Ne vidim šta je, osim članstva u Srpskoj naprednoj stranci, preporučilo Dragoljuba Bajića da upravlja jednim tako kompleksnim mehanizmom kao šo je nacionalni teatar, kaže pozorišna kritičarka Aleksandra Glovacki.
Nakon imenovanja Dragoslava Bokana za predsednika Upravnog odbora nacionalnog teatra Vlada Srbije, kao osnivač Narodnog pozorišta, nastavila je da vrši personalne promene u jednoj od naših najstarijih i najuglednijih kulturnih institucija.
Iako za imenovanjem novih članova Upravnog odbora Narodnog pozorišta na čelu s Bokanom nije bilo preke potrebe, s obzirom da doskorašnjim članovima nije istekao mandat, Vlada Srbije je na najnoviji potez bila prinuđena. Naime, dojučerašnji upravnik Svetislav Goncić odlučio je da se, pre isteka mandata povuče s direktorske pozicije i ode u penziju.
Uprkos tome što je 300 zaposlenih u Narodnom pozorištu pozvalo Goncića da preispita odluku o prevremenom povlačenju s funkcije, ujedno izrazivši strah da bi Dragoslav Bokan, kako propisuje statut ove kuće, mogao da postane i prvi čovek nacionalnog teatra, sve je to „palo u vodu“.
Naime, Goncić, kojem je mandat trebalo da traje do septembra 2026, nije „uvažio“ apel dela zaposlenih i njegova odluka o odlasku u penziju 5. jula iz ličnih i porodičnih bila je konačna, što je za Nova.rs prošle nedelje i najavio predsednik Sindikata glumaca Narodnog pozorišta Singlus Darko Tomović.
Istog tog dana, 5. jula u Službenom glasniku objavljeno je rešenje o novom vršiocu dužnosti nacionalnog teatra. Nije to, kako je strahovala većina zaposlenih, Bokan, već dosadašnji direktor Opere Narodnog pozorišta Dragoljub Bajić.
„Izborom Dragoljuba Bajića, Narodno pozorište u Beogradu nastavlja svoju dugogodišnju posvećenost negovanju najviših umetničkih standarda“, saopšteno je iz nacionalnog teatra odmah nakon imenovanja operskog umetnika i muzičkog pedagoga na v.d. funkciju.
Ko je Bajić?
Novi, prvi čovek nacionalnog teatra Dragoljub Bajić rođen je u Beogradu, gde je i počeo da uči pevanje u Muzičkoj školi „Stanković“, da bi kasnije pohađao Operski studio Narodnog pozorišta i solo pevanje na Fakultetu muzičkih umetnosti. Osvajao je brojna priznanja od kojih se izdvajaju prve nagrade na takmičenjima „Vojislav Vučković“, „Petar Konjović“ i „Lazar Jovanović“.
Laureat je Republičkog takmičenja solo pevača i dobitnik specijalne nagrade za najbolje izvođenje na Međunarodnom takmičenju Muzičke omladine 2003. godine u Beogradu i laureat istog takmičenja 2008.
Bio je stalni član ansambla Opere Narodnog pozorišta u Beogradu od 2004. do 2023. godine. Iza njega su uloge: Don Paskvale u istoimenoj operi, Sarastro („Čarobna frula“), Don Bazilo („Seviljski berberin“), Knez Grjemin („Evgenije Onjegin“), naslovna rola u „Atili“, Zakarija („Nabuko“), Daland („Leteći Holanđanin“), Oroveso („Norma“), Hadži Toma („Koštana“), Žeron de Ravoar („Manon Lesko“), Timur („Turandot“)…
Nastupao je u prestižnim operskim kućama i koncertnim salama u Beču, Salcburgu, Dubaiju, Seulu, Firenci, Moskvi, Bukureštu, a ima i zapaženu akademsku karijeru – redovni je docent na Fakultetu muzičkih umetnosti u Beogradu, gde je svojevremeno završio osnovne i doktorske studije solo pevanja.
Kada je, nakon ostavke Željka Lučića, Bajić početkom maja imenovan za novog direktora Opere Narodnog pozorišta, reakcija mnogih u javnosti bila je da je to „nagrada za odanost Srpskoj naprednoj stranci“.
Naime, tada prvak Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, Dragoljub Bajić pristupio je SNS-u još 2021. godine, a svečanosti je prisustvovao sadašnji ministar kulture Nikola Selaković.
A kada je iste godine s mesta umetničke direktorke Opere nacionalnog teatra smenjena Jasmina Trumbpetaš Petrović Bajić je bio glavni kandidat za direktora Opere. Takođe, bio je među 2.000 ličnosti koji su podržali listu „Aleksandar Vučić – Srbija ne sme da stane“ na izborima decembra 2023. godine. Pojavljivao se i na raznim skupovima SNS-a, među kojima je bio i „Ne damo Srbiju“ 12. aprila. A dva meseca pre toga, na Dan državnosti Bajić je bio među ličnostima koje je predsednik Srbije Aleksandar Vučić odlikovao Zlatnom medaljom za zasluge i postignute rezultate u oblasti operske umetnosti.
Opširnije na Nova.rs
Sve sporne izjave novog predsednika UO Narodnog pozorišta
Dodaj komentar