Navlačenje lukova Žeželjevog mosta, koje je bilo najavljeno za danas, odloženo je iz tehničkih razloga.

Umesto zabrane saobraćaja na potezu od Kanala Dunav-Tisa-Dunav do mosta Varadinska duga, brodovi jutros normalno plove.

“Odloženo je do daljneg iz nekih tehničkih razloga. Čekamo da dobijemo novi termin od graditelja, pa ćemo onda reagovati. Saobraćaj se normalno odvija”, kaže za 021.rs šef Lučke kapetanije Novi Sad Boris Oreb.

“Ključna tačka koja povezuje dve strane Dunava, arterije Evrope”, kako je opisao Žeželjev most Evropski komesar za proširenje Johanes Han, trebalo je da bude gotov još 2013. godine. Četiri godine kasnije ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavljuje da se nada da će se most peške prelaziti već od avgusta.

Kada je došao avgust mesec čelnici španskog “Azvija” obavestili su resornu ministarku da je ipak izvesnije da preko mosta peške pređe tek od sredine novembra. Spajanje lukova je bilo najavljivano za jul, zatim je prošle nedelje javljeno da će se sa tim početi danas, ali i to je odloženo.

Predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović najavio je ranije da će most biti gotov krajem novembra ove godine, odnosno do 25. novembra kada se proslavlja 99 godina pripajanja Vojvodine Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca.

Izgradnja novog železničkog mosta košta 45,3 miliona evra, radove izvodi špansko-italijanski konzorcijum “Azvi-Tadei”, a projekat se finansira iz budžeta EU, Republike, Grada i Pokrajine.

Prvi Žeželjev most, koji je ime dobio po inženjeru Branku Žeželju, tadašnje vlasti gradile su četiri godine, od 1957. do 1961. Srušen je u NATO bombardovanju Jugoslavije 1999. godine. Od tada se promenilo nekoliko vlasti u republici, pokrajini, gradu, a svima je most bio jedan od prioriteta.

Na zgradu dozidao krst i kupolu iz vrlo bizarnog razloga

Lajkujte stranicu Luftika i prvi pročitajte nove tekstove ↴

1 komentar

Ostavite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here