Proizvođači automobila u Francuskoj će od 1. marta biti u zakonskoj obavezi da u reklamama promovišu energetski efikasnije i održivije opcije za kretanje po gradu. Proizvođače koji ne ispoštuju ovo pravilo očekuju novčane kazne i do 50 hiljada evra po emitovanoj reklami.
Od tačke A do tačke B možete stići na različite načine – peške, biciklom, javnim prevozom ili pak – automobilom. Prve tri opcije znatno manje zagađuju vazduh i štete planeti i klimi od poslednje. Stoga će proizvođači automobila u Francuskoj uskoro biti u zakonskoj obavezi da u svojim reklamama promovišu energetski efikasniju i održiviju konkurenciju za kretanje po gradu. Novi propisi stupaju na snagu 1. marta.
Kao što su na paklici cigareta istaknuti negativni uticaji na zdravlje pušača, tako će i u reklamama automobilske industrije u ovoj zapadnoeveropskoj zemlji biti naznačene pozitivne strane alternativnih vidova transporta. Pravilo će se primenjivati na sve forme oglašavanja: u štampanim medijima, na televiziji, na radiju i na internetu.
Auto-kompanije moći će da biraju između tri slogana: 1) Na kratkim relacijama pešačite ili vozite bickl. 2) Koristite javni prevoz. 3) Razmislite o deljenju vožnje.
Kada je reč o reklamama u novinama, ovi zeleni pozivi treba da zauzimaju najmanje 7% oglašivačkog prostora. Ispisi tokom televizijskih reklama treba da bude jasno čitljvi i ne smeju da budu prikazani kraće nego što je neophodno da gledalac pročita informaciju sa razumevanjem. Kada je reč o radiju, poruke treba da budu izgovorene razgovetno na kraju reklame.
View this post on Instagram
Proizvođači automobila u svojim reklama takođe treba da prikađu i zvanični hashtag kampanje koji u prevodu glasi Birajte manje zagađujuće vidove transporta. Oni koji se ne povinuju novim pravilima suočiće se sa novčanim kaznama i do 50 hiljada evra po emitovanoj reklami.
Ističe se da njihova svrha, kao i u slučaju paklica cigareta, nije da stigmatizuju vozače već da edukuju javnost.
Dodaj komentar