Magazin Svet

Norveška reklama sa gej Deda Mrazom koji nalazi dečka postala neočekivani hit (VIDEO)

55905_deda_s

Mnoge kompanije širom sveta u vreme zimskih praznika emituju video reklame na temu Božića.

Norveška poštanska služba objavila je svečanu reklamu uoči praznične sezone u kojoj Deda Mraz dobija dečka.

Video na jutjubu pogledalo je već 2 miliona ljudi.

Popularna slika “gospođe Mrazice” koja pomaže na Severnom polu je izbačena da bi se ove godine pokazala inkluzivnija perspektiva.

Četvorominutni snimak pod naslovom „Kada je Hari sreo Deda Mraza“ — bezbrižna je referenca na film iz 1989. godine „Kada je Hari sreo Sali“.

Par se upoznaje kada Hari ugleda Deda Mraza kako mu dostavlja poklone kući. Gledaju jedno u drugo pre nego što Deda Mraz nestane u dimnjaku.

Priča se nastavlja tako što se prikazuju godišnji sastanci para dok mu Deda Mraz svake godine donosi još poklona. Zatim, Hari nestrpljivo čeka. Pre svake prolazne posete Hari pažljivo bira svoju odeću i prska se kolonjskom vodom.

Tokom kratkih božićnih susreta par se svi više zbližava, a u jednom momentu nakon što Deda Mraz odlazi uz rečenicu “nedostajaćeš mi” Hari počinje da plače.

Sledeće godine, Hari piše i pismo Deda Mrazu u kome kaže:

– Sve što želim za Božić si ti – napisao je on svoju želju.

Naredni kadar pokazuje Harija koji sedi pored kamina, dok se iznenadno nije začulo zvono na vratima. Dobija poklone koje mu dostavlja poštanska služba Posten.

On se vraća u dnevni boravak gde ugleda Deda Mraza koji mu kaže:

– Pa, dogovorio sam pomoć ove godine… da bih mogao da budem sa tobom – saopštava mu on.

U poslednjoj sceni, Hariju se želja i konačno ispunjava i par se ljubi u zagrljaju pune ljubavi.

Reklama se završava rečima “2020. godine Norveška obeležava 50 godina u kojima možemo voleti koga god hoćemo”:

– Želeli smo da proslavimo 50 godina od ukidanja zakona kojim je bilo zabranjeno održavati istopolne odnose – rekla je marketinška direktorica pošte Monika Solberg.

Naime, do 1972. homoseksualnost u Norveškoj bila je krivično delo. Kako je vreme prolazilo tako se i stav menjao. Za legalizaciju istopolnog braka trebala je da prođe još 21 godina.

– Iznenadile su nas količine reakcija. Očekivali smo reakciju, ali ne toliku – rekli su iz norveške pošte.

U mnogim zemljama sveta ova reklama izaziva brojne kontroverze, ali ne i u Norveškoj i Skandinaviji.

Pogledajte snimak.

Marketinški stručnjaci izabrali 10 najboljih reklama svih vremena

Stefan Savkić

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link