Beograd Magazin

Vozač GSP: ‘Trpim mobing, stisle me godine, gde sad da odem?’

gsp
Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs, ilustracija

– Teraju te da radiš šest dana nedeljno, iako to po zakonu ne smeju, a taj šesti dan ti vode kao dobrovoljni rad. Plaćaju ti manje nego za redovan rad, nemaš pravo na topli obrok, a ako na to ne pristaneš onda te skidaju sa linije, daju ti nešto što ti je daleko od kuće ili te čak prebace u drugi pogon. Čist mobing – ispričao je za N1 jedan od vozača Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“, koji kaže da je svakodnevno izložen pritisku svojih nadređenih.

Sagovornik N1 dodaje i da je autobus koji vozi jedan od novijih u pogonu, a da je klima-uređaj u njemu neispravan još od juna.

– Duva, ali ne ‘ladi. Razumem nezadovoljstvo putnika, ali možeš li da zamisliš kako je meni bilo celo leto, svaki dan bez klime. Dođem kući, a pantalone mi bele od znoja. Imaš garažu od hiljadu i kusur autobusa, od kojih 600-700 ima klimu, a ti nemaš svoju službu već plaćaš trećim licima da vrše popravku i održavanje klima-uređaja. I normalno da ti je skupo. Da ne pričam o redovnom održavanju. Na kraju svake sezone trebalo bi promeniti filtere, a to se nikad ne radi. Ko će da da pare za to… – pita se naglas.

Kako kaže, najradije bi dao otkaz, ali „dođeš u situaciju da moraš da trpiš“.

– Stisnu te godine, gde sad ja da idem u ovim godinama… Jeste li čuli nekad da je GSP napustio neki referent, administrativni radnik, direktor? Ne, sigurno. Zauzeli poziciju i ne mrdaju. Idu vozači i mehaničari. Odlaze čak i novozaposleni vozači koji su sami platili obuku. Rade dva meseca i kažu ‘platiću koliko treba, ali neću više ovde da radim’. To vam sve govori – priča ozlojeđeno.

„Da nemam malu decu odmah bih otišao odavde“

Slično iskustvo ima i njegov mladi kolega, koji takođe čitavo leto vozi autobus u kojem ne radi klima-uređaj.

– Imam porodicu, malu decu, a da sam sam otišao bih odavde, ne bih uopšte razmišljao – kaže ovaj vozač.

Navode vozača potvrdio je i predsednik Sindikata vozača GSP „Beograd“ Nebojša Mitrović, koji u razgovoru za portal N1 podseća da problem sa nezakonitim radom u tom preduzeću postoji skoro već godinu dana.

– Poslovodstvo se vadi na to da nema dovoljno vozača, pa onda teraju ljude da rade po šest dana iako po zakonu radna nedelja ima 40 časova. Svesno krše zakon, a pravdaju se nedostatkom vozača. Oni koji to odbiju neće dobiti polazak koji rade, autobus koji im se sviđa, a može da bude prebačen i u drugi pogon, mada se to retko događa. Različiti su načini da se sankcioniše odbijanje vozača da rade šest dana nedeljno, a oni ne umeju tome da se odupru jer ne žele da ulaze u sukob sa poslovodstvom. To je linija manjeg otpora – konstatuje Mitrović.

Opširnije pročitajte na N1.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Dečak šmrče usred autobusa na beogradskoj liniji 56, nimalo se ne skrivajući

Redakcija

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
42 Shares
Share via
Copy link