Vođenje sopstvenog preduzeća često predstavlja veliki izazov. Kako bi vaš biznis bio uspešan, potrebno je voditi računa o velikom broju detalja.
Zadovoljstvo zaposlenih, izmirivanje dugova i vođenje inventara su samo neke od obaveza sa kojima se preduzetnici svakodnevno susreću.
Nekada nam se čini da je sa dolaskom startup kompanija, naš biznis preplavljen u moru drugih. Zbog čega je jako bitno da pronađemo načine uz pomoću kojih ćemo moći da se istaknemo.
U daljem tekstu smo izdvojili nekoliko saveta, uz pomoću kojih ćete unaprediti vaš biznis i time se istaći u odnosu na konkurenciju.
#1 Stvorite svoj jedinstveni indentitet
Često je dovoljno da samo spomenemo imena nekih od najvećih svetskih brendova i već dobijamo određenu asocijaciju u glavi.
Kada pomislimo na koka-kolu, odmah pomislimo na crvenu boju, pepsi nas asocira na plavu, dok sa starbaksom vezujemo zelenu. Sve ove boje nisu slučajno povezane sa ovim brendovima, već su pažljivo odabrane na osnovu psihologije boja.
Prilikom izrade vašeg logoa bitno je da odaberete boju koja će biti komplementarna sa onim čime se bavite.
Ljudi plavu najčešće vezuju za zdravlje i tehnologiju, dok su crvena i žuta biraju za brendove koji su u prehrambenoj industriji. Postoji mnoštvo istraživanja na internetu uz pomoću kojih ćete lako odabrati pravu boju za vas.
Pored logoa, veliki pokazatelj ozbiljnosti kompanije je njena uniforma, dokazano je da firme sa štampom na radnim odevnim predmetima imaju znatno veće šanse da budu prepoznate od strane klijenata, nego one bez štampe.
Mnogi radne uniforme vezuju za crnu i sivu boju, ali ne mora uvek tako da bude. Potrudite se da radne uniforme budu u boji, kao i da se poklapaju sa celim identitetom firme, na taj način ćete sigurno biti zapaženi.
#2 Napravite internet stranicu i profile na društvenim mrežama
Danas se većina poslova obavlja preko interneta, zbog čega je veoma važno da se vaša firma dobro predstavi na njemu.
Prvo što treba da uradite jeste da odaberete domen. Potrudite se da prilikom odabira uzmete kratak i lako pamtljiv domen, to će kasnije olakšati klijentima da vas pronađu online.
Vaša internet stranica služi za to da objasnite posetiocu, čime se bavite, zašto vas da odabere i kako da stupi u kontakt sa vama.
Pored osnovnih informacija, na sajtu možete objavljivati blog, u kojem ćete davati posetiocima sajta korisne informacije vezane za vašu struku. Na taj način ćete podići poverenje i prepoznatljivost vašeg brenda.
Osim internet stranice, danas je veoma bitno i prisustvo na društvenim mrežama.
Društvene mreže vam daju mogućnost da obavestite vaše klijente o novitetima, da vidite njihove reakcije na proizvode i da lično iskomunicirate sa njima.
#3 Obezbedite poseban broj telefona samo za firmu
Zvuči kao nešto što svi već znamo, ali ovo predstavlja jedna od najčešćih propusta prilikom osnovanja preduzeća.
Poseban broj telefona je prva stvar koju treba da kupite kada osnujete firmu, zato što vam on omogućava da jasno odvojite vaš privatni i poslovni život.
Prilikom kupovine pitajte vašeg operatera da li u ponudi ima neki biznis paket, ovakvi paketi su napravljeni za preduzeća i pružaju vama i vašim zaposlenima brojne pogodnosti.
Pored toga, na internet oglasima postoji mnoštvo prodavaca koji se bave prodajom lepih brojeva telefona, kod njih ćete imati mogućnost da birate broj po kome će vas svi lako zapamtiti.
#4 Vizit karte su i dalje preko potrebne
Lako je da pored tehnološkog napretka zaboravimo na neke stare i proverene načine uz pomoću kojih smo nekada komunicirali na poslu.
Svakodnevno upoznajemo ljude iz raznih svera biznisa, prilikom komunikacije je veoma bitno da ostavimo profesionalan utisak, jedan od načina da to uradimo je uz pomoć vizit karte.
Na vizit karti je potrebno da stoje osnovne kontakt informacije poput internet stranice, broja telefona i email adrese, dok je druga strana rezervisana za ime, logo firme i čime se firma bavi.
#5 Potražite pomoć profesionalaca
Sasvim je normalno imati želju da mnoge stvari sami odradite, pogotovo kada je u pitanju vođenje sopstvene firme.
Znamo da je realnost da ne možemo uvek biti stručnjaci za sve, a često nemamo ni vreme da se bavimo svim detaljima koji idu uz vođenje jedne firme, zbog čega je veoma važno potražiti stručnu pomoć.
Postoje brojne agencije koje se bave pružanjem stručne podrške preduzetnicima, njihove usluge se kreću od konsaltinga i marketinga pa sve do knjigovodstva i finansija.
Njihova pomoć i saveti će vam sigurno obezbediti više vremena da se bavite ostalim aspektima firme.
U svetu biznisa, izgled i reputacija predstavljaju praktično sve. Bez obzira koliko je vaš proizvod ili usluga dobra, jaka i profesionalna reputacija je jedan od najboljih odlika koje neka firma može da poseduje.
Zbog toga smo vam napisali ovih pet saveta, za koje se nadamo da će vam u budućnosti pomoći da vašu firmu istaknete u odnosu na konkurenciju.
Vlada kao dete otišao u Ameriku da se leči od raka, danas njegov biznis vredi milione
Dodaj komentar