„Od ponedeljka sam na dijeti“, „Do Nove godine moram da smršam“, „Ne jedem više slatko“… koliko puta sam to sebi obećala i badava. Nekako se uvek ove moje zdrave životne odluke poklope sa praznicima, pa tu moja i najjača volja, gubi bitku.
Naročito kad uđem u Lidl pa vidim sve one božićne kolače, medenjake, marcipane, čokoladne praline, kažem ma nek ide život i tako ceo život.
Međutim, ove godine se nešto dogodilo. Otkrila sam jedan, meni potpuno nepoznat svet zdavijih, a ukusnih namirnica i to baš u Lidlu.
Evo kako je sve počelo. Slučajno sam na fejsu naletela na objavu svoje drugarice koja se pohvalila kako je smršala 10 kg zahvaljujući nutricionisti. Ja kao i svaki gurman, pri pomenu nutricioniste, prevrćem očima.
Ipak, verujući svojoj drugarici, odlučila sam da probam i ja. Kada mi je stigao jelovnik, odmah sam se obeshrabrila – bademovo mleko, avokado, kus kus, pirinčane galete, proteinski puding, jogurt sa 1% mlečne masti, batat, integralne špagete, integralni pirinač…
– Pa gde sve to da nađem!?
– Sve to imaš u Lidlu, reče mi drugarica, i da znaš, tamo ti je najpovoljnije.
I stvarno sam našla. Namirnice su sertifikovane, na njima je jasno naznačeno kada se radi o specijalnim proizvodima bez glutena, ako su veganske, da li su organskog porekla, kolika im je nutritivna vrednost.
Prvi put u životu sam na dijeti, a sita sam. Umesto običnog mleka u kafu sipam bademovo. Zaslađeno, jer malo slatkoće ipak nije na odmet.
Umesto krompira, kuvam batat ili kus kus.
Kada mi se jede nešto slatko, pojedem proteinski puding, bez trunke dodatog šećera.
Kupujem jogurt sa 1% mlečne masti, a otkrila sam i da avokado može da bude jako ukusan u kombinaciji sa kuvanim jajima i bezmasnim sirom.
Zaista nije obična floskula da je Lidl podrška potrošaču ka zdravijim stilovima života. Za tri nedelje sam smršala 5 kg, koža mi je lepša i imam više energije, ali najvažnije od svega je što sam počela da usvajam zdrave prehrambene navike.
Za bolje sutra
U Lidl prodavnicama postoji čitav asortiman različitih proizvoda za sve koji vode računa o ishrani ili su iz zdravstvenih razloga prinuđeni da koriste namirnice bez glutena, šećera, masti.
Divno je kada ste sigurni da je to što jedete i pijete provereno i zdravo, ali i kada znate da novac koji svakodnevno trošite u omiljenom trgovinskom lancu odlazi kompaniji koja brine o zaštiti klime, očuvanju resursa i biodiverziteta, promociji zdravlja.
Kompanija Lidl kao lider održivog poslovanja kod nas, pokazala nam je kako je sve to zapravo povezano, kroz interaktivnu izložbu u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu, gde su predstavljeni koraci koje Lidl preduzima kako bi doprineo očuvanju planete i dobrobiti ljudi. Imali smo priliku da kročimo u virtuelni svet društvene odgovornosti kompanije, pod nazivom „Za bolje sutra“.
– Ponosan sam na to što naš Lidl tim može da se pohvali uspešnim CSR – poslovanjem u svim segmentima rada. Zaštita klime, očuvanje resursa i biodiverziteta, fer poslovanje, promocija zdravlja i spremnost da učestvujemo u dijalogu su polja delovanja održivosti na kojima posvećeno radimo i koje unapređujemo svakim danom. Siguran sam da na ovaj način možemo pokrenuti pozitivne promene i kreirati bolje sutra narednim generacijama – rekao je Dragan Čigoja, generalni direktor kompanije Lidl Srbija.
Dobro za planetu, Dobro za ljude, Dobro za tebe
Na ovoj nesvakidašnjoj postavci, Lidl Srbija predstavila je svoj izveštaj o održivosti po GRI standardu za 2021/2022. godinu. Održivo poslovanje se najpre dovodi u vezu sa merama zaštite životne sredine i sprečavanjem daljih negativnih uticaja na planetu.
Kroz interaktivnu sobu „Dobro za planetu“, mogli smo da vidimo značaj ostvarenih rezultata kao što je prelazak na obnovljivu, „zelenu“ energiju svih Lidl objekata.
Kao rezultat toga u 2022. godini ostvarena je ušteda emisija gasova sa efektom staklene bašte povezanih sa električnom energijom za 97%, a emisije povezane sa gasovima za hlađenje, umanjene su za 29% u odnosu na 2021. godinu.
Osim toga, količine organskog otpada smanjene su za više od 47% u 2022. godini u odnosu na prethodnu, a čak više od 96% otpada ponovo je iskorišćeno.
Uvođenjem projekta „Dobro se reciklažom vraća“ krajem 2021. godine Lidl Srbija je ukazala na važnost cirkularne ekonomije i pozvala potrošače da se kroz svoje svakodnevno delovanje priključe održivim praksama.
Akcijama čišćenja pod nazivom „Čisto iz ljubavi“, uklonjene su 22 tone otpada iz prirode u 2021. i 2022. godini.
U delu instalacije „Dobro za ljude“, Lidl Srbija je između ostalog predočio svoju predanost fer poslovanju.
Ova predanost seže u sve segmente zajednice čije je Lidl Srbija deo i obuhvata i celokupne lance snabdevanja, te tako kompanija broji 64% dobavljača voća i povrća sa Global G.A.P. GRASP sertifikatom u 2022. godini.
Značajna tema u Lidlu je i promocija zdravlja usmerena kako na zaposlene, tako i na potrošače.
Iz tog razloga, jedini moderni diskontni lanac u Srbiji podržava osvešćene izbore pri kupovini, ponudom proizvoda sa što manje šećera, uz više organskih i nutritivno visokokvalitetnih proizvoda u asortimanu.
Zato se oslanjaju na proizvode koji nisu samo ukusni, već podstiču zdravlje i pritom štite životnu sredinu.
Moj omiljeni Lidl projekat – Podizanje svesti potrošača o nepropisnom parkiranju
Kao deo zajednice u kojoj posluje Lidl Srbija, osluškujući potrebe svojih potrošača, deluje i van okvira svog asortimana.
Tako je 2022. godine pokrenut i višestruko nagrađivani projekat „Hoćeš da menjamo mesta? Pomeri se s mesta“, koji ima za cilj podizanje svesti potrošača koji nepropisno parkiraju na parking mestima za osobe sa invaliditetom.
Projekat je sproveden u saradnji sa NOOIS-om, obeležavanjem dodatnih parking mesta ispred 35 prodavnica, uz viralne sadržaje na društvenim mrežama o nepropisnom parkiranju i komunikaciji s osobama sa invaliditetom.
Dodaj komentar