Srbija

„Hoću brata, a odrasli vole brojeve“: Uvredljiva kampanja za povećanje nataliteta

natalitet
Foto: Printscreen

Izračunao je predsednik da će povećanje naknade za novorođenu decu godišnje koštati budžet dodatnih 120 miliona evra. Dakle, novac je u fokusu nove kampanje za povećanje nataliteta. Takav pristup je uvredljiv, a efekti i ciljevi upitni, smatraju sagovornici N1.

Posle neuspele kampanje sa sloganima poput „Dosta reči – nek’ zakmeči“, odlučila je država da proba ponovo da podstakne podizanje nataliteta, piše N1. Pa se iz nove kampanja roditeljima poručuje:

„Za drugo dete porodice dobijaju 600.000 dinara u ratama, kao i 135.000 jednokratno“, a deca traže braću ili sestre – „hoću brata, može da bude u mojoj sobi, vi ne morate ništa da radite.“

Devojčica: Tata, koji je ovo broj pored trećeg deteta, još ga nismo učili u školi?

Otac: 2.280.000 dinara, kažu u promotivnom spotu.

– Prosto mi je kao građanki koja plaća porez u ovoj zemlji jako uvredljivo da su prve reči oca koji saznaje da će dobiti dvoje dece (u spotu za kampanju), cifra koju će za to dobiti, dodaje Jovana Ružičić, iz Centra za mame.

Volela bi Ružičić pre da vidi spot koji govori šta je urađeno protiv akušerskog nasilja, da se trudnice ne otpuštaju, po pitanju državnog alimentacionog fonda ili povećanja broja vrtića.

– I puno toga što su sistemske stvari za koje se više od decenije mi u Centru za mame zalažemo, a što su stvari koje nažalost ova Vlada ignoriše, navodi Ružičić.

Ali neko je odlučio da stavi fokus na pare. Neka marketinška agencija koja je za to plaćena ili možda sama ministarka za brigu o porodici Milica Đurđević Stamenkovski. Svakako je to odobrila postavivši video na svoj Instagram.

– To je isto jedna od vrednosti koje ova vlast promoviše, tih nakaradnih vrednosti. Novac je jedino bitan. Za decu i njihove roditelje bi mnogo bolje, stimulativnije bilo da žive u nekom normalnom društvenom okruženju gde se neće plašiti za budućnost i za bezbednost svoje dece, smatra Jovana Ružičić.

Da je donosiocima odluka zaista stalo do populacione politike, nešto bi se poboljšalo, a ide nagore, primećuje novinar Milan Ćulibrk. Smatra i da su i spot i dosadašnje mere u stvari politički marketing.

– Ja verujem da su te mere pre svega usmerene na kupovinu glasova baka i deka na čije glasove ova vlast računa. Jer oni računaju evo, država vodi računa o njihovim unucima i ona zaslužuje njihovu podršku na izborima. Ali, krajni efekat, kad se podvuče crta – nas je sve manje, objašnjava Milan Ćulibrk iz nedeljnika „Radar“.

– Brojke dovoljno govore, a to je da se svake godine rađa sve manje dece, saglasna je Jovana Ružičić.

Pa je tako recimo 2023. rođeno 2,3 odsto manje beba nego godinu pre. Sa 60.813 novorođenih prošla godina oborila je neslavni rekord kao godina u kojoj je rođeno najmanje dece od Drugog svetskog rata.

Izvor: N1

Čitajte Luftiku na Google vestima

Ministarka „Zavetnica“ donirala ventilatore porodilištu, pa postala predmet sprdnje na mrežama (FOTO)

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link