Film Magazin

9 filmskih trenutaka kada smo poskočili od straha

Horor filmove mnogi smatraju gubljenjem vremena, što, realno, uglavnom i jeste slučaj. Loša produkcija i priča, kao i mali budžet najčešći su razlozi zbog kojih se hororci smatraju „trešom“

Ovo je razlog zašto se mnogi od njih oslanjaju na ono što se zove jump scare, što bi u bukvalnom prevodu bio onaj trenutak kada poskočite iz stolice od straha.

Nažalost, mnogi iskorištavaju ovaj rediteljski postupak, pa su filmovi često prepuni bespotrebnih ovih trenutaka koji nemaju previše smisla, ali s druge strane, kada je izveden dobro, ovaj trenutak čini film vredan gledanja.

Kritičari sajta IndiWire su sastavili listu od devet (jer ih nema deset dovoljno strašnih) najboljh jump scare momenata u filmu, a nisu se fokusirali samo na horor filmove što ovu listu čini još zanimljivijom.

Pogledajte i: Najbolji trileri svih vremena

“Ajkula” (“Jaws”)

Čak i ako ne volite ovaj film, morate priznati da nema uzbudljivijeg trenutka od onoga kada ajkula iskoči iz vode dok Brodi u istu baca iznutrice. Spilberg (Steven Spielberg) napušta jezivu temu koja je služila kao upozorenje da će se zver pojaviti i tako krši ugovor koji je imao sa publikom da će ih upozoriti. To diže užas “Ajkule” na novi nivo.

“Gospodar prstenova: Družina prstena” (“Lord of the Rings: Fellowship of the Ring”)

Naredni film na listi uopšte ne spada pod horor žanr. Radi se o obožavanom prvom delu sage o “Gospodaru prstenova”. Bilo da se radi o hororu, fantaziji ili avanturi, trenutak kada Bilbo zareži na Froda da mu vrati prsten uplašiće i one najhrabrije ljubitelje horora među nama. Možda baš zato što ovako nešto ne bismo uopšte očekivali u ovom ostvarenju.

“Znaci” (“Signs”)

Naredno delo prikazuje invaziju vanzemaljaca, a trenutak kada Hoakin Finiks (Joaquin Phoenix) gleda video-klip na televiziji i vanzemaljac ušeta u kadar, jednako prepadne publiku i samog Finiksa.

“Krug” (“The Ring”)

Iako “Krug” mnogima više nije toliko strašan, ne može se poreći da je prepun zastrašujućih momenata. Scena kada Samara izlazi iz televizora je definitivno najbolji trenutak ovog filma. Napokon vidimo nešto više od bezazlenog kadra sa bunarom, koji smo videli već nekoliko puta ranije, pa kao i Noa, nestrpljivo iščekujemo da saznamo više o tome šta se desilo Samari. Dok se približava ekranu, niko ne veruje da će zaista probiti tu barijeru i preći iz horor videa u Noinu realnost.

“Demoni” (“Les Diaboliques”)

Kluzoovi (Henri-Georges Clouzot) “Demoni” su mnogima dosadan film, tj. dosadan do scene u kadi, koja prepadne i najhrabrije. Mnogi nikada neće zaboravati taj trzaj i ono što sledi nakon toga.

“Sedam” (“Se7en”)

Davne 1995. godine, “Sedam” je usadio realistični osećaj kinematografskog horora sa kojim se do tada nismo susreli. Kada detektivi Dejvid Mils i Vilijem Somerset stignu na mesto zločina, koji uključuje kaznu za smrtni greh, može se pretpostaviti da će ih dočekati nešto grozno. Uz mračnu vizuelnu estetiku, ostavljeno nam je da sklapamo delove priče u jednu, a zatim skeletna žrtva oživi, ostavljajući nas da procesuiramo vizuelno zajedno sa pozadinskom pričom.

“Bulevar zvezda” (“Mulholland Drive”)

Ni slavni Dejvid Linč (David Lynch) nije iznad ovakvih filmskih trikova. Ovaj momenat u “Bulevaru zvezda” je kada se iza ugla restorana pojavi biće (biće, jer niko ne može reći da se ovdje radi o klasičnom beskućniku). Ono što čini ovu scenu posebno strašnom je Linčov besprekorni dizajn zvuka.

“Ljubav” (“Amour”)

Naredni na listi je još jedan film za koji nikada ne biste rekli da je strašan. I nije. Osim ako su vam drame o ljubavi i prolaznosti života strašne, što je isto sasvim opravdano. Međutim, najava prvog kadra “Ljubavi” Majkla Henekea (Michael Haneke), žestoko anti-sentimentalne ljubavne priče koja počinje praskom tokom ulaska policijskog tima u ustajali stan u Parizu, koji krije morbidno iznenađenje, veoma je zastrašujući.

“To dolazi” (“It Follows.”)

“To dolazi” je još jedno ostvarenje prepuno pametno izvedenih scena koje teraju strah u kosti. Jedna od najboljih je ona kada su Džej i njeni prijatelji uspaničeni u njenoj sobi i čuju jednog od svojih drugara sa druge strane. Kada se ipak odluče da otvore vrata, niotkuda se pojavi zastrašujući, visoki čovek sa praznim crnim očima, zbog čega protagonistkinja zavrišti. Kao i publika, uostalom.

Dragana Vidić

Čeka poslednji voz za Nedođiju. I to uspešno radi jako dugo. U međuvremenu piše.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
16 Shares
Share via
Copy link