Lifestyle

Koji su najčešći kvarovi pametnih telefona i kako ih rešiti?

Pametni telefon u rukama

Pametni telefoni su danas nezamenljiv deo naših života, pa je stoga veoma važno da rade bez problema. Iako su dizajnirani da budu izdržljivi, i najkvalitetniji uređaji mogu se susresti sa problemima tokom vremena. Kvarovi pametnih telefona mogu biti različiti – od problema sa baterijom, ekranom ili softverom, do fizičkih oštećenja. U ovom tekstu ćemo razmotriti najčešće kvarove pametnih telefona i kako ih možete rešiti ili sprečiti.

Problem sa trajanjem baterije – kada je vreme za servis?

Jedan od najčešćih problema sa pametnim telefonima je smanjenje trajanja baterije. Sa vremenom, baterije na pametnim telefonima gube kapacitet i počinju brže da se prazne, što može biti frustrirajuće za korisnike. 

Ovaj problem može biti izazvan različitim faktorima, kao što su prekomerno korišćenje uređaja, previše pokrenutih aplikacija ili loša optimizacija softverskih postavki. Takođe, kako telefon stari, prirodno dolazi do smanjenja kapaciteta baterije, a njen vek traje između 2 i 3 godine, zavisno od modela i načina korišćenja.

Rešenje ovog problema nije uvek jednostavno. U većini slučajeva, baterija je ugrađena u telefon i ne može se lako zameniti kod kuće. Najbolje je da posetite sajt servisera i stručnjaka u ovim slučajevima, jer stručni serviseri mogu precizno utvrditi uzrok problema i zameniti bateriju, ako je potrebno. 

Takođe, preporučuje se korišćenje originalnih baterija, jer one obezbeđuju + dugovečnost i sigurnost uređaja. Ako primetite drastično smanjenje trajanja baterije, nemojte čekati previše – servis je najbolji izbor.

Problemi sa ekranom – pukotine i zamračenje ekrana

Zbog velike upotrebe i ponekad nespretnosti, ekran može da se polomi ili da dođe do smanjenja osvetljenja, zamračenja ili pojave linija na ekranu. Ove vrste problema mogu biti uzrokovane padovima, udarcima ili preteranim pritiskom na ekran. Takođe, čest problem može biti i oštećenje piksela ili problemi sa displejem koji ometaju normalno korišćenje uređaja.

Najbolje je zameniti ekran u specijalizovanom servisu. Servisera možete posetiti kako bi zamenu obavio profesionalno, koristeći originalne delove i tehnologiju koja sprečava oštećenje drugih komponenti telefona. Preporučuje se da što pre zamenite ekran kako biste izbegli dodatna oštećenja i probleme sa drugim delovima telefona.

Pregrevanje uređaja – kako sprečiti i rešiti problem?

Pogrešno korišćenje, nepravilno napajanje ili greške u softveru mogu dovesti do pregrevanja pametnog telefona. Kada telefon postane previše topao tokom rada, to može uzrokovati ozbiljne kvarove. 

Telefoni se mogu pregrevati zbog intenzivnog korišćenja aplikacija koje troše puno resursa (kao što su igre ili video streaming), korišćenja punjača koji nije originalan ili previše korišćenja uređaja dok je na punjaču.

Ako primetite da se telefon pregreva, preporučuje se da ga isključite i ostavite da se ohladi pre nego što ga ponovo koristite. Preporučuje se da koristite samo originalne punjače, izbegavate prekomernu upotrebu zahtevnih aplikacija i omogućite telefonu dovoljno prostora za hlađenje. U slučaju da pregrevanje postane učestalo, moguće je da je neki od unutrašnjih delova oštećen, i tada je najbolje da se posetite servis. Takođe, softverski problemi i greške u ažuriranju mogu dovesti do neoptimalnog rada uređaja, što isto može izazvati ovaj problem.

Problemi sa kamerom – mutna slika ili problemi sa autofokusom

Pametni telefoni često dolaze sa naprednim kamerama, ali i ove komponente nisu imune na kvarove. Problemi sa kamerom mogu se manifestovati u mutnim slikama, problemima sa autofokusom ili potpunim prestankom rada kamere. Ovo može biti uzrokovano različitim faktorima, kao što su fizička oštećenja objektiva kamere, greške u softveru ili oštećenja na povezanim senzorima.

U većini slučajeva, problemi sa kamerom mogu se rešiti tako što ćete resetovati softverske postavke kamere ili ažurirati operativni sistem telefona. Međutim, ako fizičko oštećenje utiče na kameru, kao što je ogrebotina na objektivu ili oštećenje senzora, potrebno je zameniti komponentu.

Osoba drži pametni telefon u ruci

Softverski problemi – kočenje i sporo reagovanje

Softverski problemi su među najčešćim uzrocima smanjenja performansi pametnog telefona. Ako primetite da telefon često baguje, koči, , aplikacije sporo učitavaju ili telefon reaguje sa zakašnjenjem, moguće je da je došlo do greške u softveru ili nedostatka prostora na uređaju. Takođe, starije verzije operativnog sistema mogu uzrokovati nesuglasice sa novim aplikacijama, što dovodi do opadanja performansi.

Jedan od prvih koraka je da proverite da li je softver ažuriran na poslednju verziju, jer nova ažuriranja uglavnom sadrže ispravke grešaka. Takođe, možete osloboditi prostor na telefonu brisanjem nepotrebnih aplikacija i podataka. Ako se problemi nastave, možete uređaj vratiti na fabrička podešavanja. U slučajevima ozbiljnih softverskih grešaka koje ne možete rešiti, poseta servisu može biti neophodna za dijagnostiku i eventualno ponovno instaliranje sistema.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Pametni telefoni su uređaji koji, iako izdržljivi, mogu naići na različite probleme tokom vremena. Iako mnoge od ovih problema možete rešiti jednostavnim koracima, kada se suočite sa ozbiljnim kvarovima, najbolje je da potražite pomoć stručnjaka u servisu. Kvalitetna briga i održavanje mogu produžiti vek vašeg telefona i osigurati optimalan rad. Za još korisnih informacija posetite naš sajt.

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link