Brojni građani kojima su stigli računi za struju našli su se u čudu – nekima je obračunata velika potrošnja, a drugima se pojavio navodni dug.
Portalu 021.rs danima unazad se obraćaju građani koji su zatečeni iznosom koji moraju da plate za struju. Nije im jasno šta se dešava i u strahu su da njihova reklamacija neće biti prihvaćena.
Pojedini građani su stali u red već oko sedam časova ujutru. Kako kaže jedna sugrađanka, dugi se formirao još rano jutros i slabo se pomera.
Neki su doneli stolice da bi seli, a nije retkost i da neko odustane od čekanja u redu.
Građani su reporteru 021.rs pokazivali račune i neki od njih su bili višestruko uvećani u odnosu na stanje iz prethodnog meseca.
Pojedinim građanima još nije ni stigao račun. To je slučaj sa sugrađankom koji nije uspela da dobije uvid u račun ni preko interneta.
– Za svojih 64 godine kao uredni platiša, ovo je prvi put da ne dobijem račun, ističe Novosađanka.
Građanin koji se obratio redakciji 021.rs smatra da ljudi prolaze agoniju zbog računa za struju.
– Ovo je postalo beznadežno, reklamacije se odbijaju uz neka nerazumna obrazloženja, računi su nerealni, nepostojeći fantomski dugovi iz prethodnog perioda, neočitavanje brojila mesecima i onda obračun svih tih kilovata u jednom mesecu po plavoj i crvenoj zoni, kaže revoltirani građanin.
Problemi sa računima za struju ponavljaju već mesecima unazad, a bilo ih je i prošle godine.
Elektrodistribucija Srbije, niti Elektroprivreda Srbije, nisu se oglašavali povodom redova u kojima ljudi čekaju na reklamaciju.
Međutim, EDS jeste reagovao nakon što se o situaciji sa računima oglasila Liga socijaldemokrata Vojvodine, navodeći da se u javnost iznose netačne tvrdnje koje se koriste za politizaciju.
Naveli su i da je u Vojvodini posle 20 godine uvođen novi softver i da deo očitanih stanja nije mogao odmah da se unese u taj softver, te je dolazilo do zastoja.
„Nastale probleme rešavamo zajedno sa EPS Snabdevanjem i korisnici neće biti oštećeni. Eventualne reklamacije korisnici mogu da pošalju mejlom, bez potrebe da dolaze na šalter“, stoji u saopštenju Elektrodistribucije Srbije.
Iako govore ljudima da im se obraćaju mejlom, to bi moglo da bude problematično upravo zbog prakse EPS-a i EDS-a.
Portal 021.rs je u septembru prošle godine pisao da je EPS odbijao reklamacije građana na visoku cenu računa zato što im EDS nije dostavio informaciju o očitavanju.
O čemu je reč? Ukoliko uložite reklamaciju na račun koji vam je dostavio EPS, oni se obraćaju EDS-u zato što su oni odgovorni za očitavanje brojila. Međutim, ako EDS ne dostavi EPS-u podatke o kontroli očitavanja brojila, onda u EPS-u kažu kako vam ne odbijaju prigovor, ali ga ni ne smatraju opravdanim „bez prethodno dobijene informacije od EDS-a“.
Portal 021.rs je pre više od nedelju dana pitanja o poslovanju EPS-a i Elektrodistribucije Srbije uputio Sektoru tržišne inspekcije Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, kao i Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, ali odgovori i dalje nisu stigli.
Izvor: 021.rs
Novosađanke zaposlene u EPS-u 6 godina prebacivale tuđe uplate na račune poznanika
Dodaj komentar