Kada se kaže “superjahta”, prvo na šta pomislimo jeste paprena cena koju je neki svetski bogataš platio kako bi spisku svojih basnoslovno skupih dobara, pokretnih i nepokretnih, dodao i luksuzno plovilo.
NEZAMISLIVA RASKOŠ
Za opremu koja obezbeđuje vrhunske performanse, ali i za nezamislivu raskoš i udobnost, izdvajaju se na stotine miliona dolara: superjahte su prava “dekadencija na vodi”, ponos vlasnika, ali i dizajnera koji se utrkuju koji će dati originalnija rešenja.
IMA SE, MOŽE SE
U odnosu na ostale statusne simbole, ova glamurozna plovila predstavljaju nešto posebno, ona su najslikovitija poruka da se ima i da se može. Kad uplove u neku luku, svima je odmah jasno da se radi o velikom igraču, baji koji ima toliko para da mu kupovina i održavanje jahte ne predstavljaju nikakav problem. Najvažnije mu je da njegova brodica bude što duža, viša i veća, neviđena i neprevaziđena, i što bolje rangirana na listi najvećih i najskupljih.
NAJSKUPLJE NE MORA DA BUDE NAJLEPŠE
Međutim, veličina i cena nisu jedini kr8iterijumi po kojima se upoređuju mega-giga jahte. Veoma je važan i estetski momenat, a sudeći po rang listama u proteklih nekoliko godina, reklo bi se da najskuplje definitivno ne mora da bude i najlepše.
SAVANNAH
Švedski milijarder Lukas Lundin, vlasnik korporacije koja trguje naftom i ugljem, pre četiri godine predstavio je svoju 83-metarsku superjahtu Savannnah, jedinstveno plovilo na hibridni pogon, s ekstremno niskom potrošnjom goriva. Napravljeno od kombinacije čelika i aluminijuma, s palubama obloženim tikovinom, ovo čudo od jahte, izgrađeno u brodogradilištu Feadship u holandskoj luci Aalsmeer, 2016. godine pokupilo je sve svetske nagrade za dizajn, uključujući i titulu jahte godine. Unutrašnje uređenje potpisuje CG Design, kompanija koja je zajedno sa kreativnim timom De Voogt Naval Architects projektovala i spoljašnji izgled jahte.
Savannah ima šest VIP kabina za goste, i smeštaj za 22 člana posade, tu su bazen, spa i bjuti centar, teretana, i mnoštvo drugih sadržaja, a najbolje od svega jeste to što se ceo prostor prosto kupa u svetlu. Savannah, naime, ima veliki broj staklenih površina što je neobično za plovila te veličine i daje joj posebnu draž. Lukas Lundin platio je svoju ljubimicu oko 100 miliona dolara.
ECLIPSE
Za spektakularan izgled ove superjahte koja pripada ruskom oligarhu Romanu Abramoviču, vlasniku “Gaspromnjefta” i “Čelzija”, zaslužan je londonski studio Terence Disdale Design, koji potpisuje i enterijer i eksterijer. Posle punih pet godina gradnje, ova luksuzna “palata na vodi” porinuta je u decembru 2010. godine u brodogradilištu Blohm&Voss u Hamburgu, da bi već nekoliko meseci kasnije bila proglašena za jahtu godine. Sa svojih 162 m, Eclipse je druga najduža jahta na svetu, na kojoj može udobno da se smesti 92 člana posade i trideset gostiju čije su raskošne kabine, između ostalog, opremljene bioskopskim ekranom dugačkim skoro dva metra.
Eclipse ima podvodna svetla i bazen koji se po potrebi pretvara u podijum za ples, a vlasniku i njegovim gostima na raspolaganju su i teretana, plažni bar, bjuti i frizerski saloni, tri helikoptera (i dve piste za sletanje). Bonus su svakako stakla, neprobojna za metke, kao i antipaparaco laserska tehnologija koja Abramovičevim gostima obezbeđuje apsolutnu zaštitu privatnosti. Sva ova zadovoljstva koštala su ruskog naftnog mogula između 560 i 700 miliona dolara, a u tu sumu nisu uračunati kompletno renoviranje i remont “Eclipse”, koji su izvedeni 2015. godine
MAIN
Prelepu jahtu Main napravio je 2008. godine poznati italijanski graditelj Codecasa za slavnog Đorđa Armanija, po čijim su nacrtima projektovani i eksterijer i interijer. Kreator je svih trideset meseci, koliko je trajala izgradnja, nadgledao radove na luksuznom 143-metarskom brodu koji je veći deo godine ukotvljen u luci La Spezia na obali Tirenskog mora i Armani ga često koristi kao ploveći penthaus. Ono na čemu je naročito insistirao jeste tamnozelena boja čelika zahvaljujući kojoj jahta deluje “nevidljivo” u morskom prostranstvu.
Osim toga zahtevao je postavljanje žaluzina od brezovih grančica koje se spuštaju kad “uprži zvezda”, ali ne zaklanjaju panoramski pogled iznutra. Brezovina je korišćena za izradu podova, stepenica i paravana, a ovo plemenito drvo Armani je kombinovao sa kristalnim staklom od kojeg su napravljene bočne pregrade, kao i mermerom koji preovladava u kupatilima. U sedam kabina može se smestiti dvanaestoro gostiju koje opslužuje 14 članova posade (priča se da se osoblje presvlači tri puta dnevno, u zavisnosti od prilike). Main je Armanija koštao 65 miliona dolara.
LADY MOURA
Iako je sagrađena davne 1990. godine (ali i kompletno je renovirana 2007. i 2017.), ova 104-metarska jahta i dalje važi za jednu od najlepših i najglamuroznijih na svetu. Konstruisao ju je čuveni Paolo Scanu, za unutrašnje uređenje bio je zadužen Luigi Sturchio, porinuta je u more u brodogradilištu Blohm&Voss u Hamburgu i koštala je 210 miliona dolara. Njen vlasnik, kontroverzni saudijski biznismen Nasser Al-Rashid naložio je da se naziv jahte izlije od 24-karatnog zlata i zakači iznad bočnog ulaza, ali to, naravno, nije bio jedini hir arapskog milijardera: na palubi je instaliran veliki bazen s pokretnim krovom do čijeg ruba se, po želji, dovlači platforma s peskom, ležaljkama i pravim palmama – pa sve zajedno postaje prelepa oaza.
Lady Moura ima svoj helikopter i dva glisera, a može primiti trideset gostiju koje opslužuje 60 članova posade. Na raspolaganju su spa centar, noćni klub i nekoliko raskošnih salona za zabave, a poseban doživljaj je obedovanje u kraljevskoj trpezariji za skupocenim Viscount Linley stolom.dugačkim preko 20 metara.
SUPERJEDRENJAK A
Jedan od najvećih ikada napravljenih jedrenjaka dugačak je 143 metra a pokreće se na dvojni pogon: osim tri ogromna jedra, koja mu daju specifičan izgled, tu je i hibridni dizel-električni motor. Nakod dve godine izgradnje u brodogradilištu Nobiskrug u Kilu, porinut je 2017. i dobio je ime “A”, isto kao i prva luksuzna jahta njegovog vlasnika, ruskog milijardera Andreja Meljničenka. On je, ne želeći da išta prepusti slučaju, okupio čitav tim stručnjaka, koji su zajedno s čuvenim Filipom Starkom (dizajnirao je i Meljničenkovu prvu jahtu) osmislili jedinstveno luksuzno plovilo.
Trup ovog glamuroznog jedrenjaka napravljen je od čelika, paluba je prekrivena tikovinom, a dodatnu draž daju mu staklene površine: tu je ugrađen jedan od najvećih pojedinačnih komada zaobljenog stakla težak 1,8 tona, mada ne treba zanemariti ni ovalne prozore na kabinama, koji spolja deluju kao da su malih dimenzija a zapravo su ogromni i pružaju fantastičan pogled na okean. Superjahta A uzdiže se na osam spratova povezanih liftovima i kružnim stepenicama, ima sobu za osmatranje podvodnog sveta, veliki bazen, heliodrom, nekoliko manjih plovila, čak i podmornicu. Može da primi 20 gostiju koje opslužuje 54 člana posade. Andrej Meljničenko platio je svoj senzacionalni “plutajući dvorac” oko 450 miliona dolara.
11 dragocenih saveta kako se obogatiti do tridesete bez mnogo muke
Dodaj komentar