Magazin Srbija

Stranke se pred izbore otimaju za podršku poznatih ličnosti da sebi poboljšaju rejting

nolo i vucic

Šta zapravo intelektualci, umetnici, profesori univerziteta, glumci, pesnici, sportisti, pevači i ostale poznate ličnosti traže u politici i šta tamo mogu da urade?

Angažovanje poznatih ličnosti u političkim kampanjama sve više uzima maha i deluje kao da se političke stranke utrkuju da privuku što više poznatih ličnosti, sa svrhom podizanja rejtinga u javnosti. Čini se da lakše poverujemo u poruke i informacije koje nam upravo poznate ličnosti prenose, pa je negde očekivano da njihova podrška određenim političkim partijama donese veći rejting.

Za manje od dva meseca u Srbiji će biti održani vanredni parlamentarni, predsednički i beogradski izbori, a polako u javnost isplivavaju imena koja će biti deo tima naprednjaka u kampanji, ali i posle nje.

Ali ne samo SNS, većina stranaka imaju neke poznate ličnosti koje će im svojim nastupom pomoći u kampanji i to je trend već dugi niz godina.

Analitičari ističu da političke stranke i njihovi kandidati popularnost javnih ličnosti žele da iskoriste na taj način što će pozitivne emocije građana prema njima transformisati u svoju političku korist.

Đoković u predizbornom spotu SNS-a

Tako je susret sa najboljim teniserom sveta Novakom Đokovićem predsednik Srbije Aleksandar Vučić iskoristio za svoj predizborni spot koji je objavio na svom zvaničnom Youtube kanalu.

Možemo slobodno reći da je to susret koji je privukao ogromnu pažnju, pa ne čudi da je odmah iskorišćen u predizbornoj kampanji.

Gostujući u emisiji Jutro, na TV Prva Dr komunikologije i direktor reprezent sistema Borislav Miljanović kaže da video suštinski više govori od samog susreta.

Među pratiocima Novaka Đokovića ima puno mladih ljudi koji nisu još formirali svoje političke stavove ili nemaju jasne političe stavove pa na ovaj način presednik pokušava da dopre i do njih, tako da je ovim susretom, kada je u pitanju javno mnjenje Vučić svakako više dobio.

Predsednik Izvršnog odbora Srpske napredne, Darko Glišić izjavio je da će SNS na predstojećim parlamentarnim izborima imati „spektakularnu, do sad neviđenu listu“.

SNS lista
Foto:N1/Dragan Mujan/Nova.rs/Ivan Dinić/Nova S

 

Među njima je dr Danica Grujičić, neurohirurg i direktorka Insistuta za onkologiju i radiologiju Srbije. Na listi naprednjaka biće i glumac Lazar Ristovski. On je inače na predsedničkim izborima 2012. podržao Borisa Tadića u trci za predsednika Srbije.

Na listi naprednjaka biće i nekoliko poznatih sportista, što takođe nije iznenađenje, imamo već dvojicu bivših vaterpolista koji sada plivaju u političkim vodama.

Potvrđeno je i da će kandidati za poslanika ispred naprednjaka biti matematičar Stojan Radenović i Jelena Begović, direktorka Instituta za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo.

Lista opzicije

Uz dobro poznata imena sa političke scene, na listi opozicione grupacije, čiju okosnicu čine Stranka slobode i pravde, Narodna i Demokratska stranka, svoja mesta će dobiti i javnosti poznate nestranačke ličnosti.

Uz Mariju Lukić, aktivistkinju iz Brusa i Milana Jovanovića, novinara iz Grocke, koju su za “Novu” potvrdili da će biti kandidate za poslanike, na opozicionoj listi će se, između ostalih, naći i Vladeta Janković, profesor BU u penziji, Vladimir Obradović, profesor FON-a, kao i predstavnici Skupštine slobodne Srbije.

Lista opozicije
Foto:Nova.rs

U intervjuu za dnevni list “Nova”, lider SSP Drgana Đilas rekao je da su predstavnici njihove koalicije razgovarali sa velikim brojem nestranačkih ličnosti koji bi, kako kaže, trebalo da se nađu na zajedničkoj listi stranaka, pokreta i nestranačkih ličnosti.

Gore pomenuta imena su samo neka od onih koja će se naći zajedno sa opozicionim političarima u izbornoj trci i pomoći ili možda odmoći svojim nastupima u borbi na parlamentarnim, presedničkim i beogradskim izborima.

Kome če to poći za rukom ostaje da vidimo.

Reč stručnjaka

Dr komunikologije i direktor reprezent sistema Borislav Miljanović, kaže da su tri ključna razloga zbog koji poznate ličnosti ulaze u političku utakmicu.

Prvi je taj što su i poznate ličnosti homopolitikus, smatraju da svoju popularnost mogu da iskoriste za dobrobit društva. Drugi je jer u toj koheziji sa politikom vide neku svoju ličnu korist i treći jer su “ucenjeni”.

S druge strane analitičari smatraju da poznati utiču samo na one koji nisu upoznati sa političkim programom partije ili generalno nisu zainteresovani za politiku. Oni glasači koji su uključeni na politiku oslanjaju se isključivo na svoj sud, a ne na podršku selebritija.

Poznati su svakako efikasan način da se dođe do glasova onih koji ne prate vesti i ne čitaju novine, ali se redovno informišu o javnim ličnostima, pa se prilikom odlučivanja vode bilo kojom dostupnom informacijom s obzirom da nisu upoznati sa specifičnim političkim programom.

Ko je nova biračka snaga?

Nameće se pitanje ko je nova biračka snaga koja treba da stigne i gde su rezervoari za nove glasove?

Pred političarima je zadatak je da motivišu pre svega neodlučne i nepoverljive, a takvih je možda najviše među mladima koji još nisu formirali svoja politička opredeljenja

Dr Borislav Miljanović, kao i sociolog Vladimir Vuletić gostujuči na TV Prva govore takođe, da su društveni mediji za određene grupacije, pre svega mladih ljudi ključni. Da bi uključivanje raznih jutjubera, instragamera i sl.u političke kampanje više delovalo na njih.

Da li će to možda neka politička stranka prepoznati i iskoristiti u svojoj političkoj kampanji ostaje da vidimo.

Kao što svi već znamo izbori su  3. aprila, izborna igra tek počinje, igrača i ovakvih i onakvih ima puno,  ali ono što je možda najvažnije jeste činjenica da političari moraju da shvate da nijedan čovek  nije „tabula rasa“, da je potrebno da slušamo sebe, da imamo svoja uverenja i da mislimo svojom glavom.

Irena Bjelić

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
10 Shares
Share via
Copy link