– Teraju te da radiš šest dana nedeljno, iako to po zakonu ne smeju, a taj šesti dan ti vode kao dobrovoljni rad. Plaćaju ti manje nego za redovan rad, nemaš pravo na topli obrok, a ako na to ne pristaneš onda te skidaju sa linije, daju ti nešto što ti je daleko od kuće ili te čak prebace u drugi pogon. Čist mobing – ispričao je za N1 jedan od vozača Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“, koji kaže da je svakodnevno izložen pritisku svojih nadređenih.
Sagovornik N1 dodaje i da je autobus koji vozi jedan od novijih u pogonu, a da je klima-uređaj u njemu neispravan još od juna.
– Duva, ali ne ‘ladi. Razumem nezadovoljstvo putnika, ali možeš li da zamisliš kako je meni bilo celo leto, svaki dan bez klime. Dođem kući, a pantalone mi bele od znoja. Imaš garažu od hiljadu i kusur autobusa, od kojih 600-700 ima klimu, a ti nemaš svoju službu već plaćaš trećim licima da vrše popravku i održavanje klima-uređaja. I normalno da ti je skupo. Da ne pričam o redovnom održavanju. Na kraju svake sezone trebalo bi promeniti filtere, a to se nikad ne radi. Ko će da da pare za to… – pita se naglas.
Kako kaže, najradije bi dao otkaz, ali „dođeš u situaciju da moraš da trpiš“.
– Stisnu te godine, gde sad ja da idem u ovim godinama… Jeste li čuli nekad da je GSP napustio neki referent, administrativni radnik, direktor? Ne, sigurno. Zauzeli poziciju i ne mrdaju. Idu vozači i mehaničari. Odlaze čak i novozaposleni vozači koji su sami platili obuku. Rade dva meseca i kažu ‘platiću koliko treba, ali neću više ovde da radim’. To vam sve govori – priča ozlojeđeno.
„Da nemam malu decu odmah bih otišao odavde“
Slično iskustvo ima i njegov mladi kolega, koji takođe čitavo leto vozi autobus u kojem ne radi klima-uređaj.
– Imam porodicu, malu decu, a da sam sam otišao bih odavde, ne bih uopšte razmišljao – kaže ovaj vozač.
Navode vozača potvrdio je i predsednik Sindikata vozača GSP „Beograd“ Nebojša Mitrović, koji u razgovoru za portal N1 podseća da problem sa nezakonitim radom u tom preduzeću postoji skoro već godinu dana.
– Poslovodstvo se vadi na to da nema dovoljno vozača, pa onda teraju ljude da rade po šest dana iako po zakonu radna nedelja ima 40 časova. Svesno krše zakon, a pravdaju se nedostatkom vozača. Oni koji to odbiju neće dobiti polazak koji rade, autobus koji im se sviđa, a može da bude prebačen i u drugi pogon, mada se to retko događa. Različiti su načini da se sankcioniše odbijanje vozača da rade šest dana nedeljno, a oni ne umeju tome da se odupru jer ne žele da ulaze u sukob sa poslovodstvom. To je linija manjeg otpora – konstatuje Mitrović.
Opširnije pročitajte na N1.
Dodaj komentar