Novosađanin Branislav Kerac dobro je poznat ljubiteljima devete umetnosti, jer se još u staroj Jugoslaviji etablirao kao jedan od najvažnijih crtača stripova na ovim prostorima.
Iz njegovog pera izlazile su neke od najpoznatijih avantura Velikog Bleka, Tarzana i Zagora, u kojima smo svi uživali kao klinci, ali je svakako napoznatiji po stripu „Cat Claw“, svojevrsnoj srpskoj verziji Marvelovih junaka.
Novosadski ljubitelji teatra i stripa će imati jedinstvenu priliku da uživaju upravo u fatalnim avanturama heroine u mrežastim čarapama, jer će predstava „Cat Claw“, inspirisana njegovim stripom, u režiji poznatog holandskog reditelja Majkla Helmerhorsta, biti premijerno izvedena 22. oktobra na sceni Pozorišta mladih.
Sprega stripa i teatra uz hevi metal rapsodiju
– „Cat Claw“ je akcioni strip, pun dinamike i scena zbog kojih bi i računarski generisane slike imale problema. Kako preneti sve to na relativno mali prostor pozornice? Činilo mi se da je praktično nemoguće. Krenuli smo od toga da obe umetnosti, strip i teatar, imaju svoj sopstveni jezik sa svim vrlinama i manama, bez naročitih dodirnih tačaka u izražavanju, ali vrlo bliske po osećaju za dinamiku.
Zajedničke tačke su pronađene i u vanserijskim likovima, humoru i prisustvu rokenrola. Kada smo to definisali i pustili pozorišnu umetnost da iz sebe izvuče ono najbolje, a da se ne osvrće previše na stripski jezik, Cat Claw se pokazala kao zahvalan materijal, da je sprega stripa i teatra čista avantura, trka furioznog tempa, hevi metal rapsodija, predstava puna nepoznanica u kojoj je čak i šesti saksonac lik za pamćenje – poručuje Bane Kerac.
Superheroina dualne prirode koja se bori za bolji svet
Naslovnu ulogu tumači Ivana Vukčević, a društvo na sceni praviće joj Slobodan Ninković, Saša Latinović, Neda Danilović, Slavica Vučetić, Aleksa Ilić, Jelica Gligorin, Miloš Macura i mnogi drugi.
Ova neobična pozorišna produkcija govori o paralelnim dimenzijama, ljudima pacovima, opasnim tehnologijama, neprežaljenim ljubavima, studentskim mukama, hevi metal koncertima, akcionim herojima sa viškom kila i super ženi koja mora da se nosi sa svim tim.
– Ket je hrabra, samostalna, spretna, odvažna, nepokolebljiva. Biće dualne prirode… Ali svesna toga, tim se igra. Zabavno joj je što je preko dana uštogljena studentkinja biologije, a noću superherojka… I žena i mačka, spremna da se bori za pravdu, bolji svet i one koje voli. Cat Claw nije majka, ne kuva, ne ispunjava floskulu „žena, majka, kraljica“, niti je to zanima. Ali zato što to nije, ona nije manje žena, niti je manje ženstvena.
To što je kostim vrlo oskudan ne čini je „lakom“, niti je to što je u stanju da prebije fizički jače od sebe, ne čini „muškaračom“; živi sa cimerkom, a nije lezbijka, nema dete, dakle neispunjena je – prema etiketama… Dakle, sve su to etikete koje bi joj, da je srećemo u gradu, uredno i vrlo rado prilepili – i žene, i muškarci. Jer, mi mnogo volimo da sudimo, a retko polazimo od svog dvorišta – kaže Ivana o junakinji koju tumači.
Autor scenografije i video mapinga je Dušan Jovović, kostomografkinja je Milica Grbić Komazec, a kompozitor Lazar Novkov.
Scenski pokret i borbe osmislio je Dragan Stojmenović, a dramaturškinja na predstavila bila je Divna Stojanov.
Visprena komedija sa smelom scenskom akcijom
Reditelj Helmerhorst je poznat po posebnoj strasti ugradnje efektnih audio-vizelnih elementa u konstrukciju predstave, odnosno scenografiju, te miks različitih teatarskih tehnika.
– Predstava „Cat Claw“ je pre svega omaž strip crtaču Banetu Kercu koji je stvorio superheroinu Ket Klou kao svoju verziju američkog osvetnika. Akcenat je na stripovskoj ikonografiji koja se bavi negativcima „većim od života“, inspirisanim akcionim filmovima. Naša predstava je beskompromisni pastiš sveta noar filma i okretnog tempa stripa.
Dizajner Dušan Jovović i ja posvetili smo se tome da prikažemo celu predstavu u crno-beloj skali, sa samo nekoliko detalja u boji. Kercova ljubav prema hevi metalu rezultirala je trenucima žive muzike na sceni u kombinaciji sa filmskim pozadinskim zvukom. Nadam se da smo stvorili visprenu komediju sa smelom scenskom akcijom. Nema više fine cure: Ket Klou će zauvek očistiti Novi Jork od zločina i poroka! – kaže holandski reditelj.
U mreži Ketinih čarapa
Nikola Davić i Uglješa Šajtinac, dvojac koji je strip pretočio u pozorišni komad, obećava Novosađanima avanturu za pamćenje.
– Uhvatili smo se u mrežu njenih čarapa! Tokom pisanja ove drame, Ket nas je povela u avanturu kroz svoj svet i sada je opet završila u našem. Željno iščekujemo ponovni susret i nadamo se da će biti zadovoljna načinom na koji smo opisali našu avanturu.
Ne želimo da dobijemo batine! „Iskreno, nadali smo se da barem u jednom od njenih života ima malo mesta za nas dvojicu. Zamalo da ne preživimo, ali Ket nas je ipak sačuvala. Hvala, Ket – poručuju oni.
Predstava, čija je premijera najavljena za 22. oktobar, nastala je u saradnji sa Evropskom prestonicom kulture i predstavljaće deo programskog luka „Druga Evropa“.
Dodaj komentar