Magazin Luftika se ne bavi crnom hronikom, odmah da se razumemo. Ali ono što se desilo proteklog vikenda je velika opomena za sve vozače. Čitalac Zoran nam je poslao fotografiju autobusa Dunav-prevoza kako zaobilazi spuštenu rampu na pružnom prelazu kod Stepanovićeva. Upravo na tom prelazu je, u dve odvojene nesreće, na identičan način stradalo četvoro ljudi.
Na fotografiji, koja je snimljena u subotu, 28. januara u 10.20, jasno se vidi autobus pun putnika kako ignoriše spuštenu rampu i crveno svetlo na pružnom prelazu između Stepanovićeva i Zmajeva. Autobus je u vlasništvu Dunav-prevoza (BP 007-LY) i očigledno je da je saobraćao na redovnoj liniji. Pre pružnog prelaza nije zastao, nego je izveo „slalom“ i produžio dalje.
Najužasnije u celoj priči je što je ovaj pružni prelaz jedan od najnebezbednijih u Srbiji, na šta spada odgovornost Železnice. Na ovom prelazu se u avgustu 2011. dogodila strašna nesreća u kojoj je troje profesora Srednje stručne škole „4.juli“ u Vrbasu, izgubilo život.
Tada su poginuli Miomir Đurković (41), Aleksandra Protić (36) i Nataša Dangubić (31), svi iz Novog Sada. Vozač „forda siere“ Miomir Đurković ignorisao je svetlosne i zvučne signale o dolasku voza i pokušao da zaobiđe rampu koja je već bila spuštena. Međunarodni voz koji je saobraćao na liniji Beograd-Prag, na pruzi R-127, udario je direktno u automobil. „Ford siera“ je nakon udesa bio potpuino zgužvan i odbačen dvadesetak metara dalje.
Nepunih godinu dana kasnije, u julu 2012, penzionisani lekar Milivoj D. (88) iz Novog Sada je nastradao kad je na njegov džip naleteo teretni voz. U vreme udesa bile su uključene zvučna i svetlosna singalizacija, a rampa je bila spuštena.
Nakon ovih nesreća, na internetu su se pojavile fotografije na kojima se vidi jedan policijski automobil kako zaobilazi rampu.
Apelujemo na sve vozače da poštuju signalizaciju na pružnim prelazma, ma koliko im se učinilo da je to nepotrebno. Znamo da su u Srbiji neka pravila besmilena, ali, ljudi, nemojte se kockati ni svojim ni tuđim životima.
Cesto idem preko tog prelaza i nekoliko mi se puta desilo da cekam po 10 – 15 minuta, a voza nema. Poslednji put sam pozvala zeleznicku stanicu u Vrbasu da pitam sta se desava, na sta me je zena odgovorila da je rampa sigurno opet u kvaru,i da predjem prugu, jer voz nece doci bar jos pola sata.
Ne znam da li je i ovo slucaj, ali kada sam bila mladja, na tom mestu kasa se ceka neko vreme na rampi, kondukter izadje iz autobusa i dobro osmotri da li zaista ide voz.
Ovaj problem postoji vise od 15 godina, i neverovatno mi je da ne moze da se resi.
To se isto desava i na kucurskom putu da je rampa u kvaru tako da ne krivim sofera vec vlast sto to ne popravi i ne kazni zeleznicu
A ti majstore sta slikas sta radis u levoj traci?
Hvata ugao za slikanje 🙂
Dobro ga je i on zalomio za busem 😀
Kako tako odma udarite po vozacu? Sramota!! Rampa je bila u kvaru, tu su i dokazi, a kao prvo autor slike uopste nije taj Zoran, ukrao je sliku a zna on dobro i odakle.
Zbog kojekakvih UŠTEDA u drzavnom budzetu mi koji odrzavamo te pruzne prelaze nemamo vozilo da dodjemo do njih. Da ne pričam o rezervnim delovima a posebno o kradjama pojedinih delova tih prelaza.