Film Magazin

Niko od njih ne bi ni snimio film ni dobio Oskara da su važila sadašnja, nova pravila

forest-gump
Printscreen/YouTube

Odavno je poznato da se politika meša u sve društvene sfere, a svakim novim danom stvari u tom pravcu idu po jedan korak dalje. Nažalost, liberalne ideje sve češće se transformišu u svoju suprotnost, uskraćajući slobodan izbor pojedincu ili određenoj grupi.

Kako i na koji način protumačiti smernice koje je uputila filmska distributerska kompanija „Amazon studios“ svojim ekipama? Naime, ova poznata kompanija traži kvote zastupljenosti za marginalizovane društvene grupe čime se menjaju zahtevi i za tumačenje filmskih uloga.

Priručnik za politiku inkluzije i “jačanje stalne posvećenosti diverzitetu i pravednom predstavljanju” zapravo su preporuke za širenje priča i sižea u kojima su zastupljene sve grupe sa kojima to inače nije slučaj, kako bi takve osobe postale vidljivije, piše Headliner.rs.

Svaki film ili serija “koju smišlja i realizuje tim od više od troje ljudi” trebalo bi da u idealnom slučaju uključuje 30 odsto žena i 30 odsto manje zastupljenih rasnih ili etničkih grupa. Njihov broj bi trebalo da se postupno povećava i 2024. godine iznosi 50 odsto.

“Identitet” glumca i uloga treba da se poklapaju, a cilj je da se u “govornim ulogama” angažuje svaka od sledećih kategorija ljudi pri čemu 50 odsto njih moraju biti žene: LGBTQIA+, osobe sa hendikepom, kao i tri slabo zastupljene rasne/etničke/kulturne grupe. Pojedinačni karakter može da ispunjava i više takvih identiteta.

Jedna od odredbi se svakako drastično održava na dosadašnje shvatanje glume i glasi: “Identitet glumaca bi trebalo da se poklapa sa ulogama koje tumače (po rodu, rodnom identitetu, nacionalnosti, rasi/etničkoj pripadnosti, seksualnoj orijentaciji, hendikepu)”.

Princip dodele uloga se menja, odnosno drugim rečima, homoseksualca treba da glumi homoseksualac, Francuza – Francuz. I tako dalje. Lista mogućih i poželjnih kombinacija je svakako poduža, baš kao i lista neobičnih kombinacija koje bi mogle nastati i delom su već prisutne na filmskom tržištu.

Tako je sa konkurentskom Netfliksovom serijom “Bridžerton” koja prikazuje život pripadnika britanske “plave krvi” u ranom 19. veku i u kojoj dobar deo prikazanog viktorijanskog plemstva izgleda kao da je afričkog porekla.

Neki nemački komentatori su odmah podsetili na razne primere koji se kose sa novom politikom inkluzije. Tako, na primer, heteroseksualni “oskarovac” Tom Henks ne bi mogao da glumi homoseksualca u “Filadelfiji” ili mentalno hendikepiranog Foresta Gampa. Dastin Hofman ne bi mogao da glumi autističnog Rejmonda Babita u “Kišnom čoveku”, a ovaj niz nema kraja. Svakako da rekorder u muškoj konkurenicji Danijel Daj Luis ne bi imao u svojoj kolekciji tri Oskara da su ova pravila važila pre trideset godina.

Kritičari nove filmske doktrine podsećaju i da dodeljivanje takvih uloga isključivo “odgovarajućim” glumcima dovodi do njihovog definitivnog smeštanja u fioku kvote iz koje će vrlo teško izaći.

Amazon studio naglašava da je pri koncipiranju svog priručnika konsultovao vodeće stručnjake i organizacije posvećene problemu male vidljivosti hendikepiranih ili marginalizovanih osoba. Sve u nameri da se filmovima i serijama ta vidljivost poveća i dosegne “globalno diverzifikovana publika”.

Svi pričaju o fotografiji Kijanu Rivsa sa pravoslavnom ikonom u rukama

Antonije Kosanović

Traži smisao u vreme besmisla, rečima potkradajući emocije.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

generic vignette (DESK luftika.rs)
450 Shares
450 Shares
Share via
Copy link