnih usluga, koje kasnije Milomir Marić pretvara u relativizaciju bilo čega što oni izgovore, navodi Kusturica.
Reditelj ukazuje da je Mitrović „doveo boga koji se kretao između zvanica u nekadašnjem bioskopu, sada prostoru za Željkove mjuzikle. Kusturica objašnjava da demistifikovani bog u rediteljskom rukopisu Željka Mitrovića izgleda kao Deda Mraz.
– Samo mu fale novogodišnji pokloni, a ne tvorac u koga mi verujemo, jer nauka nije mogla da dokaže ni veliki prasak ni bilo šta što nas vraća stotine miliona godina unazad, smatra Kusturica.
Po njegovom mišljenju, dovedeno je u pitanju sve što je bilo u našoj tradiciji i da je od stvaranja Pinka i davanja šanse Žeksu, „koji je na putu da postane sveti Žeks, učinjeno je mnogo na degradaciji čoveka koja ide sa tehnološkim napretkom koji je on zloupotebio iz egostičkih razloga.
Ceo tekst možete pročitati na ovom linku.
Mitrovićev odgovor
Željko Mitrović je na društvenim mrežama objavio AI snimak na kojem se vidi Kusturica kako govori o raznim stvarima. Njegove reči su lažirane, a korišćenja je tehnologija koja bi iskopirala njegov glas.
Evo šta je stvarno Kusta pojasnio kad se malo otreznio! Tekst Žex, video produced by Žex AI! Dakle, šta nam je doneo Żex? Nije ubica iz Mladenovca rođen u vreme Drajfusa ili Ajfela, doduše nisam ni ja, ali jeste Kecmanović, monstruozni dečak rođen u vreme Zakerberga, Ilona… pic.twitter.com/jZZ6yysiMI
— Željko Mitrović (@zeljkomitrovic) October 16, 2024
On Kusturicu optužuje za podsmevanje sopstvenom narodu u filmovi, što bi klinci „možda shvatili i kao sopstvenu bezvrednost“.
Izvor: 021.rs
Dodaj komentar