Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević najavio je izgradnju novog, petog mosta u ovom gradu.
– Imam sjajnu vest za sve ljubitelje ekologije, biciklizma i prirode, a to je da Novi Sad uskoro dobija 5. most, pešačko-biciklistički preko Dunava. Danas smo potpisali ugovor o izradi Tehničke dokumentacije za izgradnju tog mosta sa pristupnim saobraćajnim površinama na postojećim stubovima bivšeg mosta Franca Jozefa i rekonstrukcijom postojećeg tunela sa liftovima do gornjeg platoa Petrovardinske tvrđave – napisao je Vučević na svom Instagram profilu i dodao da će ovaj most smanjiti zagaženje u gradu i „dodatno motivisati moje sugrađane da se rekreiraju“.
– Ovaj važan zadatak poveren je Saobraćajnom institutu „CIP“ d.o.o. Beograd, u vrednosti od 51,8 miliona dinara, sa rokom za završetak svih ugovorenih obaveza od 180 dana. Jedva čekam da most bude gotov i da zaživi na radost svih nas koji tu živimo, ali i onih koji nam dolaze u goste – istakao je gradonačelnik.
Podsetimo, izgradnja 4. mosta u Novom Sadu, među građanstvom prozvanog „Kineski most“, koji će spajati Bulevar Evrope i sremsku stranu Dunava, izazvao je burne reakcije javnosti i ekoloških aktivista.
Naime, bez dozvola i projekta, gradnja ovog mosta je počela na sremskoj strani grada.
U Sremskoj Kamenici, 12. marta osvanula je ograda i tabla na kineskom i engleskom jeziku. Kineska kompanija “China Road and Bridge Corporation” (CRBC) označila je početak radova 4. mosta-obilaznice u Novom Sadu.
Privremena dozvola za pripremne građevinske radove izdata je samo za manji ograđeni deo, odnosno parcelu broj 4442, KO Sremska Kamenica. Ostale parcele ne poseduju nikakvu dozvolu. Projekat mosta nije ni usvojen, a u još uvek važećem Generalnom urbanističkom planu Novog Sada – most ne postoji.
Cena ovog mosta je sa početnih 130 miliona evra, u međuvremenu porasla za 45 miliona evra. Više o svemu tome pročitajte u tekstu Novi Sad po meri Kineza: Grade most bez dozvola i projekta.
Svega deset dana nakon demonstracija ekoloških aktivista, gradonačelnik Novog Sada najavljuje i peti most u ovom gradu i to na radost „zaljubljenika u prirodu i ekologiju“, a koji su mu, bar u Novom Sadu, trenutno najveći protivnici, zbog svih nepravilnosti i neslaganja oko usvajanja Generalnog urbanističkog plana.
Prema onome što su zamislili gradonačelnik i njegova stranka, ovim planom će se omogućiti izgradnja „Novog Sada na vodi“, uništavanje Šodroša, poslednje oaze netaknute prirode u urbanom delu Novog Sada.
Dodaj komentar