Magazin

„Domaćica“ je postala i „umetnica“ i „programerka“ i „pravnica“, a žene su besne

domacica-i-pravnica_850x
Foto: Index.hr

Kampanja preduzeća „Kraš“ koja je na ambalaži svog keksa „Domaćica“ dodala nazive čestih zanimanja žena, želeći da ukaže na kompleksnost njihove uloge u društvu, izazvala je burne reakcije javnosti: od odobravanja, do ocena da je to potpuni promašaj.

Pošto su se društvene mreže „užarile“, piše agencija HINA, „Kraš“ je saopštio da mu je cilj da ukaže šta sve žene rade i da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana, a ne samo žena.

„Domaćica i umetnica“, „Domaćica i programerka“, „Domaćica i menadžerka“, „Domaćica i pravnica“ – piše na kutijama keksa.

„Kraš“ je najavio da će u narednoj fazi reklamne kampanje se podsticati muškarce da preuzmu kućne poslove i ukazati mladima na njihovu odgovornosti prema kućnim obvezama i važnost pravedne raspodele kućnh poslova među svim porodice.

Preduzeće je najavilo da će u dogovoru s Institutom za hrvatski jezik pokrenuti inicijativu za promenu definicije domaćice u rečnicima i osavremenjavanje tog pojma.

„Namere su dobre, a realizacija katastrofalna“, smatra novinarka Snježana Pavić – prenosi HINA.

„Jao, ženama u Hrvatskoj je dopušteno da rade! Kako je to divno, evo, savršena reklama za keks. Devetnaesti vek vlada mozgovima“, napisala je Pavić na Fejsbuku.

Branko Kuzele, bivši urednik i osnivač televizije Z1, ocenio je da „sveznajući mladi marketingaši misle da uspostavljaju nove standarde temeljeći ih na pogrešnim premisama“ jer keks „Domaćica“, kako piše, „nikad nije ni imao veze s domaćicom! Sada kada su ga povezali, više nikada neće biti ‘Domaćica’, već uvek sinonim za domaćicu!“.

Aktivistkinja za ljudska prava Sanja Sarnavka rekla je da „ovo mali Perica i mala Perica zovu genijalnom kampanjom. Jer jadni, oboje, ništa ne razumeju“.

„U situaciji kad žene, bez obzira na nivo obrazovanja, i dalje obavljaju preko 80 posto kućnih poslova, raditi kampanju kojom tu situaciju još i slaviš i promovišeš, totalno je nazadnjaštvo“, napisala je Sarnavka dodavši da nju „Kraš može zaboraviti“.

S druge strane Matija Babić, osnivač portala Index.hr, kaže da mu je reklamna kampanja „baš fora, kao i još ,mnogo stvari koje radi ‘Kraš’ „.

„Nekad pogode, nekad fulaju, ali u moru beskarakternih dosadnih korporacija koje paze da se nikom ne zamere, ‘Kraš’ radi nestandardne stvari, reskiraju, imaju karakter i za to im svaka čast“, napisao je on.

Izvor: Beta

Čitajte Luftiku na Google vestima

Kraš izbacio čokoladu sa čvarcima, čekamo Bajaderu sa jagnjetinom

Redakcija

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
55 Shares
Share via
Copy link