Koronavirus Magazin

Vučić: Imamo manje smrti od korone nego što je prijavljeno

aleksandar-vucic-brise-znoj
Foto: Dimitrije Goll / Tanjug

Osvrćući se na navode epidemiologa Predraga Kona da je do juna od koronavirusa stradalo tri puta više ljudi nego što je to prijavljeno, predsednik Srbije je rako da ni on niti iko od članova Kriznog štaba nikada nije slagao. Tom prilikom je rekao i da je, prema izveštaju koji je dobio iz Batuta, broj umrlih od korone manji od zvaničnih statistika. Ministar zdravlja Zlatibor Lončar rekao je da informacija koju je professor Kon izneo nije tačna.

“Niko od nas nikada nije slagao ni jednu jedinu reč. Ja sam dobio izveštaj iz Batuta, u Batutu kažu da imaju manje smrtnih slučajeva od onoga što je prijavljivano. Uradićemo kompletnu revizuju podataka jer se mi ponosimo svojim radom. Ja sam razumeo da je professor Kon govorio o opštoj stopi mortaliteta u tom periodu, što smo takođe spremni da analiziramo”, rekao je Vučić.

Ministar Zlatibor Lončar optužio je epidemiologa za laž dodajući da se u potpunosti slaže sa svim što je rekao predsednik, prenosi N1.

“Mogu odgovorno da vam kažem kao resorni ministar da ta informacija da je umrlo tri puta više ljudi nije tačna. Stojim iza toga. Nije utemeljeno na jednom dokazu i zamolio bih sve da budu oprezni kad iznose takve podatke. Nemam šta drugo da dodam. Ono što je predsednik rekao, isto to mislim”, istakao je Lončar, govoreći o izjavi dr Predraga Kona o broju umrlih, koji je prema njegovim navodima znatno veći od zvaničnih podataka, piše Direktno.rs.

Podsetimo, Predrag Kon je pre dva dana izjavio da je on sa svojim timom obradio podatke do juna meseca.

– Tri puta je bilo više smrtnih slučajeva od kovida 19 nego što je bilo pismeno prijavljeno – izjavio je Kon.

Inače, još u junu je BIRN objavio da su u Srbiji od 19. marta do 1. juna 2020. od virusa korona umrla 632 pacijenta, što je za 388 više od zvanično saopštenog broja za taj period, koji iznosi 244. BIRN je svoje istraživanje objavio na osnovu uvida u podatke koji su deo zvaničnog državnog informacionog sistema Covid19.

Dr Kon je juče ponovo govorio o podacima o broju umrlih, rekavši da to pominje već neko vreme i da je totalno očekivano da se realan broj umrlih ne podudara sa podacima koje ime Krizni štab, zbog, kako kaže, “grešaka informatičara”.

– Ja o tome pričam od sredine septembra. To nije od juče. Na četiri televizije sam pričao o tome, saopštavao višak smrtnosti i sve ono što sam juče rekao, sam već govorio – rekao je Kon i dodao:

– Ono što smo dobijali, dobijali smo od informatičkog sistema. Kada neko govori i kaže: ‘To nije istina’, ja moram da mu kažem da nije istina to što on govori. Informatički sistem koji je sve te stvari povezivao nije nikada postojao u zemlji. Mi smo radili na osnovu prijava zaraznih bolesti, prijava smrti od zaraznih bolesti, a posle toga, dva meseca kasnije, stizale su potvrde od smrti koje su deo jednog obrasca, ‘DEM 2’, koji je vezan i za matičara, i za mogućnost sahranjivanja. Prema tome to su najpouzdaniji podaci – zaključio je dr Kon.

POTVRĐENO JE DA SU NAMERNO UMANJIVALI PODATKE: Stvaran broj umrlih od korone tri puta veći

Redakcija

Redakcija

Delimo tekstove koji vrede. Jer vrede!

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

58 Shares
Share via
Copy link