Svet

Amazon traži da se zaposleni vrate u kancelarije: Da li je „odzvonilo“ radu od kuće?

rad od kuće
Foto: Pixabay

Američka kompanija „Amazon“ naložila je zaposlenima da se vrate u kancelarije svoh pet dana u nedelji, jer se politika hibridnog rada ukida.

Hibridni rad, koji je doživeo procvat širom planete nakon pandemije koronavirusa, u nekim kompanijama prihvaćen je kao novi standard. Ne i u kompaniji „Amazon“. Američki gigant na polju onlajn prodaje poručuje svojim zaposlenim da će morati da rade u prostorijama kompanije pet puta nedeljno jer se politika hibridnog rada ukida, prenosi N1.

Promena će stupiti na snagu u januaru, naveo je izvršni direktor „Amazona“ Endi Džesi, u dopisu zaposlenima.

– Odlučili smo da se vratimo u kancelariju na način koji je važio pre pojave kovida, istakao je Džesi, dodajući da će to pomoći zaposlenima da se „budu inovativniji, bolje povezani i da bolje sarađuju“.

Endi Džesi je dugo bio poznat kao skeptik prema radu od kuće, ali je zaposlenima u „Amazonu“ ranije bilo dozvoljeno da dva dana u nedelji svoje radne obaveze obavljaju izvan prostorija kompanije.

„Amazonov“ napor da vrati zaposlene u kancelarije bio je izvor napetosti u kompaniji koja zapošljava više od 1,5 miliona ljudi širom sveta.

Zaposleni u sedištu kompanije u Sijetlu organizovali su protest prošle godine jer je pooštrena pravila koja se odnose na punu naknadu za rad od kuće, koja je uvedena tokom pandemije.

„Amazon“ je otpustio organizatora protesta, što je izazvalo tvrdnje o tzv. nepravednoj odmazdi.

U svojoj poruci od ponedeljka, izvršni direktor „Amazona“ istakao je da je zabrinut da kompanija, koja se dugo ponosila očuvanjem intenziteta startapa iako je u međuvremenu prerasla u tehnološkog giganta, vidi svoju korporativnu kulturu razvodnjenu fleksibilnim radom i brojnim slojevima birokratije.

Endi Džesi, koji je 2021. zamenio osnivača Džefa Bezosa na mestu izvršnog direktora, rekao je da je napravio „birokratsko poštansko sanduče“ kako bi zaposleni mogli da se žale na nepotrebna pravila i da kompanija traži od menadžera da se reorganizuju tako da mogu da nadgledaju više ljudi.

Promene koje bi mogle dovesti do smanjenja broja radnih mesta

Osim što će pet dana u nedelji raditi u kancelariji, zaposleni neće imati svoj sto već će sedati za prvi slobodan, najavljuju u „Amazonu“.

Kompanija je saopštila da zaposleni i dalje može da radi od kuće u izuzetnim okolnostima, kao što su bolesno dete ili hitni slučajevi u kući, kao što je bio slučaj i pre pandemije. Ali, izuzev u odobrenom slučaju, očekuje se da će ljudi biti u kancelarijama.

Stav uprave „Amazona“ je u suprotnosti sa pristupom Vlade Velike Britanije koja je obećala da će fleksibilan rad učiniti podrazumevanim od prvog dana kao deo novog zakona o pravima zapošljavanja koji treba da bude objavljen sledećeg meseca.

Šef Britanske privredne komore Džonatan Rejnolds je za list Tajms rekao da postoje „stvarne ekonomske koristi“ za ljude koji rade od kuće:

„Postoji ravnoteža koju treba uspostaviti, ali fleksibilni radni aranžmani mogu pomoći preduzećima da regrutuju zaposlene iz šire grupe ljudi“.

Rad na daljinu (od kuće ili sa bilo koje druge lokacije) dostigao je vrhunac popularnosti tokom pandemije.

Mnoge kompanije su počele da vraćaju zaposlene u kancelarije 2022. godine, ali povratak nije bio potpun. Od ovog leta, oko 12 odsto zaposlenih sa punim radnim vremenom u SAD radi potpuno od kuće, a još 27 odsto kaže da ima hibridnu politiku rada, pokazuju rezultati istraživanja.

Neke banke, kao i pojedine tehnološke kompanije poput „Dela“ (Dell), tražili su ove godine od zaposlenih da se potpuno vrate u kancelarije.

Izvor: N1

Čitajte Luftiku na Google vestima

10 najboljih saveta za efikasan rad od kuće

Ekipa Luftike

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link