Magazin

5 važnih inovacija u gejming industriji od 2000-ih do danas

shutterstock_gamer
Foto: Gorodenkoff/Shutterstock

Gejmerska industrija je prešla dug put od svog nastanka u 1950-tim godinama. Od jednostavnih igara poput „Ponga“ i „Space Invaders“ do složenih, uzbudljivih igara poput „Grand Theft Auto“ i „Blade and Sorcery“, gejming se brzo razvijao.

Međutim, kada se pogleda istorija gejminga, ’90-e godine često preuzimaju većinu zasluga, zbog mnogih pionisrskih projekata i novih igara napravljenih upravo u ovom periodu.

Dakle, hajde da se osvrnemo na pet važnih inovacija u gejmingu od 2000-te godine.

Koliko je star gejming?

Gejming postoji više od 70 godina. Prva video igra, „Tennis for Two“, kreirana je 1958. godine od strane fizičara Viliama Higinbotama. Od tada, gejming je prešao dug put, u skladu sa dostupnim tehnologijama u datom trenutku.

Kako tehnologija nastavlja da se razvija, tako će se i gejming uporedo razvijati.

1. Virtualna stvarnost

Virtualna stvarnost (VR) je decenijama bila gejmerski san. U 90-im godinama bilo je nekoliko pokušaja stvaranja VR igara, ali su one bile nezgrapne, skupe i na kraju razočaravajuće.

Pojavom tehnologije 2000-ih godina, VR je postao stvarnost. „Oculus Rift“, objavljen 2012. godine, bio je prvi ‘VR headset’ koji je pružio istinski užitak gejmerima. Od tada su objavljeni drugi VR headsetovi poput „HTC Vive“ i „PlayStation VR“.

VR omogućava igračima da potpuno urone u igre koje igraju, čineći ga revolucionarnom tehnologijom u gejmingu, sa još uvek dugim putem koji treba da se pređe.

2. Kultura strimovanja

„Twitch“ je osnovan 2011. godine od strane Džastina Kana, kao jedna grana njegovih 24/7 strimova na „Justin.tv-u“.

Brzo je postao hit i tada je preuzet od strane Amazona.

Pojava direktnog strimovanja promenila je način na koji gejmeri međusobno deluju. „Twitch“, najpopularnija platforma za direktno strimovanje, ima milione aktivnih korisnika koji uživo gledaju druge gejmere kako igraju igre.

To je stvorilo novu kulturu strimovanja, u kojoj gejmeri ne samo da igraju igre, već i komuniciraju sa svojim fanovima. Ovo je takođe omogućilo gejmerima da zarade igrajući igre, a neki od najpopularnijih „Twitch“ strimera zarađuju milione dolara godišnje.

3. Igrice na mobilnom

Igrice na mobilnim telefonima postale su jedan od najpopularnijih oblika gejming industrije u poslednjih nekoliko godina. Uvođenje pametnih telefona i tableta tokom 2000-ih olakšalo je korisnicima pristupanje igrama dok su u pokretu.

Najveća promena u ovoj oblasti dogodila se sa izlaskom „iPhone-a“ i njegovog revolucionarnog dizajna ekrana osetljivog na dodir. To je omogućilo da sve složenije igre odmah budu pristupačne i intuitivne za igrače koji jednostavno mogu dodirnuti ekran umesto da moraju naučiti složene kontrole.

Igre poput „Angry Birds“, „Candy Crush“ i „Clash of Clans“ postale su prepoznatljive i ljudima koji ranije možda nisu igrali igrice. Ovde možete kupiti „Clash of Clans“ naloge, koji su već napunjeni najboljim COC itemima.

To je takođe omogućilo programerima da stvaraju nove igre koje odgovaraju širem auditorijumu, uključujući i one koji nisu zagriženi gejmeri

4. Igranje na ‘cloudu’

Kao i kod ‘cloud’ (klaud) računarstva, klaud gejming demokratizovao je pejzaž gejming industrije. Klaud igranje promenilo je način na koji igrači pristupaju igrama. U klaud gejmingu, igrači mogu igrati igre na bilo kom uređaju bez potrebe za skupim hardverom.

Ovo je zato što klaud omogućava jednostavno strimovanje igrice uživo, bez potrebe za renderovanjem na uređaju – što umanjuje velika računarska opterećenja koja su povezana sa igranjem.

Kompanije kao što su „Google“, „Amazon“ i „Microsoft“ ušle su na tržište ‘cloud’ gejminga, pružajući igračima pristup biblioteci igara za mesečnu pretplatu.

To je omogućilo da gejming postane dostupniji ljudima koji ne mogu priuštiti skup hardver ili onima koji žele da igraju igre na više različitih uređaja.

5. Takozvane – Igre otvorenog sveta

Iako sama po sebi nije tehnologija, ova inovacija se oslanja na eksponencijalni porast efikasnosti kompjuterskih čipova. Iako su igre sa otvorenim svetom postojale u nekom obliku od samog početka gejminga, tek u 2000-im godinama igrači su uistinu shvatili njihov potencijal.

Igre poput „Morrowind“ iz 2002. godine počele su da ostvaruju san o otvorenom svetu, a od tada su se pojavile brojne druge igre.

Igre otvorenog sveta postale su sve popularnije u poslednjih nekoliko godina. Igre poput „Grand Theft Auto“, „Red Dead Redemption“ i „Assassin’s Creed“ pružaju igračima ogroman otvoreni svet koji mogu bez prostornih ograničenja i slobodno istraživati.

Ove igre nude nivo slobode i doživljaja koje tradicionalne linearne igre ne mogu da nadmaše. To je dovelo do nove generacije igrača koji više vole igre sa otvorenim svetom nego linearne igre.

Kakva je budućnost?

Industrija video igara se konstantno razvija i uzbudljivo je posmatrati šta budućnost nosi. Jedna od najuzbudljivijih inovacija koja se sada pojavljuje u svetu igara je upotreba veštačke inteligencije (AI) kako bi se kreirale igre koje su imerzivnije, inteligentnije i dinamičnije.

To će omogućiti igrama da se prilagode akcijama igrača i kreiraju dinamičnije i interaktivnije okruženje.

Zaključno, industrija video igara je videla značajne inovacije od 2000-ih godina. Od VR-a do igara sa otvorenim svetovima, ove inovacije su promenile način na koji igramo igrice.

Dok tehnologija nastavlja da evoluira, sa sigurnošću možemo očekivati da ćemo videti još uzbudljivih inovacija u budućnosti.

Redakcija Luftika.rs

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link