Devojčica u reklami kaže: „Zar nam nije baka kazala da ne kupujemo srpske proizvode? Hoćeš da nas potruješ? Zar nisu Abetari pobili celu porodicu i sada je ostala sama“?
Njen otac sa polica u supermarketu uzima različite artikle kosovskog porekla, ali kada uzme još jedan proizvod, ćerka mu uputi upravo ove reči.
Otac zastaje, ali zastaju i ostali kupci. Oni svoje korpe sa čokolinima bacaju na pod, sa očima punim suzama.
Pomenuti spot možete pogledati ovde.
Ovakav spot koji kao autor potpisuje izvesni Burim Piraj objavljen je juče na portalima i društvenim stranicama Ekonomia Online i Telegrafi. Ali ne samo tu.
Fejsbuk grupa „Ne kupujte srpske proizvode“ ima skoro 55 hiljada članova, i ona je takođe objavila spot uz sadržaj upravo istog logoa.
Logo spota i Fejsbuk stranice, uz poruku Besa Besi (Besa Besë) i „Ne kupujmo srpske proizvode“, sadrži i prekrižen deo „860“ – bar koda Jugoslavije.
Inače, „Besa Besë“ su reči od ranije poznate albanske pesme u kojoj se peva o želji da se za Kosovo da život i da su Albanci simbol slobode.
„Srbija neprestano ugrožava bezbednost Kosova, novcem zarađenim od prodaje svojih proizvoda na Kosovu drži srpske paralelne strukture na Kosovu i naoružava se nadom da će se jednog dana srpska vojska vratiti na Kosovo! Danas nema većeg patriotizma nego mirno upravljati državom ne kupujući ništa proizvedeno u Srbiji! Neko žrtvuje krv za Kosovo i od nas se traži da precizno rasporedimo novac! Kosovo se ne prodaje ni za 10 centi jeftinije!“, navodi se u opisu Fejsbuk grupe „Ne kupujte srpske proizvode“.
Među četiri navedena administratora ove grupe jedan je upravo Burim Piraj a drugi je, kako se predstavio na svojoj FB stranici – Aljtin Prenići (Altin Preniqi), kako je sam naveo -producent na Kohi.
Upravo preko Fejsbuka pokušali smo da stupimo u kontakt sa Aljtinom Prenićijem, da nam potvrdi da je producent Kohe i da nam kaže kakvi su ga motivi podstakli da bude deo ovih aktivnosti.
Do objavljivanja ove vesti, on nije video poruku.
Na grupi „Ne kupujmo srpske proizvode“ se mogu videti učestale objave sa fotografijama kosovskih prodavnica uz koje korisnici praktično prijavljuju gde se mogu naći proizvodi koji se uvoze iz Srbije.
Građani se upozoravaju da na flašici koka kole na primer, obavezno provere deklaraciju porekla. Slična situacija je i za bebi šampon Kosili, Pavloderm.
U upozorenjima se otišlo i korak dalje pa se mogu videti i objave da građani moraju da vode računa, jer kupovinom srpskog proizvoda direktno se, kako tvrde naoružava vojska Srbije.
Inače, sa likom devojčice iz spota postoji i zasebna instagram stranica, navodno sa njenim likom i imenom i brojnim video zapisima u različitim situacijama u kojima ona nastupa.
Poslednji video zapis na toj stranici je upravo ovaj video spot, objavljen pre četiri dana.
Na bojkot srpskih proizvoda u prošlosti je u više navrata kroz kampanje pozivalo Samoopredeljenje, pre svega dok su bili opozicioni pokret. Posebno se u široj javnosti u regionu pamte scene više prevrtanja kamiona sa robom iz Srbije 2016. godine.
Dan kad su ikone plakale, 18 godina od Martovskog pogroma na Kosovu i Metohiji
Dodaj komentar