Pokušavajući da shvati logiku računanja svoje ćerke, mama je podelila fotografiju devojčicinog zadatka iz matematike na Tviteru. Sve je ispalo slatko i duhovito, vraćajući odrasle na nivo dece i njihovo razmišljanje – prenosi Blic.
„Nose me vezanu u ludnicu“, komentar je majke na zadatak u kome je 40+3 jednako 70, 60+3 je 90 i tako dalje. Njen post za kratko vreme prikupio je više od 1.800 lajkova i 125 komentara, a i masovno se širi duštvenim mrežama.
Deca imaju svoju logiku
„Nema veze. Kida likovno“, „Samo zadnje pogrešila. Nije 20 nego 120“, nizale su se šale na račun deteta, ali niko nije bio zlonameran.
„Pa dobro, brojevi su napisani lepo i uredno“, našalio se još neko.
„Mene zanima ona greška kod 10+3=13. Šta je to? Nema logike.“
„Pesmicu juče učila četiti sata, pa, bože, šta je s detetom“, dodala je mama o akademskom učinku svoje ćerke.
„Hahahahahaha pa meni su čitali da naučim pesmicu“, stao je neko u odbranu ove male učenice.
Na mamin komentar da „ovo već postaje zabrinjavajuće“, dobila je savet da ne brine, već da devojčica još uvek ne može da „vizualizuje matematiku kako treba“.
„Daj joj pasulj i nek broji, svako dete može da bude matematičar, takvi su im mozgovi“, dodao je isti tviteraš.
Takođe, tviteraši su u logici koju je devojčica primenila pronašli određenu pravilnost i zbog takvog njenog sistema razmišljanja zapravo zaključuju da je zapravo veoma talentovana, a nikako matematički duduk.
„Jeste netačno, ali nije glupo“
„Ovo uopšte nije glupo. Jeste netačno, ali nije glupo. Svakom rešenju sam našao logiku“, smatra jedan od pratilaca.
Svako se setio svog načina učenja
Tako je jedan od pratilaca u komentarima razjasnio smisao njenih rešenja, te ukazao da je jedinice posmatrala kao desetice.
Tri pišem, jedan pamtim – ali bukvalno
„Ovo je veoma zanimljivo razmišljanje. Uooopšte nije bezveze“, primetio je neko.
„Pa da, baš to 😀 70+6= znači po njenom 6+0=0 onda 6+7 je 13, 3 pišem 1 pamtim i to je to haha samo što je možda bukvalno pamćenje shvatila.““Iz priloženih rezultata se vidi da će vašem detetu dobro ići teorija redova. Načini na koje funkcioniše ljudski mozak su različiti. Samo joj nipošto nemojte govoriti da je glupa, ili nesposobna za matematiku jer toga nema. Za 20 godina biće dr. nečega, nije ni važno čega.“
„Vidi se da zna da računa, ali ima neka svoja pravila.“
„Kriptovana rešenja, čista genijalnost, lepo se vide asocijacije za svaki broj. Kaži učiteljici da treba da preskoči dva, tri razreda.“
„Kad na fakultetu dođe na red Euklidova matematika, redovi, nizovi, polonomi, pa čitava diskretna, pa binarni kodovi… itd. Dete ima da razbije sve to.“, nizali su se komtari.
Dodaj komentar